nya överklockningskungen är här! dfi nf4 sli-dr espert.

Permalänk
Medlem

nya överklockningskungen är här! dfi nf4 sli-dr espert.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

nää det är inte bra tycker jag.. den borde ha klockat mer

Visa signatur

| ASrock 939Dual-Sata2 with TT Big Typhoon | AMD Opteron 144 Cabge @ 2700 MHz |
| Kingston HyperX 2x512 mb PC3200 2-2-2-5 2T | Connect3D X800GTO 16 pipes @ 590/560 with Silencer 4 Rev2 |
| Chill-Innovation 520W, 38A | 3Dmark05 = 6900 p |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zapio
nää det är inte bra tycker jag.. den borde ha klockat mer

har du sett 512MHz fsb förut? det var ju inte processorhastigheten som var intressant i just den där verifieringen.

sd 4000+ fick dom upp i nästan 3GHz.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

Helt riktigt Symetric kortet klockade otroligt bra och 512 på FSB´n är inte många moderkort som fixar.
Även om Expert verkar bli ett väldigt bra moderkort så finns det mycket buggar och problem med kortet just nu, jag hoppas att med tiden och bättre BIOS kommer dessa problem att lösa sig.

Några har fått sina processorer förstörda med detta moderkort, nu så är detta endast ett fåtal men det är nånting att tänka på innan men handlar det.

Tagit från Xtremesystem:
Besure just plug in your ATX power and 12v 8 pins connector, listen very carefully for the chipset area. and turn on the psu swich on the rear side of the PSU. See if there is the weird sound like high frequency air blow, if yes. don't put your CPU on.

Jag personligen kommer nog att byta ut mitt DFI SLI-DR mot Expert kortet så jag vill inte alls avråda folk att köpa det utan bara upplysa om att kortet kanske inte kommer att klocka/ prestera lika klockrent som moderkortet i recensionen till en början men med tiden så kommer nog Expert att bli ett grymt kort.

Visa signatur

CPU: INTEL QX6850 //Moderkort: DFI 680i LT//Minnen: OCZ Flex 9200//Grafik: Asus Geforce 8800ULTRA
Power: Silverstone Olympia 1000w//HD: WD Raptor 74GB/36GB//Chassi: LIAN LI PC6070B/Cooler Master Stacker

Permalänk

Vad är det med DFI och deras placeringar, kan dom inte vara som alla andra? ;P

Visa signatur

WS: AMD Opteron 144 - Asrock 939dual - 1,5GB RAM - 80Gb - ATi X800GT 256mb - Antec Trueblue 480w - Antec SLK3000B
Server: AMD Athlon XP 2500+ - MSI KT4 Ultra - 1.5GB DDR RAM - 80+80gb i Raid 0 - Win2003