Permalänk
Medlem

Trött på asus och floppy

Trött på asus mobo söker efter ett nytt funderar på ett DFI LanParty - Socket 939 - Nforce4 SLI-DR. är de nån som vet om de är bra eller fler förslag har då sökt på corsairs hemsida för att få ett mobo som klarar av corsair xms XLPRO 2x512MB kit så de ska fungera korekt, Är de inte dax att man bytter sytem, till BIOS vem fan vill köra med floppy 2005 hum, dax att bytta till CD snart tycker jag eller direkt från HDD.

Visa signatur

Death whose shining wings bring swift annihilation to the enemies of Man.

Permalänk
Hedersmedlem

Dags att byta bort tangentbordet oxå kanske, det är faktiskt ännu äldre än floppyn. Musen börjar kännas gammal oxå, och bord.. Bord är ju fan asgamla. *sigh*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

men va fan dom har ju updaterat tangentbord och mus hela jävla tiden men kan du säga mig när den mordernaste floppyn kom ut? måste ju fan varit 30 år sedan lr nått tangent bord och mus kommer ju fan ut nya modeler varje månad typ som nu senast laser mus dom har ju fan inte ändrat floppyn på skit länge! så DÖD ÅT FLOPPY!!!

Visa signatur

Death whose shining wings bring swift annihilation to the enemies of Man.

Permalänk
Hedersmedlem

Floppyn kan vara bra ibland. Jag använder den relativt mycket, t.ex. när jag fixar div. disketter för att flasha BIOS på gamla burkar. Känner man att man inte behöver den är det ju bara att strunta i att koppla in nån och stänga av den i BIOS. Själva headern på moderkortet kan rimligtvis inte störa någon, eller?

edit: Det har faktist hänt en del med floppyn oxå.
- http://williambader.com/museum/vax/12disks.jpg

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel med Asus och floppy? fungerar utmärkt för mig att använda floppy till mitt asus...

eller måste du använda floppy för att flasha om bios lr vadå? gick bra att göra i Windows med Asus Update (lr va de hette) för mig

EDIT: Fast Asus Update kanske inte fungerar till alla moderkort

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

Bootbara cdskivor är inte heller så värst svårt att göra.. man slänger in det man vill ha, sen kan du göra 2 kopior av skivan, en att stoppa undan utifall första blir trashad.. sen låta hundarna leka med floppyenheten om du så vill.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Dags att byta bort tangentbordet oxå kanske, det är faktiskt ännu äldre än floppyn. Musen börjar kännas gammal oxå, och bord.. Bord är ju fan asgamla. *sigh*

för att inte tala om golv och tak.. de är ju stenålder

Floppyn är stabil, den funkar jämt, även om disketterna gärna går sönder lite lätt så är ju systemet i sig väldigt bra att ha, för även om HDD, CD/DVD och annat strular, så funkar alltid floppyn. Jag har iallfall aldrig varit med om att den itne gjort det, om det inte vart fel på själva enheten.

Det är rätt onödigt att byta bort nått bara för att det är gammalt, speciellt om det nya inte är lika bra, för jag tror inte jag är ensam när jag säger att antalet gånger cd-boot krånglat vida överstiger gångerna floppy-boot gjort det...
Sen skulle jag inte ens kunna köra min barton-burk utan floppyn, för mitt XP-pro vägrar ladda sata-drivisar från skiva, måste vara från diskett... och jag har bara sata-diskar i den...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Det borde koma ett bättre system just de jag mena det är fortfarande många saker du tvingas att ta till floppyn borde koma nåt bättre! för Bios, Raid, m.m

Visa signatur

Death whose shining wings bring swift annihilation to the enemies of Man.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är i princip bara Windows sorgligt skrivna installationsprogram som kräver floppyn för SATA och andra "exotiska" controllers (om man inte fixar sin egen installations-CD med allt man behöver på). Floppyn krävs inte för något annat i ett modernt system, inte för att flasha BIOS eller något annat.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Floppyn är bra, det är inte bara Diverse Installationer den kan användas till.
Utan även om man har en dator utan nätverk till som skrivaren är kopplad till.
bara att dra ut arbetet på en floppy, snabbt och enkelt.

Visa signatur

WS: AMD Opteron 144 - Asrock 939dual - 1,5GB RAM - 80Gb - ATi X800GT 256mb - Antec Trueblue 480w - Antec SLK3000B
Server: AMD Athlon XP 2500+ - MSI KT4 Ultra - 1.5GB DDR RAM - 80+80gb i Raid 0 - Win2003

Permalänk
Medlem

Jag har inte haft en floppyenhet någon av mina datorer sen '97, och det har aldrig varit nåt problem. När man skall flasha BIOS så gör man det med en CD, eller från windows.

Jag hatar också disketter...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."