Min Cpu FlÄkt LÅter NÄr Jag SÄtter PÅ Datan!

Permalänk
Medlem

Min Cpu FlÄkt LÅter NÄr Jag SÄtter PÅ Datan!

min cpu fläkt låter när jag sätter på datna.
jag tror det har fått sig en smäll eller så e den sönder?
jag vågar inte öppna den eftersom det står att man inte ska skruva av skruvarna.
vad kan man göra åt detta?

Permalänk
Medlem

om du inte vill öppna datorn måste du nog tyvärr skicka in den dit du beställde den. men skicka först ett mail till deras support!

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickeZ
om du inte vill öppna datorn måste du nog tyvärr skicka in den dit du beställde den. men skicka först ett mail till deras support!

jag fick den av min pappas chef

Permalänk
Medlem

Varför får du inte skruva upp den i såfall? Då är den väl din, eller?

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Varför får du inte skruva upp den i såfall? Då är den väl din, eller?

jo jag får men går det inte lätt sönder? cpu är ju hjärnan eller?

Permalänk
Medlem

?!?!? En dator går INTE sönder för att du skruver upp sidoplåten ... Jag har inga sidoplåtar på för tillfället, men den fungerar. Det är ingen som helst fara att öppna chassit, inte heller att ta av fläkten. Sen att röra den KAN vara farligt, ESD, men risken är Liten att det skule skita sig. Aja, plocka av sidan.

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

MEn GUd LÅter DIn CPu-FLäkt?????????????????????????????

Nej men seriöst ,du skojar väl? Samtidigt så heter det inte datan utan Datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
MEn GUd LÅter DIn CPu-FLäkt?????????????????????????????

Nej men seriöst ,du skojar väl? Samtidigt så heter det inte datan utan Datorn.

...och ska vi fortsätta va pedanta så heter det datorn och inte Datorn, eftersom datorn är en benämning och inte ett tilltalsnamn

Testa att knacka eller vänd på datorn och se om fläkten tystnar, gör den det så är de bara att köpa en ny...Då är lagret kasst...

Permalänk

Re: Min Cpu FlÄkt LÅter NÄr Jag SÄtter PÅ Datan!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Human91

jo jag får men går det inte lätt sönder? cpu är ju hjärnan eller?

Jag tror det är bäst att du låter någon som är lite mer erfaren kolla på din dator. Visst kan du öppna den och kolla hur det ser ut om det inte är någon garanti du är orolig för. Men rör inte så mycket i onödan och försök inte byta fläkten utan hjälp. Visst är det i princip enkelt att göra men är det första gången du ens öppnar datorn så är det saker som kan gå fel och det är inte värt risken.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Min Cpu FlÄkt LÅter NÄr Jag SÄtter PÅ Datan!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdInfinitum
Jag tror det är bäst att du låter någon som är lite mer erfaren kolla på din dator. Visst kan du öppna den och kolla hur det ser ut om det inte är någon garanti du är orolig för. Men rör inte så mycket i onödan och försök inte byta fläkten utan hjälp. Visst är det i princip enkelt att göra men är det första gången du ens öppnar datorn så är det saker som kan gå fel och det är inte värt risken.

I agree...

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Sen ang. topic så kan jag hälsa att min CPU-fläkt också låter när jag sätter på datorn, den vispar nämligen luft på min processors kylfläns, och det ger ett susande ljud..

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyrostad
Sen ang. topic så kan jag hälsa att min CPU-fläkt också låter när jag sätter på datorn, den vispar nämligen luft på min processors kylfläns, och det ger ett susande ljud..

min låter precis som det skriker eller nåt

Permalänk
Medlem

Min låter som NASAs startplatta i Houston under uppskjutning vid hårt arbete, så ni kan ju sluta klaga...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x