Sapphire Radeon X1800 XL testad

Permalänk
Medlem

Han vill nog komma till det faktum att du säger att testat är falskt/mixtrat med, utan att kunna motbevisa det hela med mer än bladder. Om du kollar närmare på testat, visar det sig att GTX ligger oftast långt före x1800xl på höga upplösning men med mindre ögongodis. Tack vare sin höga klock, går det om när man enablar full AA/AF. Vilket jag inte ser som något direkt oväntat. Och som tidigare nämnts: ATI har 5.11 ute och Nvidia 81.95, vilket jag tror skulle visa på ungefär liknande procentskillnad.

Vill dock att fler tester ska komma ut, inte för att jag misskrediterar techspot men snarare för att kunna få se vad x1800xt kan göra mot gtx, på gott och ont.

A.N´doja > du har ett 7800gtx kort i sign, så jag gissar att det inte har nåt med saken att göra?

Visa signatur

- * Pentium Quad-Core * Corsair 2x2048 Mem * ATI HD4870 * -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
ne absolut inte, men glöm att XL kortet ska "krossa/spöa" gtx över huvudtaget.. dessutom på Xbitlabs så sure ati hade 5.9 men tror du nvidia hade mycket mer nyare eller ???. dessutom vart xl kortet fett krossat med 50% i dom flästa spelen, gt låg ju före så du menar att med 5.10 drivisarna så skulle XL ligga före gtx helt plötsligt bara så där med 50 fps mer i alla spel ??. glöm de pojk

jag är lika mycket fan boy som du är så..

sen har jag 3 stycken ati kort men bara 1 nvidia så vart vill du komma ??

Jo men nu var det ju så att 7800gt varit ute ett bra tag innan x1000 kortet vilket givitvis gjorde att nvidia hade bra drivisar för sin nyaste generation än ati under xbitlabs testet . Och du verkar ens ha läst tester eftersom x1800xl även slog gtx i bf2 där . Det var i opengl spelen nvida ledde stort i och det var just det ati skulle förbättra i sina nya drivisar vilket jag presenterade en källa på , och nu ligger faktiskt ati tom förre i opengl med sina 5.11 drivisar . Sedan krossade inte xl gtx i de flesta fall , det var bara starkare i fall då det gynnades som i direct 3d spel och mycket antialiasing . Men att ett 1800XL nu är bättre än ett 7800gt är iaf rätt klart

Jag är ingen fan boy men jag tycker inte om när folk försöker förvränga fakta vilket händer i båda leden . Jag köpte 7800gt (efter ha varit en x800xt ägare) eftersom det var överlägset bäst då och jag är fortfarande nöjd med det efterom det ändå inte ligger så långt ifrån ett x1800xl i de flesta fall . Men bara för det har kommit bättre kort nu så tänker jag inte vara bitter som du verkar vara .

Och vad spelar det för roll att du äger 3 ati kort när du andvänder 7800gtx nu?

Visa signatur

Gigabyte GTX 560Ti 1GB OC+ |Intel Core i5 750 2,66GHz / 8MB | Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | ASUS P7H55/USB3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av demonclaw
Jo men nu var det ju så att 7800gt varit ute ett bra tag innan x1000 kortet vilket givitvis gjorde att nvidia hade bra drivisar för sin nyaste generation än ati under xbitlabs testet . Och du verkar ens ha läst tester eftersom x1800xl även slog gtx i bf2 där . Det var i opengl spelen nvida ledde stort i och det var just det ati skulle förbättra i sina nya drivisar vilket jag presenterade en källa på , och nu ligger faktiskt ati tom förre i opengl med sina 5.11 drivisar . Sedan krossade inte xl gtx i de flesta fall , det var bara starkare i fall då det gynnades som i direct 3d spel och mycket antialiasing . Men att ett 1800XL nu är bättre än ett 7800gt är iaf rätt klart

Jag är ingen fan boy men jag tycker inte om när folk försöker förvränga fakta vilket händer i båda leden . Jag köpte 7800gt (efter ha varit en x800xt ägare) eftersom det var överlägset bäst då och jag är fortfarande nöjd med det efterom det ändå inte ligger så långt ifrån ett x1800xl i de flesta fall . Men bara för det har kommit bättre kort nu så tänker jag inte vara bitter som du verkar vara .

Och vad spelar det för roll att du äger 3 ati kort när du andvänder 7800gtx nu?

Äntligen en vettig person som kan resonera.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

jag håller med om att XL är bättre än GT nu., men inte bättre än gtx. det är ju det endel här säger :/

sen var de atis nya drivisar dom testa och inte nvidias nya.

bra att du kan argumentera som folk. då argumenterar man tillbaka lite respektivt

+ till dig.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

Om xl är bättre beror ju på , vill man spela i höga upplösningar med högt aa+af så xl bättre än gtx(beror på att aa+af är mer minnes krävande? minnescontrolern ?) och utan eller med lite aa+af så är gtx bättre .
Allt beror ju på hur man ser det.

//Aster

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
jag håller med om att XL är bättre än GT nu., men inte bättre än gtx. det är ju det endel här säger :/

sen var de atis nya drivisar dom testa och inte nvidias nya.

bra att du kan argumentera som folk. då argumenterar man tillbaka lite respektivt

+ till dig.

De använde inte ATis nyaste drivisar heller de har ju 5.11 men använde 5.10

Permalänk

Vet inte hur ni ser på det men köper jag ett grafikkort för mer än 3000kr så tänker då inte jag sitta och fisa runt med kanutjämning och annat ögongodis avstängt. Att kolla på de "gula" staplarna är alltså ganska meningslöst. De kan väl användas för att visa prestandadroppen mellan avaktiverat/aktiverat, men inget annat...

Samtidigt tror jag man blir skitnöjd oavsett vilket kort man köper, tänk på att dessa tester görs i upplösningar i 1600*1200 med en satans massa effekter. På dessa upplösningar är inte ens kvalitetsskillnaden så tydlig mellan de olika AA-nivåerna, eftersom det är såpass "rent" tack vare alla bildpunkter. De måste bara pressa de här korten så mycket det går, eftersom de är såpass kratftfulla.

Det är ju synd att inte ATi och Nvidia släpper sina drivrutiner på exakt samma datum, hade besparat oss många tårar och gnällmelodier i våra trådar här på forumet.

Edit: Vart är FEAR?

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk

fear ja det undrar jag me :S

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.