Permalänk
Melding Plague

AMD + Dell = sant?

<font style="font-size: 10pt"><b>AMD + Dell = sant?</b></font> <small class="small">måndag 21 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Som bekant är Dell inne i ett antitrustmål angående deras partnerskap med Intel. Dells största leverantörer som Foxconn, Asustek och Quanta har nu enligt uppgifter förberett sig för att börja tillverka AMD-baserade produkter, skriver <a href="http://digitimes.com/news/a20051121PR205.html" target= "_blank">Digi Times</a>. Foxconn skall redan ha startat tillverkningen av AMD-baserade servrar åt Dell, medan Asustek utvecklar AMD-moderkort och Quanta designar en AMD-baserad bärbar dator.<br /><br /><i>”Industry sources indicated, however, that the contract makers already have the ability to ship AMD-based products to Dell on the spot as soon as the vendor announces support of the platform. Sources at Taiwan chipset makers expect Dell’s adoption of AMD processors will help them raise their shares in the global chipset market”</i><br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

"antitrust mål", vadå litar inte Dell på intel? (akta rim)

Permalänk
Medlem

hehe.. var på tiden.. då kanske man äntligen kan köpa datorer på Dell. Eller ja, de lär ju inte hända ändå

Permalänk
Avstängd

Man lär snarare häckla Dell mindre.

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem

Hoppas att folk köper AMD/Dell burkar nu så att Dell ser en marknad i det. Kan nog tänka mig att dom inte lär köra lika mycket reklam för AMD på TV.

Med det här beslutet så visar ju Dell att inte ens dom tror att Intel kommer vinna.

Edit. Eller så kanske bara jag tolkar det så, i vilket fall som helst är det bra för AMD.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Avstängd

Klart att AMD+Dell=Sant

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk

ja gissar att de inte kommer förändras så jättemycket igentligen, men ändå om där är många som börjar med Dell som första dator så är de väl utmärkt väg för dem att börja med AMD. Ok marknaden kanske ändras lite iaf då, ska bli kul å se . Till sist så skulle ja ändå vilja se att Intel tar ikapp igen på AMD, hur lång tid kan de ta. DE VET MAN INTE!!!

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk

Låter fin fint. AMD har nog verkligen chans att norpa åt sig procent nu.

Permalänk
Medlem

Tycker at DELL ska ta och göra produkter både från Intel och Dell
ta alla godbitar från dem.
Älskar alla mina AMD maskiner (från K6 300 till min Athlon 64)
Men jag måste ge Intel en eloge för deras Pentium Pro maskiner de gjorde för länge sedan (Står fortfarande som DNS cache på ett callcenter)

Visa signatur

Intel 486 DX-66 4 MB RAM , 0.5 MB VGA , 270 MB HD, 14" CRT, 2x CDROM - Så började mitt beroende!!

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur målet mellan Intel o AMD går? Har inte sett något om det på ett tag nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jojo46
Tycker at DELL ska ta och göra produkter både från Intel och Dell
ta alla godbitar från dem.

Skall vara AMD i stället för Dell. Eller hur?

Permalänk
Medlem

Det hade varit skitbra om det kommit DELL-AMD burkar... typ nästan alla företag köper ju dell nuförtiden så detta hade inneburit en stor push för AMD. Vilket hade satt ännu högre press på INTEL och i slutändan kanske vi hade vunnit på det med snabbare produktutveckling!

Permalänk
Medlem

Skulle vara grymt bra om dell kom med AMD, då skulle jag gärna kunna köpa en dell igen.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk
Avstängd

Om detta är sant och går igenom så är det för bra för att vara sant.

Visa signatur

Att kunna ha rätt är en självklarhet, man kan ha olika uppfattning om VISSA saker, men inte VISSA andra, t.ex att jorden är platt när den är RUND! Eller andra uppenbara saker som att en processor ÄR bättre än en annan.

Permalänk
Avstängd

AMD+DELL=MAD as HELL

Intel+DELL=Mess from Hell

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

dell pressar priser . ge oss Dell OptimuS med dubbla opteronprocessorer x2:or till en billig penning , ( deras xeron dell datorer e ju tok billiga )

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Ja de säljer ju iaf AMD processorer sedan en (längre?) tid på sin amerikanska hemsida...
Riktigt intressant skulle det bli om det komma många bärbara datorer med AMD Turion-processorn (speciellt MT varianten 25 watt). Eller rent av att man skulle kunna välja AMD eller Intel i alla nya bärbara de lanserar efterhand.
Jag tycker det är lite för tunnsått med Turion bland tillverkarna för bärbara datorer.
Här är ju ett ställe där det behövs större konkurrens eftersom Intel lär ha definitivt största marknadsandelen i Pentium M / Turion kriget.
Ett plus är ju att man får 64-bitars om man vill ha det i en bärbar dator (som inte drar massvis med ström).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Bra dell!!!
hadde funderingar att köpa upp www.fuckdell.se och öppna en butik....
Nu slipper jag det

domän namnet är ledig....

http://webbhotell.spray.se/?affiliatelogin=spraystart_wh&affi...

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Forbes: Dell på gång med AMD-baserade datorer

http://nok.idg.se/ArticlePages/200511/22/20051122101909_NOK/2...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless