Bästa Need for Speed?

Permalänk

Synd bara att många troligtvis väljer Most Wanted för att det är det senaste och därmed "bästa".

Permalänk
Medlem

Hot Pursuit 2, offcourse

Permalänk
Medlem

Hade samma problem som vissa andra att välja mellan Porche Unleashed och Hot Pursuit men det fick bli Porche Unleashed. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Need for Speed: Hot Pursuit, garanterat, tillsammans med voodoo2 kortet, yäh.

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

Need for Speed: Hot Pursuit. Aaaah, minnen

Permalänk
Medlem

Jag har växt upp med Need for Speed.
Det första spelet jag någonsin köpte var THE Need for Speed. Var nog lite för liten då, för jag tyckte det var ruskigt svårt. Men ack så roligt spel.

Sedan köpte jag Need for Speed 2, och det är genom tiderna det spel jag fått mest glädje från. Satt i timmar med en kompis och körde Head to Head. Helt klockrent spel med riktigt varierande banor och roliga bilar.

Jag tror inte ni är intresserade av att höra om resten av spelet, men jag kan säga att Need for Speed på senare år har tappat sin charm.

Det får ändå bli Need for Speed High Stakes som får min röst, eftersom det är det bästa Need for Speed-spelet genom tiderna. Jag har mina anledningar.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Glemmy. håller med till väldigt stor del av det mästa du säger faktist.

dock så tycker jag inte need for speed har tappat sin charm, dom har "bytt" charm,

när need for speed Underground(1) kom ut så var jag i precis den där "fjantstyling-neon-kjolpakets-åldern och det passade ju enormt bra.
enormt mycket spelglädje när jag satte tänderna i det spelet.

slutsats.

Bästa nfsu spelet; need for speed hot pursuit.
mest spelglädje ; need for speed Underground.

jag kommer nog alltid att köpa nfsu spelen så länge jag har en dator/konsol som pallar det.

Permalänk

Porsche 2000!

Så står det på min kartong i alla fall.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RakooN.se
Glemmy. håller med till väldigt stor del av det mästa du säger faktist.

dock så tycker jag inte need for speed har tappat sin charm, dom har "bytt" charm,

när need for speed Underground(1) kom ut så var jag i precis den där "fjantstyling-neon-kjolpakets-åldern och det passade ju enormt bra.
enormt mycket spelglädje när jag satte tänderna i det spelet.

slutsats.

Bästa nfsu spelet; need for speed hot pursuit.
mest spelglädje ; need for speed Underground.

jag kommer nog alltid att köpa nfsu spelen så länge jag har en dator/konsol som pallar det.

Hmm NFSU står för Need For Speed Underground så du menar nog "jag kommer nog alltid att köpa NFS spelen så länge jag har en dator/konsol som pallar det."

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Porsche 2000!

Så står det på min kartong i alla fall.

Det är samma som Porsche Unleashed, men det anade du nog...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk

NFS: HP

Jag spelade det väldigt mycket när det kom, mycket roligt spel

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk

Need For Speed: Hot Persuit

NFS3 är det jag har haft allra mest glädje med. Främst pga splitscreen med brorsan. Men även Porsche var mycket bra pga den nya och skönare styrningen som gav spelaren mycket bättre kontroll över bilen. Vet inte hur många gånger jag gled runt i min Boxter på Corsica och gjorde 360 och grejer:p

NFS: Most Wanted vet jag inte riktigt. Än sålänge så känns det lite flummigt pga den överdrivna hdr-effekten och auto-spin/brake.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp
Synd bara att många troligtvis väljer Most Wanted för att det är det senaste och därmed "bästa".

eller för att vi som väljer det, helt enkelt tycker det är bäst?

Most Wanted är bäst enligt mig - Dra polisen i en stad, mycke underhållande

Underground 2 - skulle ha varit lika bra OM det hade funnits poliser med i det

Visa signatur
Permalänk

Porche.
Mycket bra bandesign, bra körkänsla, roliga spellägen (testförare).
Det dom senaste NFS spel saknar är mer realism som jag tycker porche hade.
Man fick verkligen kämpa i kurvorna för att inte få sladd och tappa kontrollen i hög fart etc.

Bromsen och växlandet hade mycket betydelse vilket gjorde att det känndes som en bil man styrde och inte en kloss..

Sen var det mycket större skillnad bilar imellan. Kändes verkligen när man hade starkare motor,
inte bara genom tophastigheten utan kraften som gick ner i vägbanan.

Ja jag är ett Fan

Permalänk
Medlem

Har aldrig gillat NfS spelen men däremot så verkar Most Wanted rätt så interessant

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

Need For Speed: Most Wanted är lätt det bästa NFS-Spelet

Permalänk
Medlem

Porshe Unleashed sen kommer nog ändå Hot Pursuit som man körde med ett voodoo 3

Most Wanted är nog ändå det absolut sämsta NFS spelet!

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

Need For Speed 2 FTW!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Fatrix
eller för att vi som väljer det, helt enkelt tycker det är bäst?

Most Wanted är bäst enligt mig - Dra polisen i en stad, mycke underhållande

Underground 2 - skulle ha varit lika bra OM det hade funnits poliser med i det

Ja men du då har du ju inte spelat Hot Pursuit
Det är ännu roligare att dra snuten i det spelet.
Dessutom är polisradion roligare i Hot Pursuit:
"In pursuit of a silver diablo, at the underpass."
"He's doing more than 200!!"

Permalänk
Medlem

Porsche väger aningen tyngre än hot pursuit för mig. Spelade igenom porsche i ett streck, var helt fast i det och idag har jag fortfarande våta drömmar om 911 RS-modellen från sjuttiontalet.

http://www.seriouswheels.com/1970-1979/1972-Porsche-911-RS-FA...

Permalänk
Medlem

Har härliga minnen från Hot Pursuit...

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

Need for speed ettan helt klart.

Permalänk

Ettan var något speciellt när det kom...jag och brorsan brände många timmar framför det spelet, och det var då man fick tag i den första ratten...en Thrustmaster.

Jag har faktiskt kört allihopa, och inget har direkt bra körkänsla, men det senaste känns trevligt om man skall gå efter demot, det är nonsens-kul skulle jag vilja säga, och lite som att spela en bruckheimerfilm..

Något jag aldrig gillat med spelserien är att det alltid varit sådär med flytet och stunsen i spelmotorn, även om fps:en ligger högt så är det något som inte stämmer.

/J

Permalänk
Medlem

Har nog aldrig blivit lika frustrerad på ett spel som jag blev på NFS III : Hot Pursuit.

När man kom brännande i el niñon på Atlantica med polisen efter sig, så kommer man till dödskurvan och brakar rätt in i stolpen.

Men NFSU är en stark konkurrent på den fronten, av samma anledning.

Permalänk
Medlem

Need for Speed: Hot Pursuit helt klart, har spenderat MÅNGA timmar framför det med polare ;P

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Nfs 2 lätt, vet inte hur många timmar man satt framför det spelet

Visa signatur

AMD 8320, Radeon 7950 etc... | Trächassi :) |

Permalänk
Medlem

Helt klart hot pursiut

Visa signatur

Asus A8N-SLi DeLuxe | Gainward GeForce 6800GT GS | Venice 3000+ | Fortron & Source 400w | ThermalTake Bigwater Vattenkylning + Thermaltake AquaSeries III GPUBlock + Alphacool AMD Chipsetwaterblock |

Permalänk
Medlem

Porsche Unleashed lätt... Vilka minnen!

Visa signatur

iMac 27"

Permalänk
Medlem

Porsche var seriens höjdpunkt, underbart spel med trevliga bilar (om man gillar porsche, hehe) och riktig körkänsla.

Även originalet och hot pursuit var riktigt bra, tvåan och hot pursuit 2 var ganska ok.

De tre senaste vet jag inte vad man ska säga om, massa kass musik och fast and furious-vibbar - usch och blä.