VARNING!!! -Microstore- VARNING!!!

Permalänk
Medlem

VARNING!!! -Microstore- VARNING!!!

Vill passa på att varna alla som hade tänkt beställa något från microstore.
Snäll tänk igenom innan, ni måste hitta produkten på något annat ställe.

den 26/10 beställde jag lite komponenter därifrån och såg fram emot det, fick orderbekräftelsen bara 5min efter min beställning. Var glad i 4dagar och kollade spännt varje dag i posthögen, men nej ingen avi.

Jag lät det gå någon dag till och sen tänkte jag ringa till dem och undra om de blivit något fel. Men tyvärr går det inte att ringa till dem (testa själv att bli kopplad nån stans 031-655707) försöker 3-5 gånger/dag men kommer inte fram!

Skickat iväg 3st mail
1. har något blivit fel?
2. finns mina komponenter på lager?
3. jag vill annulera min order om den inte är skickad.

hur ska jag göra! har ingen möjlighet att åka 30mil till borås/Göteborg. Frågan är ju om de läser vanliga brev? kanske skulle testa att skicka ett sånt med?

Hur ska jag få tag i microstore!
Snälla vad ni än gör, beställ inte från microstore!

MVH Ken

Visa signatur

Stationär Compucase 400W .:. AMD64 3700+ San Diego .:. Gainward 7900GT .:. MSI K8N NEO4 .:. WD 250bg SATA 16mb .:. 1024 PC3200 .:. 20" TFT (hp 2035) .:.
Bärbar Acer TravelMate .:. 2,8ghz .:. 256 ram .:. 40gb .:. ATI Mobolity Radeon 9000 IGP .:.
Jobbedator IBM T60 .:. 2,16ghz dual 2 core .:. 2gb ram .:. 100gb .:.

Permalänk
Medlem

Jag var på microstore för några dagar sen, de har ju inte konkat i alla fall. Kan numret vara fel?.

Permalänk
Medlem

KAT.NR = 031 655707
AB.NAMN= MICROSTORE I GBG AB
PERS.NR= xxxxxxxxxxxxxxxx

GATUADR= HISINGSGATAN 28
POSTADR= 417 03 GÖTEBORG

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen anning vad du kan göra än o vänta om dom varken svarar på mail eller tele. Har du testa att kontakta dom via deras webformulär?

Har bara handlat i deras fysiska butik, så jag vet inte hur dom hanterar postorder eller support.
Åkte förbi deras butik alldelles nyss, dom "verkade" ha stängt idag.

Permalänk
Medlem

Telnr har jag kollat på hemsidan, ordern, hitta.se och gulasidorna (samma nummer)
första mailet genom den mailenjag beställde, andra genom deras forumäl man kommer åt när man loggat in och de tredje genom vanliga mailen.

men man tycker ju inte att dom kan ha haft stängt i 1 vecka, varje dag?

EDIT: dra mig baklänges på en tallpinnekärra, ja kom fram!

Svaret jag fick: "Grafikkortet är restnoterat"
"när får ni in det?"
"det kan jag inte få reda på"
"nehe, men ni kommer att få in det"
"(tystnad)... aaa"
"Jaha"
"Men vu hör av oss när vi fått in det"
"Okej, Hejdå"
"Heej (klick)

Obs! rör sig om ett LeadTek 6800LE

Visa signatur

Stationär Compucase 400W .:. AMD64 3700+ San Diego .:. Gainward 7900GT .:. MSI K8N NEO4 .:. WD 250bg SATA 16mb .:. 1024 PC3200 .:. 20" TFT (hp 2035) .:.
Bärbar Acer TravelMate .:. 2,8ghz .:. 256 ram .:. 40gb .:. ATI Mobolity Radeon 9000 IGP .:.
Jobbedator IBM T60 .:. 2,16ghz dual 2 core .:. 2gb ram .:. 100gb .:.

Permalänk
Medlem

Jag som har turen att bo i Göteborg har flera gånger handlat i deras butik och jag har alltid fått hjälp när jag har behövt det och överhuvudtaget så tycker jag att det är en utmärkt butik.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WilloW
Telnr har jag kollat på hemsidan, ordern, hitta.se och gulasidorna (samma nummer)
första mailet genom den mailenjag beställde, andra genom deras forumäl man kommer åt när man loggat in och de tredje genom vanliga mailen.

men man tycker ju inte att dom kan ha haft stängt i 1 vecka, varje dag?

EDIT: dra mig baklänges på en tallpinnekärra, ja kom fram!

Svaret jag fick: "Grafikkortet är restnoterat"
"när får ni in det?"
"det kan jag inte få reda på"
"nehe, men ni kommer att få in det"
"(tystnad)... aaa"
"Jaha"
"Men vu hör av oss när vi fått in det"
"Okej, Hejdå"
"Heej (klick)

Obs! rör sig om ett LeadTek 6800LE

Kortet tillverkas ju inte längre, kan nog vara väldigt svårt att få tag i det... Antar att du menar AGP-versionen alltså.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Japp! när jag ringde så sa hon på microstore att det var slut hos tillverkaren men att de skulle få det igen! tyckte med det verkade konstig iom att det inte tillverkas längre!

Visa signatur

Stationär Compucase 400W .:. AMD64 3700+ San Diego .:. Gainward 7900GT .:. MSI K8N NEO4 .:. WD 250bg SATA 16mb .:. 1024 PC3200 .:. 20" TFT (hp 2035) .:.
Bärbar Acer TravelMate .:. 2,8ghz .:. 256 ram .:. 40gb .:. ATI Mobolity Radeon 9000 IGP .:.
Jobbedator IBM T60 .:. 2,16ghz dual 2 core .:. 2gb ram .:. 100gb .:.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WilloW
Japp! när jag ringde så sa hon på microstore att det var slut hos tillverkaren men att de skulle få det igen! tyckte med det verkade konstig iom att det inte tillverkas längre!

Det kanske finns kvar lite kort hos någon distributör någonstans, man vet aldrig.
PMade dig förresten.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Jag satt i samma sits för ett tag sen:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52071...

Lösningen var att låta farsan gå till butiken när han var i krokarna och visst fasen fanns det ett kort på lager.
Detta var i fredags och nu har jag alltså kortet här.

Jag litar inte riktigt på deras lagerstatus. Det verkar vara en jäkla kalabalik med deras datasystem.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Dom e ganska slappa dom där jävlarna. Ganska dryga mot kunder i allmänhet, verkar inte vara direkt kunniga, men försöker ändå slänga ur sig nåt svar som iaf låter bra...

En klassiker när man går in i butiken e att d finns typ 4 st personal i butiken, men ingen kommer till kassan för att expidera....way 2 go microstore

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk

Jag har bara haft bra erfarenheter av när jag varit och handlat hos Microstore, för tre år sedan skrev jag t.o.m. en tråd om hur nöjd jag var med dem:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=94837

edit: kan nämna att drygt ett år senare började den nya dual optical:en också att bugga ur:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=23541...

Men det löste sig:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=24810...

Och Logitech MX 500 råkar vara den musen jag använder än idag, så där har ni hela min historia om mina Logitech-möss

495:- eller något liknande betalade jag alltså nån gång i början av 2000-talet, och än idag njuter jag av en riktig höjdarmus för de pengarna, ahhh, Logitech!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk

Köpte ett dlink adsl-moden där en gång, fick en gammal utfasad modell som dessutom inte fungerade över huvud taget. Som tur var gick det att få pengarna tillbaka, men de var ganska dryga.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Beställde två moderkort, tror båda hade varit använda då det var som ett damm lager runt sockeln, sånt som händer när man har haft en fläkt där ett tag.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

verkar vara ett minst sagt märkligt företag, ska se om jag kan få tag i dem och annulera min order.. orkar inte vänta på dem nu längre!

Visa signatur

Stationär Compucase 400W .:. AMD64 3700+ San Diego .:. Gainward 7900GT .:. MSI K8N NEO4 .:. WD 250bg SATA 16mb .:. 1024 PC3200 .:. 20" TFT (hp 2035) .:.
Bärbar Acer TravelMate .:. 2,8ghz .:. 256 ram .:. 40gb .:. ATI Mobolity Radeon 9000 IGP .:.
Jobbedator IBM T60 .:. 2,16ghz dual 2 core .:. 2gb ram .:. 100gb .:.

Permalänk
Medlem

Microstore e sjyssta,. Har handlat där massor av gånger och har aldrig haft några problem,
Kan dock vara så att dom har mycket att göra nuförtiden med tanke på deras reklam kampang i Metro osv,.

Visa signatur

MSI P67A-C45 | i5 2500k 3.30GHz @ 4.5GHz | Asus GTX 660 TI-DC2 980/6008 @ 1160/6900 | 16384MB Corsair DDR3 | Samsung SSD 830 Series 256GB, WD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeker
Microstore e sjyssta,. Har handlat där massor av gånger och har aldrig haft några problem,
Kan dock vara så att dom har mycket att göra nuförtiden med tanke på deras reklam kampang i Metro osv,.

Har du handlat fysiskt från butiken? vad jag förstått så alla som personligen gått in och köpt sin pryl är nöjd! fast vi som bor så långt ifrån att vi måste beställa genom internet är mindre nöjda..

Visa signatur

Stationär Compucase 400W .:. AMD64 3700+ San Diego .:. Gainward 7900GT .:. MSI K8N NEO4 .:. WD 250bg SATA 16mb .:. 1024 PC3200 .:. 20" TFT (hp 2035) .:.
Bärbar Acer TravelMate .:. 2,8ghz .:. 256 ram .:. 40gb .:. ATI Mobolity Radeon 9000 IGP .:.
Jobbedator IBM T60 .:. 2,16ghz dual 2 core .:. 2gb ram .:. 100gb .:.

Permalänk
Medlem

WilloW: Jag förstår ditt problem över att du är arg över att du inte fick det du beställde, Men sedan kan det ligga grunder till att detta problem uppstår, tex. Leverantör som säger att dom har i lager och att butiken beställer ifrån dom men det vissar sig att det helt enkelt inte finns några kvar hos leverantör även om dom säger det och i samma veva så slutar Leadtek att tillverka kortet vilket gör det nästan omöjligt att få tag på det.

Annan sak som borde märkas är att Microstore för ca. 2mån sedan byta system på ALLT. Så att det är lite struligt där är inget konstigt.

Går att jämföra med vilken butik som helst tex. Komplett, datorbutiken. Deras lager brukar oxå vara lite skumt ibland.

Själv tycker jag alla är trevliga på microstore även om det är ganska stressigt ibland så får man inte svaret "dra åt ....." tex som jag har fått på andra butiker för att man har varit en jobbig kund och frågat för mycket.

Visa signatur

----------------------------------------------
2x6800Ultra PCIe SLI 454/1247
Inzane got tha powa.

Permalänk
Medlem

InzanE: Du låter som om du jobbar där, och det är inget fel med det i så fall, men skriv det i så fall.

Att man bytt ut systemen för 2 månader sedan är en ganska lam ursäkt. Alla företag med självaktning kör nya system i testmiljöer innan de lanseras för personalen. Dessutom ska utbildningar ges på sådana system, innan de lanseras.

Permalänk
Geeks
Säljchef
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gren
InzanE: Du låter som om du jobbar där, och det är inget fel med det i så fall, men skriv det i så fall.

Att man bytt ut systemen för 2 månader sedan är en ganska lam ursäkt. Alla företag med självaktning kör nya system i testmiljöer innan de lanseras för personalen. Dessutom ska utbildningar ges på sådana system, innan de lanseras.

Visst är det så.. Men det brukar vara ett problem att simulera ett problem innan det har uppstått. Problem brukar det alltid bli med nya webbsystem och kassasystem..

Hur mkt man än testar det innan..

Annars så brukar Microstore vara stabila. Inga konstigheter, bra butik som har fått bra mkt mer att göra den sista tiden verkar det som.

Kommer säkerligen ordna upp sig.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Själv har jag aldrig handlat hos dom men ändå så skrev jag ett mail som såg ut så här:
Thu, 17 Nov 2005 15:42:30 +0100
Var god att titta på följande länkar.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=35522...

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=49939...

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52071...

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52237...

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52236...

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=92017...

Och det är helt sjukt någon som tycker ni är bra

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=94837...

Nä men seriöst ni är den smästa dator butik någonsin. Alla dessa klagomål är på ett froum av ja hur många vet. Skärp er.
---------------------------------------

Dom var faktiskt väldigt snabba på att svara.

Thu, 17 Nov 2005 16:31:16 +0100

Hej!

Vi beklagar djupt att detta har hänt, men vi har haft stora problem med våran mailserver en längre tid och jobbar på detta för fullt. Vi kan lova att vi kommer att bättra oss inom detta område och hoppas att alla som är besvikna på oss kan ha överseende med vårat misstag som vi mycket väl vet om och jobbar på högtryck med.

Med vänliga hälsningar
Kajsa Johansson
MicroStore, Göteborg
---------------------------------------------

Trevligt att dom svara på sådana saker snabbt men inte på kunder.

Permalänk
Medlem

"..Vi kan lova att vi kommer att bättra oss inom detta område och hoppas att alla som är besvikna på oss kan ha överseende med vårat misstag.."

Tyvärr så är man bara människa, MEN jag kommer inte att beställa där igen vilket säger sig själv lite.. Det finns många alternativa butiker till microstore och var jag då tänker beställa är 100% klart! Saker och ting sätter spår........

Visa signatur

Stationär Compucase 400W .:. AMD64 3700+ San Diego .:. Gainward 7900GT .:. MSI K8N NEO4 .:. WD 250bg SATA 16mb .:. 1024 PC3200 .:. 20" TFT (hp 2035) .:.
Bärbar Acer TravelMate .:. 2,8ghz .:. 256 ram .:. 40gb .:. ATI Mobolity Radeon 9000 IGP .:.
Jobbedator IBM T60 .:. 2,16ghz dual 2 core .:. 2gb ram .:. 100gb .:.

Permalänk

Jag har flera gånger handlat direkt över disk i butiken, och det har gått utan problem.
Haft två reklamationsärenden, en hårddisk som pajade och ett nätagg.
Fick nya varor i båda fallen även om det tog lite längre tid än vad jag tyckte var rimligt.

Summa summarum. Mina köpupplevelser hos Microstore har varit helt ok. Har dock aldrig handlat över nätet hos dem.

Visa signatur

Det finns mycket jag inte kan, men jag lär mig.
Tänk om alla kunde lägga in lösningen på de problem man frågat om.
Att hänvisa till Google är bara oförskämt, låt hellre bli att svara.

Permalänk

när jag var inne på Microstore i borås var det inga problem, beställde en XP-120, fick dend agen efter (lördag), sedan på söndagen var jag där och beställde en Sunbeam-fläkt och fick den på tisdagen
de verkade kunna sin sak och inga problem alls, snackat med dem över tele också, där heller inga problem...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".