Avlyssning mot terrorism och fildelare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ajV
Ja går detta igenom så kommer den öka mycket.
Somsagt, göteborgskravallerna var bara ett litet litet problem, dom kan inte ens tänka sig vilka kravaller det kommer bli om detta går igenom.

Skulle vara skoj om det blev eu toppmöte i Sverige igen, hehe kan knappt föreställa mig hur det skulle bli om detta gick igenom.

Så du tänker hjälpa vänstern med att börja kasta gatsten på polisen och riva McDonalds-resturanger bara för att du inte gillar EU:s nya STASI-lag? Det ger ju inte alls psykopaterna i regeringen ännu en anledning till fler STASI-lagar de kan förtrycka folket med.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanove
Så du tänker hjälpa vänstern med att börja kasta gatsten på polisen och riva McDonalds-resturanger bara för att du inte gillar EU:s nya STASI-lag? Det ger ju inte alls psykopaterna i regeringen ännu en anledning till fler STASI-lagar de kan förtrycka folket med.

Du har en bra poäng! Våld i sig själv kommer inte lösa detta problem, även om jag själv snart börjar undra ifall det inte är befogat:P

Gör en samhället och resten av männskligheten en tjänst. Vid nästa riksdagsval lämnar ni sofforna och röstar bort samtliga av de sju partierna ur riksdagen. Vad som helst måste nästan vara bättre. Redaktören o Björn får ställa upp som kandidater:)

Permalänk
Medlem

Mycket snack men ingen action. Säg att detta går igenom fullt ut, vad gör vi då?

Personligen skulle jag nog flytta till Norge för att bli av med EU om det blev riktigt illa.
Men glöm inte bort att vi har ett ansvar också, regeringen är tillsatt av folket och därmed ska regeringen göra som folket säger. Om vi inte gör nått så gör regeringen inget.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mawwen
Då vet vi iaf vad hologramdiskarna kommer att användas för, men seriöst sagt så tror jag nog att detta inte riktigt ännu slår igenom. Riktigt ännu är dock inte tillräckligt.

OM DETTA GÅR IGENOM:
Skaffa laptops å snålåk på folks trådlösa nätverk i framtiden så kanske ni inte blir fast så snabbt.
Har faktiskt funderat på om man skulle dra en sisådär 10st till nån med 100Mbit/s internet och låta alla tanka för fullt i ett par dagar. När isp:n börjar undersöka saken sitter man själv och spelar harpan på en win98 dator med mäktigt stor 4Gb hdd.

Hah blir ju trevligare att bli fast för att langa crack än att tanka ett par album i den värld skivbolagen strävar för.

Det är väl bara en tidsfråga innan laptops och äldre datorer utan drm/tcpa-stöd blir olagliga

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Mycket snack men ingen action. Säg att detta går igenom fullt ut, vad gör vi då?

Personligen skulle jag nog flytta till Norge för att bli av med EU om det blev riktigt illa.
Men glöm inte bort att vi har ett ansvar också, regeringen är tillsatt av folket och därmed ska regeringen göra som folket säger. Om vi inte gör nått så gör regeringen inget.

Det är väl OK med kravaller och kasta sten på politiker men att flytta till Norge är väl att överdriva

Permalänk
Medlem

Seriöst, vi traskar närmare och närmare "1984". Storebror ser dig, har länge tyckt att det inte hänt något på fronten men nu börjar det lukta illa. Man får inte maskera sig då man protesterar mot något (Iofs tycker man ju att man ska kunna stå för vad man tycker men om det är för upprörande kan det ju vara jobbigt att få "stasi" i hallen pga att man besökt en demonstration eller kanske hamna i ett register.).

Nu ska man bli övervakad 24:a timmar om dygnet online, man ska helst använda kort för att förhindra rån (Och därav göra sig fullt spårbar där också.), kameror kommer upp överallt (För att förhindra brott.). Den dag vi kommer att behöva stå upp mot de vid makten för att visa att vi INTE accepterar något mer kommer det redan att vara försent. Vifta med fel plakat då eller gör en sittstrejk och det står en bunt kilar med trenchcoats och väntar på en då man kommer hem.

Man blir förbannat mörkrädd.

Edit: Angående att flytta till Norge, kan ju vara en bra idé. Dom har ju det svarta guldet också. Men kom ihåg att det regnar mycket där....huvva..

Permalänk
Medlem

Som vanligt angriper politiker och större företag problemen på felaktigt sätt. Problem med terrorism? Avliva samtliga terrorister och begränsa vanliga människors liv, jomenvisst.
Vilken normalt utbildad människa förstår inte att våld föder mera våld? Det sämsta sättet att angripa ett problem är uppifrån. Du kan aldrig ta bort ett träd genom att ansa dess grenar.
Offtopic:
Angående röstning så känns det som om det blir blankt eller kalle anka, detta val, fast det är ju förbjudet nu för tiden (man vill ju inte att folk ska kunna klaga). Är ju som att välja mellan pest eller kolera, båda kommer döda dig långsamt och plågsamt

Permalänk
Medlem

det värsta är ju att systemet kan bli hackat av nån och vips behövs det inte längre spionprogram eftersom andra har fixat det åt en.

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apanove
Så du tänker hjälpa vänstern med att börja kasta gatsten på polisen och riva McDonalds-resturanger bara för att du inte gillar EU:s nya STASI-lag? Det ger ju inte alls psykopaterna i regeringen ännu en anledning till fler STASI-lagar de kan förtrycka folket med.

haha nae, jag är nog den sissta som skulle göra något som rödingarna gör, då jag är imot dom alla.

Men jag sa inte att man måste göra som rödingarna gjorde... våld löser inget i min mening. Kravaller kanske inte var rätt ordval av mig, demostrationer hade nog vart mer passande.

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leovinus
det värsta är ju att systemet kan bli hackat av nån och vips behövs det inte längre spionprogram eftersom andra har fixat det åt en.

Bra idé! Säg att systemet kommer igång och någon hackar och lägger precis ut all info på DC, Bittorrent eller något liknande. Då skulle nog folk göra uppror och kräva att de stänger ner skiten för de inte kan kontrollera det.

Sen tycker jag att internet har förlorat sin anonymitet. Kanske dags att starta ett nytt nätverk som är gratis och helt öppet?

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson

Sen tycker jag att internet har förlorat sin anonymitet. Kanske dags att starta ett nytt nätverk som är gratis och helt öppet?

Flaskpost ?

Permalänk
Medlem

det finns väl något prov där ute, dock är det hiiiimla långsamt..

kommer ej ihåg projektets detaljer.. men visst jobbas det på proxyservrar som nollställs ofta

Permalänk
Medlem

jobbas på Internet2 också eller vad de nu kallar det... fast som jag har förståt det skulle de vara mer slutet än MS produkter...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tavlan
Vad komer det snart? övervaknings kameror i hemmet?
Inplanterade cips som säger vart man är hella tiden?

Börjar trötna på allt det här... får vell bygga en rymdraket och leta efter en bätre värd att leva på, någon som vill följa med?

Yes please.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

meh, vart ska jag nu smida mina onda planer?

Visa signatur

AMD64 4000+ | 2048MB Corsair Value Select | Geforce 7800GTX 256MB | Asus A8N-SLI Premium

Permalänk
Medlem

Jag anser att detta är en naturlig utveckling.
Nu kommer SSL, FiSH o. dyl, som redan finns implementerat i de flesta protokoll, äntligen komma till användning

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=493304&lid=puff...
(som länkats till tidigare i tråden)

Citat:

För att lagringen ska bli obligatorisk i EU måste först EU-parlamentet rösta och sedan ska EU-länderna godkänna. Förslagen kan dock falla på att inte vara långtgående nog. Sverige och Storbritannien vill utöka lagringen.

:'(

Permalänk
Medlem

EU har försökt fått detta att gå igenom riktigt länge, dom har även försökt trycka in förbud på "oknäckbara krypteringar" på liknande vis som USA hade förbud mot stark kryptering för några år sedan, men la senare ned det försöket även USA har tagit bort förbudet nu.

Jag har läst dokument om detta daterade så långt bak som 1995. När detta går igenom så lever vi en i officiell polisstat styrd av EU, en totalitarism som varit på pång länge mitt framför folks ögon!
Det känns så illa att dom använder terrorism för att få sådant att gå igenom, rättfärdiga krig och to talitära samhällen. Vi hade för fan självmordsbombare 20 år sedan också, 60 år sedan också, 12 åriga pojkar i tyskland när de allierande tog makten förmodligen medlemmar av den sk Hitler Youth/Hitlerjugend sprängde sig själva när dom attackerade allierande soldater, det är inget nytt, det är inget nytt hot, det är inget stort hot. Det är ett hot vi har haft hela tiden och det löser man inte med att skapa ett eget totalitärt samhälle.

I USA finns det idag lagar som gör alla terrorister och som gör att de kan fängslas utan att någonsin ställas in för domstollen aldrig ha chansen till en rättegång.
Det är sånt de kommer använda i det nutida/framtida totalitära samhället till slut, människor kommer försvinna för att de kanske är terrorister, utan rättegång, steget från det är ju fan att skjuta dom i huvet mitt ute på öppen gata. Sen när minskar förtryck terrorism

Det EUs system handlat om förut, har inte haft så stor koll på utveckligen av det tyvärr, men det var iaf ett system där myndigheter som polis ska kunna gå in i en databas där telefonsamtal, email och övrig digital kommunikation finns lagrad om dig, där myndigheten kan kolla utan att ha någon form av husransakan eller tillstånd, utan räcker med misstankar. Man kan verkligen fråga sig vad det systemet skulle göra för nytta förutom att skapa skräck och anklagelser likt östtysklands stasi, människor kommer anklagas för 'terrorism' hit och dit och risken är väl att de försvinner för alltid. Vi behöver säga emot sånt här! Totalitära stater har inte fungerat förr, varför skulle denna fungera! Detta lagförslag efter revideringar kommer gå igenom vare sig vi säger emot det eller inte för vi lever inte i en demokrati, inte ens en fungerande representativ demokrati. Att dom rika (företagen som äger alla andra företag) skulle få tillgång till registret gör det bara ännu värre, dom kommer få bryta mot lagen och inte åttalas för det, vi kommer åttalas om vi bara tänker tanken. Fast detta är inget nytta dessa system för att kontrollera människor (invånarna) har funnits i flera tusentals år och det har varit likadant hela tiden, det som har utvecklas är tekniken, nu kan människor vara så jävla dumma att dom inte ens vet att dom inte har någon frihet eftersom det sker mer bakom scenen än förr i tiden. Nu har detta i princip redan gått igenom, det är faktiskt för sent att göra något åt det, syftet är inte terroristbekämpning, det är för att kontrollera befolkningen. De använder bara ordet för att föra terrorism mot oss på ett sätt så vi faktiskt accepterar att bli av med all vår personliga integritet!

Permalänk
Medlem

Hmm.. men det är ju samma sak som "piratkopierade" kläder samt perfymer osv. ska tex. adidas eller nike börja söka efter folk som gör piratkopierade kläder? och varför ska just musikföretagen kunna ta del av detta?..

jävla idioter, vad tänker dom med igentligen

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB