B&H - http://www.bhphotovideo.com/

Permalänk
Medlem

B&H - http://www.bhphotovideo.com/

Någon som handlat här ifrån någon gång? Jag vet inte om jag vågar köpa, de verkar ju tämnligen seriösa men man vet ju aldrig när man köper till Sverige. Jag hade tänkt att köpa en speedlight 600, bouncer, uppladdningsbara batteri. Detta kostar mig ca 1950 kr och köper jag enbart blixten via tex cyberphoto så blri priset ca 2800 kr!

Någon som har någon erfarenhet av butiken?

// Jacob

Permalänk
Medlem

Har handlat där ett flertal gånger utan problem.

Packeteringen är även mycket bra, skulle inte tveka att beställa därifrån.

EN nackdel finns dock. På internationella ordar kräver dom (iaf senast jag beställde)
inscannat foto på kreditkortet. Känns lite riskabelt att skicka.

Tänk även på att moms tillkommer om paketet fastnar i tullen.

Permalänk
Medlem

va fan? Det lät ju inte så seriöst ? Men alltså...varför kan dom inte bara ta uppgifterna eller tex betala via paypal? hmm

edit: vad det ser ut som så frågar dom bara efter uppgifter som vanligt...skönt isåfall.. jag vet inte om jag ska köpa eller ej så jag kan inte säga hur det är exakt men verkar minst sagt så.

Permalänk

BH Photo Video är en av de största återförsäljarna i världen vad gäller kameragrejer, och de är garanterat seriösa.

Permalänk
Hedersmedlem

Att skicka foto på kredikort är inte helt ovanligt när man handlar av utländska onlinebutiker. Har fått göra det ett par gånger. I grunden handlar det om att de vill verifiera att personen som beställer verkligen har kortet och inte har ett 'lånat' nummer.

Så länge det är en seriös butik, som denna verkar vara, tror jag inte man ska oroa sig.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk

Känner många som handlar därifrån. Seriösa är dom, men kräver som sagt innscannat cc.

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Jag har handlat på plats i butiken i New York flera gånger - det är en upplevelse i sig

Lite bilder från butiken

Det är lite roligt eftersom butiken ägs av judar (likt alla andra seriösa kamerabutiker i NY)

Om du vill veta mer om att handla från B&H via nätet rekommenderar jag att du gör en sökning på Fotosidan:s forum där du garanterat hittar många trådar om just det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Jag har handlat på plats i butiken i New York flera gånger - det är en upplevelse i sig

Lite bilder från butiken

Det är lite roligt eftersom butiken ägs av judar (likt alla andra seriösa kamerabutiker i NY)

Om du vill veta mer om att handla från B&H via nätet rekommenderar jag att du gör en sökning på Fotosidan:s forum där du garanterat hittar många trådar om just det.

Även Adorama?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor-SWE
Även Adorama?

Ja, jag tror det.

Jag har besökt typ "alla" (seriösa) kamerabutiker i NY och det var mest judar som jobbade i alla butiker.

Jag var även på adorama - men kommer inte ihåg så mycket av den butiken (det var ett tag sedan jag var där)

En fingervisning är bla att de flesta butikerna har stängt på lördagar (judisk helgdag ?) och öppet på söndagar.

Det jobbar givetvis även "icke-judar" i butikerna - men det är mest judar, och alla ser ut ungefär som på bilderna i länken ovan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor-SWE
Även Adorama?

Jepp, även Adorama....

Värt att tänka på om man är i NY kring en judisk helg och hade tänkt besöka fotobutiker... det kan vara jäkligt stängt överallt

Anyway, tänkte bara inflika att även jag beställt prylar från B&H och det har fungerat hur bra som helst. Dock har det fastnat i tullen några gånger så man har ju fått en liten "överaskning" i brevlådan, men på det stora hela så tjänar man ändå på att beställa därifrån gentemot att köpa här hemma.

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!