Så här ska det inte se ut på ett moderkort...

Permalänk
Medlem

Så här ska det inte se ut på ett moderkort...

Hade lite problem med min gamla stationära dator, den ville inte riktigt starta ibland.
Startade tills att windowsloggan kom upp sedan dog den. Nästa gång kom den kanske lite längre, eller kortare, berodde väl lite på vilket humör den var på. Men efter ett par försök brukade den komma igång.
Först trodde jag det var glappkontakt i nätagget, men nope det var inte problemet. Efter det antog jag att det var grafikkortet som glappade men även det var fel.

Men när jag öppnade datorn och kollade genom den ordentligt, förutom att den var dammig så hittade jag ett par små gulliga kondensatorerna på mitt moderkort. Dom var helt täkta av oxid, inte undra på att moderkortet hade betett sig konstigt.
Så jag antar att det är dags att bygga sig en ny stationär dator eller nått...

(Synd att det inte går att lägga upp bilder här)

//Daniel

Permalänk
Medlem

Life´s a bitch?

Vad är frågan? =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oli
Life´s a bitch?

Vad är frågan? =/

inget frågetecken. men en massa .....

Kan du inte försöka löda dit nya kondensatorer då? Om du inte vill/orkar köpa nytt.

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paradis
inget frågetecken. men en massa .....

Kan du inte försöka löda dit nya kondensatorer då? Om du inte vill/orkar köpa nytt.

Köp ett nytt moderkort..Inte ens MBY på forumet hade nog lödit dit nya om alla var kaputt

Permalänk
Medlem

mitt epox kort har med läckande kondisar både på mitt och min brors.
sitter sidan om cpun ;/

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...