Permalänk
Medlem

CPU hållare

Nu är det så att om ni öppnar denna bild http://deliciousuf.se/cpu.jpg-for-web-LARGE.jpg och kollar på den, så ser ni hållaren som skall hålla fast cpu fläkten. Jag har ringat in typ en pigg, en av dessa har gått sönder, så jag måste köpa en ny hållare, var kan jag hitta en sådan ny hållare?

Permalänk
Medlem

dom är skitkrångliga att hita...jag var tvungen att köpa en ny fläkt när min gick sönder som man skruvade fast....

hållarna följer med moderkortet och går itne köpa löst vad jag vet...så jag gissar på att du måste köpa en ny fläkt med andra fästen...

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

Om jag inte misstar mig så medföljer det hållare till Thermalright XP-90C CPU-kylaren?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=309502&cks=PRL

Tydligen får man det!?

What You Get

http://www.techniz.co.uk/modules.php?name=Reviews&rop=showcon...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Om jag inte misstar mig så medföljer det hållare till Thermalright XP-90C CPU-kylaren?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=309502&cks=PRL

är du säker på att det inte är en hållare för just den fläkten...?..
isf e det väldigt vanlig men han ville ju bara hållaren o den e nog väldigt svår att få tag på ...

annars köpte jag en fläkt på www.gtek.se där fäljde hållaren med men kolla det innan du köper den...

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibpka
är du säker på att det inte är en hållare för just den fläkten...?..
isf e det väldigt vanlig men han ville ju bara hållaren o den e nog väldigt svår att få tag på ...

annars köpte jag en fläkt på www.gtek.se där fäljde hållaren med men kolla det innan du köper den...

Ja enligt recensionerna så medföljer det ett fäste till kylaren...

Annars har Gtek en Thermalright SLK-948U, en sådan har jag själv & med den är jag 100% säker på att fäste medföljer..

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1530&session=2c3235...

Men som vanligt gäller det att kolla så kylaren passar ens moderkort!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Köper du en SLK-948U som skruvis länkar till och inte vill ha processorkylaren så kan du alltid modda den till grafikkortet.

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smolk
Köper du en SLK-948U som skruvis länkar till och inte vill ha processorkylaren så kan du alltid modda den till grafikkortet.

Ser alla orignial hållare likadana ut, för isåfall kanske man kan skruva loss från ett söndrigt moderkort:P Vill bara ha en hållare, ingen fläkt.. Det måste ju gå tycker man.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smolk
Köper du en SLK-948U som skruvis länkar till och inte vill ha processorkylaren så kan du alltid modda den till grafikkortet.

Hållaren passar bara till SLK-948:a kylaren.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Hållaren passar bara till SLK-948:a kylaren.

Men det måste ju finnas en reservdel, jag kan inte vara den första med det problemet, minns ej vad det är för moderkort men kan kolla upp det..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Hållaren passar bara till SLK-948:a kylaren.

Jaha.

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiskman
Men det måste ju finnas en reservdel, jag kan inte vara den första med det problemet, minns ej vad det är för moderkort men kan kolla upp det..

Nej du är inte den förste med det problemet & nej hållaren finns inte som reservdel vad jag vet, när mitt öra på min hållare small av så köpte jag en SLK-948U & det har jag inte ångrat iaf.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

det är sorligt men sant...antagligen har du hållt fläkten snett och brutit för hårt....men det e väldigt dålig kvalite måste jag säga...på min sån hållare så smal l3 fästen av..
btw så har jag en sån hållare faktiskt....synd att du itne bodde här så kunde du ha fått den..

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibpka
det är sorligt men sant...antagligen har du hållt fläkten snett och brutit för hårt....men det e väldigt dålig kvalite måste jag säga...på min sån hållare så smal l3 fästen av..
btw så har jag en sån hållare faktiskt....synd att du itne bodde här så kunde du ha fått den..

A skulle varit snällt, riktigt dåligt att de ej finns som tillbehär till moderkorten. Men men..