Trådlöst Internet hos McDonalds

Permalänk
Melding Plague

Trådlöst Internet hos McDonalds

<font style="font-size: 10pt"><b>Trådlöst Internet hos McDonalds</b></font> <small class="small">lördag 19 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
McDonalds planerar att utrusta alla deras restauranger i Sverige med trådlöst nätverk så att deras kunder får tillgång till Internet på plats. Detta är redan väldigt populärt i USA och McDonalds i Sverige hoppas på att kombinationen Internet och Hamburgare kommer att fungera lika bra här. McDonalds samarbetar med företaget The Cloud som samarbetar med Skype. Skypeanvändning kommer att vara gratis inom McDonalds.
<br />
<br />Det här blir säkert populärt för Internetanvändare som inte är rädda för att få fettfläckar på tangentbordet. <a href="http://www.idg.se/ArticlePages/200511/18/20051118143949_CS/20..." target="_blank">IDG</a> har mer information.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är väl bra förvisso, men vem vill sitta på McDonalds över huvud taget bland alla små flottiga ungar som springer omkring och skriker? Om man nu skulle få för sig att käka där är väl det första man vill göra när man ätit upp att springa därifrån så fort som möjligt.

Permalänk
Hedersmedlem

Nice, perfekt för oss som inte kan gå en hel lunch utan att kolla mailen.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så kör MAX redan me trådlöst internet i några av deras restauranger tex den i kungsträdgården i sthlm

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hur funkar det där egentligen är det bara att koppla upp eller måste man köpa login eller liknande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intenso
Hur funkar det där egentligen är det bara att koppla upp eller måste man köpa login eller liknande?

Vad jag har förstått de så kör MAX det helt gratis bara men typ käkar eller fikar.

Permalänk
Medlem

[ironi]haha, ska fan ta å skaffa lägenheten ovanför max sitta på deras wlan och tanka "semesterbilder" som fan, sen när snuten kommer så kollar de bara i max lokaler arghhh[/ironi]

Just eftersom att skype ska vara gratis borde man kunna configa så att andra program använder skypes port

Visa signatur

P4 northwood 2.0 ghz | 512 mb 800mhz ram | ATI 9600xt 256 mb | och så 160 gb hdd || OLD SCHOOL NÄSTAN :p

Permalänk

tycker de tär en jätte bra ide, kunde dom inte göra så överallt.

Visa signatur

xp, DFI SLI-DR, 3200+939@ 2.6, G.Skill Extream PC4000 2x1024 520mhz, Geforce 6800gt@430/1150, OCZ PowerStream 520watt , 2x200gb Sata,2x320gb raid 0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Vad jag har förstått de så kör MAX det helt gratis bara men typ käkar eller fikar.

Vad jag vet så är MAX helt gratis, har en kompis som kör taxi brukar surfa från parkeringen när han har tråkigt
Jag bara tänkte om McD hade samma upplägg. Drar man det till sin spets är ju det ett mycket dumt upplägg, görs det något fuffens får företaget stå för det samt den som gjort det kan med stor sannolikhet smita undan. Bara för veganerna att tanka lite olämpligt material

Permalänk
Medlem

Det lämpligaste vore ju att skriva ut en kod på kvittot som gäller i t ex 45 minuter.

Trevligt att det blir lättare att vara anonym på internet när man slipper ge ut sina personuppgifter. Det skulle nästan vara en mänsklig rättighet

Permalänk
Medlem

Iofs ponera att du betalar cash, då kvittar det ju ifall det krävs ett lösen för att surfa. Jag tror ju knappast att de kommer knyta samma ditt pwd med ditt MAC, dessutom går ju MAC att fakea så det är ju relativt säkert att hitta på fuffens trots login.
Det skulle ju vara ifall de kräver lägg för att man ska få surfa.

Permalänk

Äntligen har de hittat en anledning att gå till donalds. maten lockar ju inte så klart att de måste komma med annat

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Hedersmedlem

Låter faktiskt som en rolig ide, sitta och tanka låtar hos McD

Permalänk
Inaktiv

aldrig fattat nyttan med att ha wlan på fik o liknande, har nästan aldrig sett någon nisse sitta med en dator, finns en del öppna här i växjö, men kanske bara i storstäder det är mer vanligt? eller vad säger ni stockholmare tex?

Permalänk
Medlem

äsch.. har man spillt ner en flaska vodka i laptopen så är fettfläckar en bagatell

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Vad jag vet så kör MAX redan me trådlöst internet i några av deras restauranger tex den i kungsträdgården i sthlm

Ah, det visste jag inte. Men hur tusan ska man få plats med en dator där? Är ju skitsvårt att få ståplats där oftast ju

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intenso
Iofs ponera att du betalar cash, då kvittar det ju ifall det krävs ett lösen för att surfa. Jag tror ju knappast att de kommer knyta samma ditt pwd med ditt MAC, dessutom går ju MAC att fakea så det är ju relativt säkert att hitta på fuffens trots login.
Det skulle ju vara ifall de kräver lägg för att man ska få surfa.

På MAX får du kvitto även om du betalar cash, eller vad är det du menar?
Du är visserligen fortfarande anonym men du kan inte vara uppkopplad hur länge som hellst då i allaf all.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aresz
aldrig fattat nyttan med att ha wlan på fik o liknande, har nästan aldrig sett någon nisse sitta med en dator, finns en del öppna här i växjö, men kanske bara i storstäder det är mer vanligt? eller vad säger ni stockholmare tex?

Vet inte om jag tycker det är så vanligt i stockholm, var i New York dock och där var det många som satt med bärbara datorer på vissa fik.

Undrar hur det är med den juridiska aspekten egentligen, inte kan väl McDonalds m.fl. verkligen ta den chansningen att ingen gör nåt dumt? Eller har det försäkringar mot det? Eller är de helt enkelt inte ansvariga för allt som görs på deras uppkoppling?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo

På MAX får du kvitto även om du betalar cash, eller vad är det du menar?
Du är visserligen fortfarande anonym men du kan inte vara uppkopplad hur länge som hellst då i allaf all.

Min tanke var att det inte finns en chans att veta vem som använt uppkopplingen, vilket ur en juridisksynvinkel inte är så speciellt bra. Å andra sidan finns det juhe ganska gott om privata öppna närverk så McD blir väll bara ett i mängden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asphyx
Är väl bra förvisso, men vem vill sitta på McDonalds över huvud taget bland alla små flottiga ungar som springer omkring och skriker? Om man nu skulle få för sig att käka där är väl det första man vill göra när man ätit upp att springa därifrån så fort som möjligt.

Dessa är troligtvis i skolan när du har lunch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Vad jag vet så kör MAX redan me trådlöst internet i några av deras restauranger tex den i kungsträdgården i sthlm

Enligt deras hemsida ska det finnas på samtliga restauranger

"Max lanserar tre nya sallader och erbjuder trådlöst Internet på alla restauranger."
http://www.max.se/max.aspx?page=historia 2004

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk
Medlem

I USA så funkar det men inte i Sverige. Jag anser att deras matkultur grundar sig mycket på skräpmat och där funkar det med internet men här, nej du det är bara en löjlig grej dom försöker komma med.
Själv vill jag inte va där längre än den tiden det tar att äta upp min Cheesburger dvs 5 min.

Försöker iaf få i mig en vettig dagens lunch o då skulle det passa bättre om t.ex restauranger började köra med det MEN vem vill gå på rasten till en restaurang eller McDonalds å ta med sig arbete eller dator... Helt fel passar inte i Svensk kultur.

Snälla McDonalds lär er koppla av från all stress. Jag får panik bara jag stiger in och ser alla som jobbar där, där dom bokstavligen flyger fram för det är så halt av all matolja som har runnit ut på golvet.

Permalänk
Medlem

hehe.. jag har redan varit inne på ett trådlöst nätverk inne på mcdonalds i halmstad me några kompisar en gång.. men det var nog inte helt lagligt..hehe..fick en varning så det är inget att rekommendera.. kul att man kanske kommer kunna sitta där lagligt nu

Visa signatur

Måndag, tisdag, onsdag programmerar jag. Torsdag, fredag, lördag likaså. Söndag är dagen som jag vilar på, men lika fan så programmerar jag ändå! Programmi, programma, programmera! Programmera varje dag. . . .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Intenso
Iofs ponera att du betalar cash, då kvittar det ju ifall det krävs ett lösen för att surfa. Jag tror ju knappast att de kommer knyta samma ditt pwd med ditt MAC, dessutom går ju MAC att fakea så det är ju relativt säkert att hitta på fuffens trots login.
Det skulle ju vara ifall de kräver lägg för att man ska få surfa.

är det BIG MAC vi pratar om? (så dålig)

Permalänk

hmm de skulle va fränt att typ gå in på MCD slå sig ner, koppla upp sig å sen typ beställa maten via en hemsida som e gjord för just den resturangen (www.McDonaldsresturang45.se) och sedan betsälla via den och så kommer dom me maten till platsen där du sitter.:) och på sidan kan man spela små roliga spel eller något liknande medans man väntar på maten.

Permalänk
Sötast

Skulle vara fint å ha trådlöst på "motorvägs restauranger" gratis surf för åkare, om man nu skulle gå net till donkan så är det ju knappast för att surfa iafl.

Permalänk
Avstängd

Det är ju då FAN att man tvunget MÅSTE ha med sin jävla dator precis överallt nuförtiden. Så viktigt kan det ju verkligen inte vara om man missar ett mail med 2 minuter. Är det viktigt, ja då ringer folk.

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler