Permalänk
Medlem

Vilka minnen ska jag välja ?

Visa signatur

Abit A8N Sli Deluxe || AMD Athlon X2 3800+ || 2GB Ram || Gainward 7800GT || 300 GB Hdd || Samsung 19" SyncMaster 940b

Permalänk
Medlem

Ta de senare isåfall..prisskillnaden är inte stor men väl prestandaskillnaden. Dock är nog OCZ PC4000 Platinium och Crucial Ballistix PC4000 bättre

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Abit A8N Sli Deluxe || AMD Athlon X2 3800+ || 2GB Ram || Gainward 7800GT || 300 GB Hdd || Samsung 19" SyncMaster 940b

Permalänk
Medlem

fi fan, 3000 spänn för ett par minnen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
fi fan, 3000 spänn för ett par minnen?

Finns mycket dyrare.

Jag har planerat att köpa ett par OCZ PC4000 minnen snart. Vill bara veta hur det går med att få tag i en Opteron 146 stepping CANBE 0530 innan, annars känns det lite onödigt.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tancoll
Finns mycket dyrare.

Jag har planerat att köpa ett par OCZ PC4000 minnen snart. Vill bara veta hur det går med att få tag i en Opteron 146 stepping CANBE 0530 innan, annars känns det lite onödigt.

Skaffa en tjej och släng ut pengarna på henne istället? Nej gud vad mycket pengar, känns så onödigt

Har du kollat i opteron-tråden, finns ju ngt företag i tyskland overclocker.de eller något sånt som skriver ut steppings på sidan gällande vilken batch dom har i lager. FInns något liknande i england också. 530 står väl för veckotalet 30 i år, så chansen är nog inte så stor då...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Skaffa en tjej och släng ut pengarna på henne istället? Nej gud vad mycket pengar, känns så onödigt

Har du kollat i opteron-tråden, finns ju ngt företag i tyskland overclocker.de eller något sånt som skriver ut steppings på sidan gällande vilken batch dom har i lager. FInns något liknande i england också. 530 står väl för veckotalet 30 i år, så chansen är nog inte så stor då...

Så lågt som möjligt.

Sedan vore det ju bra om det finns någon som vill ha mig också.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tancoll
Så lågt som möjligt.

Sedan vore det ju bra om det finns någon som vill ha mig också.

haha, finns ju alltid kvinnor du kan betala för umgänge

Permalänk
Avstängd

Han hade ju valt 2 x 1 GB minnen, så det är väl inte så konstigt att det är dyrt då?

Själv hade jag nog valt 4 x 512 MB minnen

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Han hade ju valt 2 x 1 GB minnen, så det är väl inte så konstigt att det är dyrt då?

Själv hade jag nog valt 4 x 512 MB minnen

Funkar det bra att klocka om man köper 4 x 512mb minnen då? Är det inte bättre med 2*1024 då? eller ?

Permalänk
Medlem

Tror det är bättre att skaffa 2 x 1024. blir billigare i längden, speciellt om du ska ha mer minne än 2 gb senare.

Permalänk
Avstängd

Har hört att 512 blir snabbare än 1024, men jag kan ju ha fel.

En fråga om programmet memtest86+, är det ett pålitligt program?
Jag testade mina Samsung minnen och alla tre hade fel i 5:e testet "block move, 64 moves",allt går bra till det står 98% klart, efter det kommer en hel drös fel. Annars hittade programmet inga fel i de andra testen. Jag personligen tror inte det är fel på mina minnen då datorn går stabilt.

Ska skaffa mig Crucial minnen som fått bra betyg av köpare på komplett.se. Jag själv överklockar inte datorn, så jag bryr mig inte om de är dom absolut snabbaste minnen som finns

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64