NetOnNet skickar fel vara

Permalänk
Medlem

NetOnNet skickar fel vara

Beställde en BigTyphoon på söndagen och på tisdagen kom det mail att den hade skickats (varför den inte skickats på måndagen vet jag ej)sen idag kom avin och jag åkte ner och hämtade paketet,468:- sammanlagt inkl frakt,men nu när jag öppnar det ser jag att det är en TT Ufo Twin Blade Fan,den kostar 129:- på deras webbshop,men nu till frågar,han aldrig varit med om att något ställe har skickat fel vara och hur går det till när man skickar tillbaka paketet?
man måste väll betala frakt när man skickar det och ska JAG som kund stå för frakten av att dom gjort ett misstag?
men somsagt hur går det till,har mailat de om detta och borde få mail tills imorgon!
sett att ganska många har fått fel produkt när det köpt från netonnet,men måste jag skickar paketet först och när dem fått de ska de skicka min Typhoon?
då får jag ju inte kylare förrän slutet av nästa vecka,imorgon kommer min nya Opty 144a från komplett och jag är lite tjurig när jag får köra med boxade kylaren
tvekar nu att jag inte beställde från komplett då de hade levererat det jag ville.
Men hur lång tar denna process?
och tror ni jag kan behålla den där sketna kylaren jag fått från dem som fakiskt kostar endast 129:-

Själv ångrar jag mig att jag inte beställde från komplett.

/Marcus

Permalänk
Medlem

Alltså alla såna här frågar är ju så onödiga. Bara kontakta företaget och är dom okej så gör dom det utan några konstigheter.

Permalänk

Inget att gnälla ihjäl sig över tycker jag.
Alla gör fel någon gång.
En enstaka händelse gör väl inte netonnet till ett dåligt företag?
Ring dom och prata med dom. Dom skickar säkert en fraktsedel så du inte behöver betala frakten.
Vill du prompt skicka in den NU kan du nog få pengarna via PG. Tar nog tre dagar extra dock.

Förresten ska opterons klocka bra med stockkylaren oxå.

Vill du behålla den andra kylaren får du nog hoppas på stora mängder good-will eller lita på din goda övertalningsförmåga.

Permalänk
Medlem

Håller med HazZarD... ta kontakt med företaget först. Det är bara onödigt att sprida dålig publicitet innan du vet vad som har hänt eller hur dom sköter det.

Sen finns det faktiskt en sökfunktion här på forumet som lämpar sig utmärkt för att hitta just det som du frågar efter.

Alla gör sina misstag när man är ny, men nu vet du.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk

Dem har skickat fel vara till mig med en gång. Jag fick damp och ringde dem. Efter 5 minuter var det löst. Jag har även köpt andra saker från dem som en mp3. Den gick sönder (kopierade musik till den) efter 5 minuter och krashade även datorn. Har bara dåliga erfarenheter av dem...tyväär...

Visa signatur

hp Pavilion zv6243 AMD 64 3200+, 512mb DDR, ATI Mobility Radeon x200 128mb, 60gb, 15.4'' widescreen, DVD-RW...
Stationär Dator: AMD 64 3200+, 1024mb DDR, ATI x300se (tmp), 360gb, 2x 19'' CRT, DVD-RW...
Mobilt: nu: Nokia N70, fd: hp iPAQ 1930, Asus MyPal 620bt, hp iPAQ rx3715, hp iPAQ 5455, Qtek 2020i

Permalänk

Bra och trevlig support och den enda butiken med två års garanti. Skönt när hörlurarna paja efter 16månader och det inte var några som hälls problem att få nya. Men ring och prata med supporten, ska lösa sig då. Du ska inte betala någon ting...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Men detta härt är ju konstigt du är kanske den tionde jag har hört som har skickat efter en Big Thypoon och fått en annan fläkt (inklusive mig), börjar misstänka att dom har satt detta i sytem nu när man vet att det är så här många bara på SWEC som har fått fel fläkt. Mycket dålig av netonnet!

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Men för fan alltså, kontakta företaget i fråga istället!
Vad vinner du på att posta det här?
ALLA gör väl fel någon gång eller hur? Tror inte du är helt felfri heller..
Netonnet har jag bara bra erfarenheter ifrån faktiskt. De gånger något gått sönder har de alltid skickat ut en lapp, så att dom betalar frakten. Jättesmidigt.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Men för fan alltså, kontakta företaget i fråga istället!
Vad vinner du på att posta det här?
ALLA gör väl fel någon gång eller hur? Tror inte du är helt felfri heller..
Netonnet har jag bara bra erfarenheter ifrån faktiskt. De gånger något gått sönder har de alltid skickat ut en lapp, så att dom betalar frakten. Jättesmidigt.

kan bara hålla med dig....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Men har ni problem med att läsa,jag skrev att JAG HAR KONTAKTAT netonnet,jag frågade bara om någon gjort detta och hur lång tid det tar.

-=fredrik=- vad vinner du genom att kommentera här när jag redan har skrivit att jag har kontaktat företaget,jag vet att jag inte är felfri men somsagt UNDRADE jag bara,läs innan du kommenterar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Bra och trevlig support och den enda butiken med två års garanti. Skönt när hörlurarna paja efter 16månader och det inte var några som hälls problem att få nya. Men ring och prata med supporten, ska lösa sig då. Du ska inte betala någon ting...

24 månader gäller på ALLA produkter (Uhm, och hur var det med dom där 36 månaderna? Borde väl fan börja gälla, fast det är väll bara på någon speciell produkt eller hur är det?).
Vid ursprungsfel enbart såklart.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
24 månader gäller på ALLA produkter (Uhm, och hur var det med dom där 36 månaderna? Borde väl fan börja gälla, fast det är väll bara på någon speciell produkt eller hur är det?).
Vid ursprungsfel enbart såklart.

Man måste skilja på garanti och reklamationsrätt.

NetonNet lämnar 2års garanti mot normalt 1år. (6mån enligt lag)

Reklamationsrätt har man i 3år numera.

Permalänk

SUMITOMO - Självklart, men går lurarna sönder efter 16 månader så har man fortfarande rätt till reklamation. Eller?

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
SUMITOMO - Självklart, men går lurarna sönder efter 16 månader så har man fortfarande rätt till reklamation. Eller?

Ja, om du kan bevisa att felet fanns där från början. (Om du går på reklamationsrätten)

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Ja, om du kan bevisa att felet fanns där från början. (Om du går på reklamationsrätten)

Okej. Antar att det är företaget som då ska välja om dom vill betala tillbaka eller inte.
Inte säkert alltså, men det kan gå, medans butiker som har två års garranti (som det var tal om) utan att fråga betalar tillbaka/lagar saken man köpt?
(Låt säga nu hörlurar).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
Men detta härt är ju konstigt du är kanske den tionde jag har hört som har skickat efter en Big Thypoon och fått en annan fläkt (inklusive mig), börjar misstänka att dom har satt detta i sytem nu när man vet att det är så här många bara på SWEC som har fått fel fläkt. Mycket dålig av netonnet!

/kale

Tror inte dom satt i system att skicka fel, för det kostar ganska mycket att rätta till fel. Tror snarare på felleverans från deras leverantör.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
Men har ni problem med att läsa,jag skrev att JAG HAR KONTAKTAT netonnet,jag frågade bara om någon gjort detta och hur lång tid det tar.

-=fredrik=- vad vinner du genom att kommentera här när jag redan har skrivit att jag har kontaktat företaget,jag vet att jag inte är felfri men somsagt UNDRADE jag bara,läs innan du kommenterar.

En liten tanke bara, varför inte RINGA när det inträffar ett sådant fel? Då brukar eventuella "mailkonversationsmissförstånd" undvikas samt att företaget i fråga får mer press på dig när de hör kundens klagomål i realtid.

Visa signatur

Therse T-shirts were tested on animals. They didn't fit.