www.goeasily.com å western union payment! hjälp snälla!

Permalänk

www.goeasily.com å western union payment! hjälp snälla!

Har varit inne på en sida ( www.goeasily.com ) såg att dom hade xbox aladdin modchip där. köpte tidigare ca 30st chipp från en kille på tradera.se och han sa att han hade köpt där. har dragit i väg ett mail i går men inget svar än.

nu har jag kollat runt på sidan och inga priser står, jag reggar mig och lägger till en msn som fanns där..

har nu snackat i 20minuter med nån brud från hongkong med taskig engelska

Hon vill att jag sätter in 475$ för alla chippen på hennes western union konto eller vad man ska kalla det.

Har hört att det är mycket Scams å lurendrejerier gällande det här i alla fall när man ska ta emot pengar, undrar hur det är när man skickar ?

Hur säkert är det här på en skala 1-10 ? vill gärna köpa för det är grymt billigt, men vafan. några tips ?

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem

Sänder du pengar med Western Union så kan du inte spåra vart dom sedan tagit vägen, eftersom detta är en anonym tjänst.

Därför är Western Union väldigt tacksam att lura folk med, köparen har ingen möjlighet att följa upp vem som tagit emot pengarna. Väldigt osäkert för en evt. köpare. Men däremot väldigt säkert för säljaren. Räkna dock inte med att du får några varor när du betalar med WU.

Permalänk

okej, säkert för säljaren? har ju hört att det pågår en massa nigeriabrev där betalning ska ske med WU och där detta verkar vara osäkert för säljaren på nåt sätt ?

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_amd
okej, säkert för säljaren? har ju hört att det pågår en massa nigeriabrev där betalning ska ske med WU och där detta verkar vara osäkert för säljaren på nåt sätt ?

Det är osäkert för köparen, skulle det vara osäkert för säljaren så skulle inte WU användas i lika stor utsträckning. Man betalar till ett WU ombud där man låser pengarna till ett kodord, den som sedan har detta kodordet kan hämta ut pengarna... vart som helst i världen. Köparen behöver inte ens få veta vart pengarna är uthämtade eller vem som hämtat dom.

Permalänk

ok, pratar med nån brud från hongkong på msn och hon e riktigt tjatig om att göra affärer, "clear western union now ?" osv.
skrev att jag skulle återkomma och då ville hon göra affärer på kvällen i stället. hetsig som fan hehe. men jag ska försöka kontakta han som köpte därifrn förut

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X00L
Det är osäkert för köparen, skulle det vara osäkert för säljaren så skulle inte WU användas i lika stor utsträckning. Man betalar till ett WU ombud där man låser pengarna till ett kodord, den som sedan har detta kodordet kan hämta ut pengarna... vart som helst i världen. Köparen behöver inte ens få veta vart pengarna är uthämtade eller vem som hämtat dom.

Jag hämtade ut pengar via western union i frankfurt i lördags. Jag behövde kontrollnr,pass samt veta vem som var avsändare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
Jag hämtade ut pengar via western union i frankfurt i lördags. Jag behövde kontrollnr,pass samt veta vem som var avsändare

Behövde du legitimera dig då? Tog dom några uppgifter på vem du var? Veta vem avsändaren är ju knappast några problem. Problemet är ju för köparen att veta vem säljaren är som tar emot pengarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X00L
Behövde du legitimera dig då? Tog dom några uppgifter på vem du var? Veta vem avsändaren är ju knappast några problem. Problemet är ju för köparen att veta vem säljaren är som tar emot pengarna.

Missade du att jag skrev att jag behövde ett pass ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoloth
Missade du att jag skrev att jag behövde ett pass ?

Trodde du menade pass-kod, varierar väldigt från olika ombud vad som behövs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X00L
Trodde du menade pass-kod, varierar väldigt från olika ombud vad som behövs.

Som jag så behövde jag både kontrollnummer , mitt svenska pass samt veta vem avsändaren var.

Permalänk

okey, vågar man betala ? Nån som köpt från goeasily.com förut ?

EDIT: lol nu börjar hon stöta på mig, skriver

DREAM ME PLS GODNIGHT
, skulle inte förvåna mig om det sitter en hårig kille där borta i hongkong som försöker tjäna lite pengar hehe

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Avstängd

luktar scam enda hit om det, jag hade låtit bli

Permalänk

okej, fan får se hur jag ska göra, hon är riktigt hetsig med betalning å det är ju den största nackdelen till att det luktar scam. En kompis från tradera säger däremot att "det är lugnt att beställa därifrån har gjort det flera gånger" då är frågan om jag inte kommer lyckas sabba till det så jag blir scammad. dålig kontakt mellan mig å honom men skulle gärna betala genom honom för att få mina grejer för att kännas säkrast. dock känner jag honom igentligen inte alls. köpte en grej från han på tradera bara ( som han fått från www.goeasily.com

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...