Permalänk
Permalänk
Medlem

joo, men tillkommer det inte någon form av tullkostnad ?

Permalänk
Medlem

Det är väl kanske lite onödigt att beställa Valueminnen från utlandet...
Dom finns ju i Sverige, och så mycket tjänar du inte.

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kAFFEz
joo, men tillkommer det inte någon form av tullkostnad ?

Nej, alternate.de = tysk butik

tyskland = eu

eu = du betalar moms i det landet du köper varan (tyskland 16%). Inga tullavgifter.

/H

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem

Ta hellre dessa om du nu beställer från alternate... http://www.alternate.de/html/shop/productDetails.html?artno=I...
eller dessa.
http://www.alternate.de/html/shop/productDetails.html?artno=I...

Ser inte heller ngn mening i att shoppa valueminnen från tyskland...fast...om du beställer en massa annat så varför inte.

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem

Dock så får man väl betala högre frakt eller?

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smolk
Dock så får man väl betala högre frakt eller?

inte mycket,ibland till och med billigare

Permalänk
Medlem

Jag har köpt geil minnen från tyskland. Iofs var det ddr2 minnen. 2gb cl3 667 minnen för 2300 kr gör att man inte kan tveka ens. Frakten kan dock bli en del. Alternate tar för pack, skick och vid leverans. Det blev runt 500 skr extra men då beställde jag även andra saker bland annat moderkort.

Kolla med dem vad de erbjuder för leveranspris, de skickar ett förslag när man beställer.

Visa signatur

P150 solo rev | P5N-E SLI w/NB47J on SB | E6600 w/ Ninja 1st rev | 2GB GEIL Ultra 5400 CL 3 | XFX 7800GT w/ ZM-VF700-Cu | 2 x SP120 250GB