Skillnad på DFI Lanparty UT och Infinity?

Permalänk
Medlem

Skillnad på DFI Lanparty UT och Infinity?

Vad är det för skillnad på Lanparty UT Ultra-D gentemot SLI Infinity mer än just layouten samt att infinity har en extra pci-plats?

Priset är detsamma, är det olika chipset samt är det stor skillnad i prestandan?

Vet ju att många väljer att köpa Ultra-D, pga jag kör Aseteks Waterchill på GFX/CPU/NB så kommer det troligtvis inte fungera på Ultra-D då GFX lägger sig över NB-chipset

Tänkte bara se om det kanske ändå är värt att köpa Ultra-D och köra med fläkten...

Lanparty UT Ultra-D

http://us.dfi.com.tw/Product/xx_product_spec_details_r_us.jsp...

SLI Infinity

http://us.dfi.com.tw/Product/xx_product_spec_details_r_us.jsp...

Permalänk

undrar jag också, funderar på att skaffa en infinity men vet inte skillnaden.

Permalänk
Medlem

Ganska självklart.

Ett Ultra-D har inge sli. Medans SLI Infinity har sli.
Det är den stora skillnaden.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem

Men om man jämför 2st DFI av samma chipset fast ena är Lanparty och andra är Infinity, skiljer sig bara utseendet då?

Permalänk
Medlem

Tja, det mesta skiljer väl (förutom att det är samma tillverkare).

Layouten är ju annorlunda, de använder väl inte samma BIOS... Vad som skiljer i funktioner och prestanda vet jag ej, men det går väl att läsa sig till.

Permalänk
Medlem

på gammla NF2 tiden så va det ingen skillnad på dom, förutom utseendet...

men nu tror jag det e mer som skiljer sig på dom, typ bios och sånt....

ska du satsa på OC så e det lanparty som gäller....

Visa signatur

Acer Predator Orion 3000 | Intel i7 10700 | 2x8GB RAM | M.2 1TB | RTX 3060 Ti
Intel i5 8600k @ 4.5ghz 1.255 Vcore | Corsair Vengence 2666mhz CL16 2x8GB RAM @ 3200mhz 1,35V | Kingston A2000 M.2 1TB | ASUS ROG Strix GeForce® GTX 1070 Ti | 750W PSU

Permalänk
Medlem

Själv har jag LAN party mobo fast socket 754 men jag e helt nöjd

Visa signatur
Permalänk
Discokungen

Har också för mig att enda skillnaden att det inte har UV-reaktiva slots.

Edit: Ljudet också.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jag har ett SLI Infinity och jag har ett jävla strul. Vet inte om det beror på moderkortet än dock... kan mycket väl vara grafikkortet också.