Permalänk
Medlem

Hur mycket minne till Dagens TUFFA Spel?

Hej

Jag har en liten fråga.

Har en dator som har 1024 mb-ram ska jag köpa mer eller räcker det till att spela dagens spel????

Visa signatur

Hej Har en AMD Sempron 64 3000, 1024 ram, Geforse 6600- 256MB! Win XP-pro. Skriv gärna till mig och om vad ni Tycker om AMD Sempron!

Permalänk
Medlem

Det är väl ungefär minimum idag.. duger med 1024, men helst 2048(+).

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

2048 borde du klara dig ett bra tag på och som det resonerades när jag frågade ungefär samma sak så kommer man förmodligen ha gått över till DDR2 eller DDR3(?) när det är dags för såpass mycket minne.

Det börjar bli för lite med 1024 så det kan nog vara värt att uppgradera ja. Dock skulle du nog få mest skjuts i burken av att byta grafikkort.

Permalänk

Vore smidigare om speltillverkarna ansträngde sig lite mer att klämma in enklare kod, så att folk (otfast unga och panka) slapp köpa ny hårdvara för varenda spel.

Visa signatur

[And there the devil stood, and felt how awful goodness is]

Permalänk
Medlem

vafan... jag kör alla nya spel på mina corshair value s 512mb..... vet många som gör det... känner även en kille som lirar typ allt på 256mb funkar fint... så att minimum skulle vara 1024 är ju bara bullshit....

minimum är antagligen fortfaranden 256mb men skulle rekomendera 512mb.... vill man ha mycket och tycker om att lyssna på musik när man spelar och ha webbläsaren uppe och msn så kan man ju köpa 1024 men det är inte helt nödvändigt

Permalänk

Vettigt svar. Tackar.

Visa signatur

[And there the devil stood, and felt how awful goodness is]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkenss
vafan... jag kör alla nya spel på mina corshair value s 512mb..... vet många som gör det... känner även en kille som lirar typ allt på 256mb funkar fint... så att minimum skulle vara 1024 är ju bara bullshit....

minimum är antagligen fortfaranden 256mb men skulle rekomendera 512mb.... vill man ha mycket och tycker om att lyssna på musik när man spelar och ha webbläsaren uppe och msn så kan man ju köpa 1024 men det är inte helt nödvändigt

Haha, jojo..
Vad gör din kompis under ladd-laggen då? läser en bok kanske?

Min åsikt:
Standard: 1024 Mb
Framtidssäkert (och BF2 säkert): 2048 Mb
Slöseri med pengar, försämrad prestanda och dålig kompabilitet: 4096 Mb

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyradon
Haha, jojo..
Vad gör din kompis under ladd-laggen då? läser en bok kanske?

Min åsikt:
Standard: 1024 Mb
Framtidssäkert (och BF2 säkert): 2048 Mb
Slöseri med pengar, försämrad prestanda och dålig kompabilitet: 4096 Mb

Hahah ja BF2 och 256mb så får det nästan bli en bok, en kopp te och ett powernap på det.

1024 är helt klart minimum om man har någerlunda bra grafikkort, 2048 is the shit har jag kommit fram till.. ett år eller något sen är det väl mer som gäller

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

När en polare spelar F.E.A.R med 1024mb ram så får han små frysningar då och då under spelets gång! Detta ska tydligen bero på hårddiskswap... En annan kompis med 2048mb ram har inte det problemet... de har förövrigt ganska lika datorer...

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 5900X | Noctua NH-D15 | MSI MAG B550 Mortar | 64GB Ballistix 3600Mhz CAS 16 | MSI PCIE5 850W |
RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

SPEL ----

Det stämmer bra det ni säger. En sak som jag blir lite förbannad på är att varje spel som kommer ut så måste man köpa nya saker till datorn, idag kan man inte ens ha sin dator i ett år för att det kommer nytt hela tiden,

Asså tror de att vi är miljonärer allihopa?? Förväntar de sig att vi ska gå till databutiken och köpa det nyaste som finns bara för att kunna spela ett spel. Det är därför jag har köpte ps2 och snart ps3 när den kommer.

Kan de inte lungna ner sig lite så att vi får lite tid och pengar, Man hinner ju inte ens njuta av spelen, utan det ända man tänker är "kommer spelet att funka" SURT.

kollade på vietcong 2, rekomendationerna där är att man helst ska ha en p4 på 3000, och värska kortet och allt, vadå ska man köpa en dator för 15 papp så att jag kan köra spelet,, fan lungna ner er lite alla speltillverkare..

Visa signatur

Hej Har en AMD Sempron 64 3000, 1024 ram, Geforse 6600- 256MB! Win XP-pro. Skriv gärna till mig och om vad ni Tycker om AMD Sempron!

Permalänk
Medlem

2GB idag är bra att ha..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Min åsikt är att utveckling är bra. Att pressa teknologin och dessutom göra den så billig att alla har råd med den är också bra. Samtidigt gör inte fantastisk grafik och balla animationer som äter upp minne ett spel bra. Det gör det snyggt, men inte bra. Många här kommer ihåg gamla C64- Nintendo- och Amigaspel bra mycket bättre än vilket av alla skjut allt-spel som matas ut på löpande band.

Filmen "Independence day" ser grymt bra ut, med otroligt storslagna bilder, men är trots alla miljarder en patetisk bajsfilm.

Visa signatur

[And there the devil stood, and felt how awful goodness is]

Permalänk
Medlem

jo visst men det är lite jobbigt att hela tiden uppdatera och hålla på.

Visa signatur

Hej Har en AMD Sempron 64 3000, 1024 ram, Geforse 6600- 256MB! Win XP-pro. Skriv gärna till mig och om vad ni Tycker om AMD Sempron!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vernesk
jo visst men det är lite jobbigt att hela tiden uppdatera och hålla på.

Om 20 år eller så kommer tekniken att vara mer stabil. vi får trösta oss med det

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk

Man kan också skita i datorn och köra motocross...

Visa signatur

[And there the devil stood, and felt how awful goodness is]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellraiser
Man kan också skita i datorn och köra motocross...

Å här sitter du...:rolleyes:

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Eller så skiter man i att köpa ny dator och det nya spelet och behålla sin dator och köra gammla spelet..helt gratis å göra det senare alternativet; )

och jag vill gärna se din kompis köra FEAR och BF2 med 256MB i ram.

Spec med 1024 i upplösning på med/high details=P

Permalänk

x86: Körde sönder kylaren på Gotland Grand national. Värdens abstinens, och jag har inte ett enda spel installerat, som substitut. Tänkte köpa nåt i helgen.

Orcen222: Väldigt sant. Synd att ingen längre vill lira quake 1 på nätet liksom. Det var det roligaste hittills, och jag började köra på en 60 Mhz pentium.

Visa signatur

[And there the devil stood, and felt how awful goodness is]

Permalänk
Medlem

Hellraiser, ja det var ju väldigt dumt att köra sönder kylarn ^^, i övrigt.. jag e vet att enduro e jäkla jobbig, spec natt och en jäkla massa lera.. fy fan Men skojj är det

Permalänk
Medlem

alla vill väll ha 2048+ men det räcker skit bra med 1024..512 är väll minimum i min åsikt!

Permalänk

Köpte just FEAR och förväntar mig att bajsa i brallan, då jag är aldeles för hjärnskadad för denna typ av pykologisk misshandel. Får se om 1024 Mb funkar.

zEm: Ja, inte sant, men det kostar att ligga på topp.

jag har 2x512 Mb i dual channel. Någon skillnad att slänga i en minneskrets till, eller funkar inte den funktionen då?

Visa signatur

[And there the devil stood, and felt how awful goodness is]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellraiser
Köpte just FEAR och förväntar mig att bajsa i brallan, då jag är aldeles för hjärnskadad för denna typ av pykologisk misshandel. Får se om 1024 Mb funkar.

zEm: Ja, inte sant, men det kostar att ligga på topp.

jag har 2x512 Mb i dual channel. Någon skillnad att slänga i en minneskrets till, eller funkar inte den funktionen då?

Om du har ett intelsystem kan du köra tre stickor i dual channel.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Har även hört att 2gig ska vara bra för funktionen att ladda in favoritprogram i minnet i kommande windows vista.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Om du har ett intelsystem kan du köra tre stickor i dual channel.

Kan man? Hur?

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Willhelm
Kan man? Hur?

Verkar som att jag minns fel. Har suttit och letat en stund nu men hittar inget som stödjer mitt påstående.
Hade själv tänkt komplettera mina två 512-stickor med en tredje men det kan jag glömma verkar det som.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag inte förstår hur det kan lagga för er. Själv har ja 700mb ram å ett gf4 ti4200 i datorn. wow flyter helt. Nu kanske inte WoW kräver så mycket men doom3 funkade fint också hehe

Permalänk
Medlem

Ska man ändå köpa nytt idag är det lika bra att satsa på 2gb, det behöver inte vara tok-dyrt. Value stickor funkar utmärkt, eftersom vår bästa kompis heter divider.
Hellre mycket minne än snabbt minne enligt mig. Så vidare man inte glor på 3dmark hela tiden och bara benchar.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Äsch men alla verkar ha så stora krav på spelen, jag kan köra det mesta utom F.E.A.R på 1024x768 och med ungefär medel i inställningar, och det är ju helt klart spelbart. Fast den börjar visserligen bli lite för seg nu men ändå, man måste ju inte köra allt på max för att vara nöjd

Permalänk
Medlem

Alla snackar om MB .. setill att köpa snabba minnen ochså .. 1024mb minne i dualchanel med låga tajmings och du kan spela allt med godmarginal ..

Visa signatur

[IC7-MAX3] [p4 3.0@3.3] [9800PRO] [OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Rev2 2x512MB][Maxtor120gb Raptor36gb]

Permalänk
Avstängd

nja allt vet jag inte. det ända jag vet är att BF2 flyter på bättre med 2gb value minnen än 1gb ram i 250mhz 2-2-2-5