Thermaltake Big Water SE testat

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake Big Water SE testat

<font style="font-size: 10pt"><b>Thermaltake Big Water SE testat</b></font> <small class="small">torsdag 24 november av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Think Computers har testat ett komplett vattenkylningspaket från Thermaltake, kallad Big Water SE. Medföljer gör allt man kan tänkas behöva som radiator, pump, vattenblock till CPU och chipsets, slangar och kopplingar med mera. Tydligen gör paketet bra ifrån sig; kyler bra, låter inte så mycket och är hyfsat enkelt att installera.
<br />
<br /><i>”Water/Liquid cooling is becoming more and more popular, and has become something that is not just for the hardcore overclocker or enthusiast anymore. Many companies have come out with all in one water cooling solutions that don't require much skill to assemble”</i>
<br />
<br />Läs hela testet hos <a href="http://www.thinkcomputers.org/v2/index.php?x=reviews&id=287" target= "_blank">Think Computers</a>.
<br />

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nice, bara jag som tycker att den dära vattentanken verkar lite onödig?, den lär väll stoppa vattenflödet rätt mkt, med tanke på dom där långa slangarna. T-koppling is the shit

Permalänk
Medlem

Big Water SE

Citat:

Ursprungligen inskrivet av muhihihaha
Nice, bara jag som tycker att den dära vattentanken verkar lite onödig?, den lär väll stoppa vattenflödet rätt mkt, med tanke på dom där långa slangarna. T-koppling is the shit

Du har helt fel vad gäller flödet.... Jag har både Thermaltakes Big Water samt Big Water SE och dom funkar faktiskt över förväntan... Med tanke på att du får ett komplett system för dryga tusenlappen.....

Jag har en Idle temp på 25 grader på prollen, kanske inte så anmärkningsvärt! Dock skall det även tilläggas att denna temp är trots att systemet även kyler mitt X850XT-PE kort....

//AaNgelL

Visa signatur

Chassi: Antec Twelve Hundred || PSU: Antec CP-1000 || Processor: Core I7-970 hexacore @ 4.6Ghz + Noctua NH-D14 || Mobo: Asus Rampage III Extreme || Ram: 24GB G.Skil Ripjaws @1500 Mhz 20-9-9-9 1T || Grafikkort: 2X HD6970 CF @950/1450 || HDD: Corsair F90 SSD + WD Raptor 150

Permalänk
Medlem

Såg väl sådär ut. Inget man springer benen av sig för att ha, men heller inget att klanka ner på heller.

Jo möjligtvis en grej. Vad gör lysdioden där igentligen. Det hade vart bättre med en temp. givare där.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Detta är från hans test av PC Ice vätska där han kör med sin vanliga kylning som är vattenkylningssystemet Evercool WC-202.

Citat:

IDLE:
Water/Antifreeze: 28c-30c
PC Ice: 29c-31c
Ambient Room: 20c

LOAD:
Water/Antifreeze: 38c-40c
PC Ice: 42c-43c
Ambient: 20c

Excakt samma värden i bigwater systemet bara att han klistrat in en omöjlig temperatur för cpu'n = under vattentemperaturen.

Citat:

IDLE:
Water/Antifreeze: 28c-30c
PC Ice: 29c-31c
Ambient Temp: 20c
Big Water: 21c-23c

Water/Antifreeze: 38c-40c
PC Ice: 42c-43c
Ambient: 20c
Big Water: 34c-36c

En svalkande dush med varmt vatten?

Permalänk
Medlem

Tycker de kunde gjort ett bättre jobb med undersidan av vattenblocket.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Re: Big Water SE

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AaNgelL
Du har helt fel vad gäller flödet.... Jag har både Thermaltakes Big Water samt Big Water SE och dom funkar faktiskt över förväntan... Med tanke på att du får ett komplett system för dryga tusenlappen.....

Jag har en Idle temp på 25 grader på prollen, kanske inte så anmärkningsvärt! Dock skall det även tilläggas att denna temp är trots att systemet även kyler mitt X850XT-PE kort....

//AaNgelL

Vad har du för processor på de båda systemen och vad har du för temps i idle/load, skulle va kul o veta, blev nästan lite sugen nu

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk

Störigt mycket reklam har de på sin sida i alla fall. Svårt att tro på objektiviteten och framförallt är den i VÄGEN!

Hoppas att sweclockers klarar sig från att bli så ful

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]