Permalänk
Medlem

Tempratur fråga

Hej.. köpt en ny dator precis,, jag har haft en amd duron 1,3 så nu har jag bara bytt moderkort, processor till sempron 3,0, grafikkort , Men jag har samma låda och aggregaat, och alla fläktar.

tror ni att det kan bli problem med kylningen? jag har lite extrahål på sidorna Men jag använder min gammla fläktar som jag bara tagit bort spärren på så nu går de lite snabbare, tror att jag har en extra flät i den också.

Killen i butiken som fixade datorn sa att det inte ska vara några problem, sa också att fläktarna var i bra skick, och rena.

Tror ni att jag kan få problem med datorn?

En sak till finns det möjligen program som man kan ladda hem för att hålla koll på tempraturen i datorn...""###???

och är det något jag ska tänka på nu medans garantin gäller..

HUR VARM KAN EN SEMPRON 3000 BLI EGENTLIGEN?

Visa signatur

Hej Har en AMD Sempron 64 3000, 1024 ram, Geforse 6600- 256MB! Win XP-pro. Skriv gärna till mig och om vad ni Tycker om AMD Sempron!

Permalänk

everest home edition e ganska bra tycker jag www.lavalys.com

Visa signatur

AMD Opteron 165 (CCBBE 0615 DPMW)1800 @ 2850 MHz (1,4v) | Asus A8N-SLi Deluxe |eVGA 8800 GT @ 700/1728/900 | 2x1gb G.skill 2GBZX | FSP Epsilon 700W | 760 GB Hårddiskar

Permalänk

SpeedFan ftp://ftp.sweclockers.com/pub/System%F6vervakning/installspee...
Enkelt program där du både kan ha koll på temperaturen och höja och sänka dina fläktars hastighet.

Visa signatur

WS: AMD Opteron 144 - Asrock 939dual - 1,5GB RAM - 80Gb - ATi X800GT 256mb - Antec Trueblue 480w - Antec SLK3000B
Server: AMD Athlon XP 2500+ - MSI KT4 Ultra - 1.5GB DDR RAM - 80+80gb i Raid 0 - Win2003

Permalänk

ingen idé att spekulera i förväg om det blir för varmt. Ladda ned en av ovanstående program och håll koll på tempen i idle/load och så kan du återkomma med temperaturerna, om du är osäker.