Permalänk
Medlem

chip fläkten på A8N-SLI Deluxe

Har hänt så att chip fläkten la av idag på morgonen och väkte mig med sitt ultra skrick.

Den har inte lagt av helt men går på 500rpm och låter 5gånger mera än någonsin förut. Har lagt datorn på is en tid för att ta reda på om det är "bra" att ha igång datorn med chipfläkten på 500rpm(normala är 6000-8000), är det farligt att det blir för höga temps på nordbryggan?

är en nforce4.

Skulle vilja veta för har inte mycket jag kan göra på min fritid om jag inte bör ha den igång.

Har skrivit ett litet mail till sajten jag köpte det ifrån om man kan få en ny fläkt på garanti eller så men det kan dröja en tid före jag får svar eller alls en fläkt.

Så kan man ha igång datorn som normalt utan att behöva vara orolig?

Permalänk
Medlem

Ring asus support så får du en ny tystare och bättre då det är ett känt problem att fläkten lägger av.

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Medlem

just nu så är det om man kan ha igång datorn med den trasiga chipfläkten?

Permalänk
Medlem

Jag har kopplat ur min sån fläkt. Efter ett par månader började den låta som ett litet propeller plan. Har kört 2-3 mån utan den inkopplad nu, funkar prima, dock känns flänsen rätt varm =/. Men ska sätta dit zalmans passiva kylare så fort jag får bytt till en mindre grafik kylare så den får plats. Trånga dumma moderkort.

Permalänk
Medlem

jag kör utan värkar som om min mer håller värmen kvar där för att min schassi fläkt sitter lite dumt till och det är ingen fara alls att köra utan och om det skulle vara det för dig så måste ju det gå på garantin

Visa signatur

spax1886

Permalänk

Skulle inte kö med het nordbrugga om jag var du...
försök få en ny på garantin istället=D

Visa signatur

//I begynnelsen fanns enbart Yahoon.