Permalänk
Medlem

Vågar man??Kan skiten typ paja?

Nu börjas bygget ör en fileserver...å de e ett par p2or som ska annvändas....men jag har ett prooblem.....måste ju kolla vilken processor som e bäst ....å ja har bara ett moderkort s¨min f¨åga är:

Kan man byta processorerna utan att något påverkas?? Går de att starta allt efter?

Mycket tacksam för snabba svar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag bytte processor och sabbade 2 pinnar samt mitt moderkort eftersom jag körde ner en ståltråd tack vare att FLUF sa det till mig att det säkert skulle fungera... HÖmMM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

men om de e två p 2or kan de verkligen paja??

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Du kan ju börja med att identifiera processorerna och se vilken som är "bäst". Då behöver du bara byta 0,5 gånger i snitt!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk

Se bara till att försiktigt lyfta ur processorerna ur sockeln. Med andra ord sakta och rakt uppåt, inte böjt i vinklar. Gör man det försiktigt är det ganska svårt att misslyckas.

För övrigt så skall väl byta av processor inte påverka något särskilt vad gäller mjukvara osv som t.ex byte av grafikkort kan göra (med drivrutiner i Windows och sådant). Passar processorn i sockeln och moderkortets BIOS stöder den så skall det fungera direkt. Dock om det är en annan processorhastighet eller model så kan vissa justeringar i BIOS behövas. Dock vet jag inte hur det är med just ditt moderkort, vissa saker som klockfrekvenser osv kan skötas automatiskt av moderkortet.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

är vell inte specielt svårt, ? var försiktig, mitt moderkort pajjade jag bytade min processor. Lyft | RAKT | Upp

Permalänk

d e jue en p2a ffs den har inga pinnar jue också sitter den väl i en slags "låda";)

Visa signatur

AMD Opteron 165 (CCBBE 0615 DPMW)1800 @ 2850 MHz (1,4v) | Asus A8N-SLi Deluxe |eVGA 8800 GT @ 700/1728/900 | 2x1gb G.skill 2GBZX | FSP Epsilon 700W | 760 GB Hårddiskar

Permalänk
Medlem

Om du är rädd att något går sönder när du mekar i datanmaskinen så lejer du närmste swecare, mutar med käk&vänskap så mekar han åt dig.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk

P2:an e väl en slot 1 processor eller?
Ser väl mer eller mindre ut som ett instickningskort, eller e jag helt ute och cyklar hehe?

Å andra sidan, det står väl på vad de båda processorena ligger på för frekvens?

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tim_Beluga
P2:an e väl en slot 1 processor eller?
Ser väl mer eller mindre ut som ett instickningskort, eller e jag helt ute och cyklar hehe?

Å andra sidan, det står väl på vad de båda processorena ligger på för frekvens?

Ja, processorn ser ut som ett instickskort, me p2:or brukar ha en pålastkåpa runt sej.

Permalänk
Medlem

är det en p2a så står det ju ovanpå själva prollen vad den ligger på för hastighet. om du behöver hjälp att förstå vad som står på den kan du ju alltid skriva vad som står på den här i tråden så kommer alltid nån hjälpsam att förklara för dig

Visa signatur

mm, just de!