Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
nej jag tror inte det kommer bli så. AMD kommer fortsätta precis som dem gör.. Intel kommer nog lyfta sig ganska snart men jag tror inte att dem kommer bli bättre än AMD.

Jag bara ponerade vad som kanske skulle kunna bli om Intel försvann mer eller mindre som konkurent till AMD.

Om jag hade kunnat förutse till 100% huruvida om ett företag aldrig skulle bli bättre än ett annat eller vice versa så skulle inte jag jobba med det som jag gör idag utan sitta på wall street & vara rådgivare inom aktiemarknaden....

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av siikah
Min ringa åsikt är att Intel har inte kommit med något bra sedan Pentium3 (vilken visserligen var alldeles förträfflig). Men konkurrens är trevligt.

Ja northwood med 800 bussen var ju dålig när den kom...
Idag är det nog så att intel behöver något nytt, kan man inte säga nått emot.

Visa signatur

på luft : 2600c@3700, 3200e@4300
7900gs @ 750/1800 3dmark05:11411, 3dmark06: 6875
6200agp @ 673/718 3dmark03: 8107, 3dmarl 05: 3458

Permalänk

Re: Re: Re: haha..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
[...]Att den inte har dualcore spelar ingen roll i det här fallet [...]

Artikeln handlar om dualcoreprocessorer. Det framgår tom av rubriken...

Tröttsamt att alla processordiskussioner domineras av fanboys.

Visa signatur

your lichen-covered corpuscles are filthy to my fist
infection is your finest flower mildewed in the mist

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
Du menar fler fabriker och fler anställda? Du verkar kunna dina "datasaker" :D. Intel behöver inte "överleva". De kan gå i förlust ett bra tag om de nu skulle villja. Sedan hadlar det inte bara om att ha snabbaste processorer. Det är mycket mer kompicerat än så. Intel har många stora "trogna" kunder dessutom får Intel in mer pengar per såld processor än AMD på grund av högre priser.

Många ickedatorintresserade tror tex fortfarande att Intel är bäst då de ser reklam på tv från tex Dell eller själva Intel med "Intel-inside med HT-teknologi". Det handlar alltså mycket om marknadsföring också.

Angående din så påstådda felleverans. Så du menar att du beställde ett moderkort, fick istälet Intelmoderkort och bara tackade och tog emot? Ehhhh...Nåt som inte stämmer :D. Och synd om Intel är det knappast! :D...Läs på lite om Intel så kanske du ändrar den uppfattningen.

Om ingen har sagt det innan så bör du veta att varje mening ska börja med stor bokstav.

Intel är idag ca 10gr större än AMD. Detta då endast i likvida medel. Om man sätter varumärket till i marknadsvärde så vågar jag inte ens tänka på det. Det vi kommer attt se i Q1 är att Intel totalt byter skepnad. De nya generationerna cpuer från intel kommer nog att vara otroligt vassa samt att de kommer att kunna producera i samma takt som de gör idag fast då samtidigt kunna gå över till 65nm detta är ett klart övertag då de har (snart) 4st fabriker. Och som det ser ut nu så verkar AMD sälja mer än de kan producera, vilket heller inte är bra då allokeringen orsakar problem.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Intel är idag ca 10gr större än AMD. Detta då endast i likvida medel. Om man sätter varumärket till i marknadsvärde så vågar jag inte ens tänka på det. Det vi kommer attt se i Q1 är att Intel totalt byter skepnad. De nya generationerna cpuer från intel kommer nog att vara otroligt vassa samt att de kommer att kunna producera i samma takt som de gör idag fast då samtidigt kunna gå över till 65nm detta är ett klart övertag då de har (snart) 4st fabriker. Och som det ser ut nu så verkar AMD sälja mer än de kan producera, vilket heller inte är bra då allokeringen orsakar problem.

Det är naturligtvis också ett faktum att för varje dag som AMD är prestandaledare kommer deras varumärke att bli mer värt.
Och att AMD lätt kan sälja allt man kan producera bör leda till att det är väldigt enkelt för dem att få låna pengar för att investera i ökad produktionskapacitet. Den som lånar ut pengar till AMD för det ändamålet tar ju inte så stor risk..

Självklart är det trots deras storlek och rykte inte bra för Intel att i längden ligga efter AMD i prestanda. Man måste använda sina resurser och satsa på produktutveckling och forskning som leder till snabbare processorer jämfört med AMD. Misslyckas man med den saken för många år i följd kommer man förr eller senare att på alvar börja tappa marknadsandelar.
Varje test där Intel får storstryk skadar deras namn och rykte...även om det inte omedelbart får stor betydelse.

Visa signatur

Mvh!