Seagates fickdisk testad

Permalänk
Melding Plague

Seagates fickdisk testad

<font style="font-size: 10pt"><b>Seagates fickdisk testad</b></font> <small class="small">lördag 19 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.bytesector.com/data/bs-article.asp?id=569" target="_blank">ByteSector</a> har recenserat en liten portabel hårddisk från Seagate, Seagate Pocket Drive. Den drivs av strömmen från en USB-kontakt, har en lagringskapacitet på 2,5 GB eller 5 GB och har ett runt äggliknande chassi. Produkten ska vara ett alternativ till vanliga USB-minnen i stickformat. Om man redan har en MP3-spelare eller inte vill blanda sin musik med andra filer kanske den här produkten kan vara intressant.
<br />
<br /><i>In the end, if you want a drive with lots of space and aren’t planning on running applications or operating systems directly off of the drive, then Seagate’s Pocket Drive might be right up your alley. The 5GB unit can be found for $99 USD, which is a fair bit cheaper than certain alternative 4GB USB portable flash storage solutions.</i>
<br />
<br />Läs testet hos <a href="http://www.bytesector.com/data/bs-article.asp?id=569" target="_blank">ByteSector</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

5 gig för 1000 kr ? nej tack...

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Vore roligt att ha en sån men det känns som den rymmer för lite för att det ska vara värt pengarna. Sen så är ju hårddiskar rätt ömtåliga också jämfört med ett traditionellt flashminne.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk

blir 12:50 billigare per Gb med den sstnämda (8 gb) :D:D hehe

Permalänk

Billigt var det iaf, men ni barn förstår sig inte på sådant. (Observera att den är LITEN och drivs från usb-porten, en 2.5-tums vanlig disk och chassi kostar mycket mer, är större och mycket få diskar kan köra utan extra ström).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Billigt var det iaf, men ni barn förstår sig inte på sådant. (Observera att den är LITEN och drivs från usb-porten, en 2.5-tums vanlig disk och chassi kostar mycket mer, är större och mycket få diskar kan köra utan extra ström).

Visst är den liten men den rymmer väldigt lite också. Ska man flytta små saker så räcker flash-minnen långt, ska man flytta stora saker räcker inte den här långt.

Visserligen beror det ju på vad man använder den till men jag tycker att användningsområdet är begränsat. Dessutom är det som sagt en hårddisk vilket kanske inte är så jättelyckat att bära med sig överallt. 2,5" diskar brukar kunna drivas från USBn, visserligen är dom större men de rymmer också bra mycket mer och de är inte så fasansfullt stora heller :p.

Bara för att sätta det lite i perspektiv så kan man ju få två stycken DVD brännare och 10 skivor för priset av den där hårddisken och även om en DVD-skiva inte alls är lika smidig storleksmässigt eller användningsmässigt så får man ju ändå mer för pengarna (kanske lite skev jämförelse då man troligen inte har det för samma sak men men).

Men nej, jag skulle inte tacka nej till en sån själv men skulle jag köpa nåt själv skulle jag köpa ett flashminne för små saker eller en större disk för större saker.

Permalänk

Visst, men fortfarande är det mycket prisvärt. Beror iofs vad slutkostnaden blir här, men 850:- hade varit ett helt OK pris.

Säkert bra att ha till stereosystem/likn. bara att ha med sig i fickan och koppla in.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!