Dagensvader.se - Sluta maila mig

Permalänk

Dagensvader.se - Sluta maila mig

Hej, Jag har sedan en vecka fått 1 mail om dagen angående Dagens väder från noreply@dagensvader.se

När man går in på sidan så kan man skriva in sin mail och så för att då detta. Jag har inte gjort detta och ingen har gjort det åt mig.
Och det står ingenstans hur man får dem att sluta.

Någon som har en ide hur man ska göra? Eller vart kan man vända sig för att anmäla dem eller så.

Mvh Kim

Visa signatur

---------------------------

Permalänk
Medlem

*contract_number: 103-699-473 *status: UPPRATTAT *holder: Retail Internet A/S *orgno: [DK]25118669 *contact_info.coaddr: Retail Internet A/S *contact_info.address: Soenderhoej 46 *contact_info.zipcode: - *contact_info.postal_town: DK-8260 Viby J *contact_info.countrycode: DK *contact_info.phone_no: +45 87345678 *contact_info.fax: +45 87345687 *contact_info.contact: Administrator, Domain *contact_info.email: domainadmin@jatak.com

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk
Medlem

Kolla in här: http://www.epostreklam.konsumentverket.se/

Citat:

13 c § Vid marknadsföring med elektronisk post skall
meddelandet alltid innehålla en giltig adress till vilken
mottagaren kan sända en begäran om att marknadsföringen skall
upphöra. Detta gäller även vid marknadsföring till en juridisk
person. Lag (2004:103).

Citat:

13 b § En näringsidkare får vid marknadsföring till en fysisk
person använda elektronisk post, telefax eller sådana
uppringningsautomater eller andra liknande automatiska system
för individuell kommunikation som inte betjänas av någon
enskild, bara om den fysiska personen har samtyckt till det på
förhand.

Och hjälper inte det så kan du försöka kontakta dem och hänvisa till lagen.

Permalänk
Medlem

Eftersom det troligtvis inte är marknadsföring, utan ren väderinformation (okej då, det är aldrig ren information, det är reklam med) så är det lite grått med de lagparagraferna.

Det är troligast någon dumfan som skrivit fel epostadress.

Permalänk
Medlem

Jag har fått det oxå! Jag har aldrig beställt det eller varit inne på deras hemsida. Får se om gmail:s spamfiler fixar det

Permalänk
Medlem

Antar att ni varit med i tävligen där man kan vinna en mobil på http://www.alltgratis.se/ ?
Där står det att alla som är med kommer att få nyhetsbrev från dagensväder etc..

Visa signatur

C2D E6850 | 4GB Corsair XMS2-6400 TWIN | Gigabyte GA-P35-DS3 | Asus Extreme GeForce 8800GTS 640MB | WD Raptor 74GB | HP w2207 | JBL Creature II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Westring
Antar att ni varit med i tävligen där man kan vinna en mobil på http://www.alltgratis.se/ ?
Där står det att alla som är med kommer att få nyhetsbrev från dagensväder etc..

Hatar den där tävligen..Tur att ja inte fyllde i asså. Den skickar ju iväg skiten till alla på msn listan. Asså Tror folk verkligen att nån kommer få en mobil eller?..Knappast.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm