Mer minne ska inhandlas, förslag mottages

Permalänk
Medlem

Mer minne ska inhandlas, förslag mottages

läst på första sidan att minnen kanske går ner i pris nu inom kort så man kanske ska passa på.. Så jag behöver förslag på vad för minnen jag skulle kunna köpa, ska vara stickor om 1Gb/ styck och självklart ska de passa min dator

asus k8n-e deluxe
athlon 3700+

nuvarande minnen: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=117212&cks=PLC
2 sådana har jag.

fick förslaget att jag skulle köpa http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311352&cks=PRL
då dom skulle passa mitt moderkort. men han som föreslog sa att datorn blir lite slöare om de har högre cl vet inte riktigt vad han dilla om men men... hoppas ni kan hjälpa mig

Billigt är bra men jag vill ha nått bättre, burken står på 24/7 om det har nått med saken o göra... orkar inte stänga av..

vet inte riktigt om det är nått mer ni vill veta innan förslag kan förtäljas?

Visa signatur

....ursäktar om jag svär mycket...

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=118737&cks=WYO köp domma det är samma + veckans erbjuande sparar du 200 jag köpte dom dirre

Permalänk
Medlem

men nu är det så att jag har tre platser på moderkortet och två av dem är upptagna av 512 minnen och jag skrev att jag va ute efter 1024 stickor.. men tack för förslaget...

Visa signatur

....ursäktar om jag svär mycket...

Permalänk
Medlem

Om minnet går ner i pris snart så ska du väl inte passa på!? Då ska du väl vänta tills det händer?

Visa signatur

Dator1: Core i7 9700k | RTX 2080 | Asus z390-f | 16gb DDR4 3200 | 2 x 500gb ssd | RM 750x
Dator2: Core i7 6700k | MSI GTX1080 8gb | 2x8gb DDR4 2100mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | Fractal D R3 | 3tb samsung lagring
Dator3: Core i5 4690k | ASUS GTX1070 8gb | 2x8gb DDR3 2400mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | mini itx node 304

Permalänk
Medlem

Det är en 1024 Sticka

Visa signatur

DFI Lanparty SLI-DR AMD64 3000+@ 2.5Ghz Twinmos Speed Premium BH-5 @ 1.5-2-2-2 (235Mhz)
Powercolor x800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meandra
Om minnet går ner i pris snart så ska du väl inte passa på!? Då ska du väl vänta tills det händer?

duhh! men jag vill ju veta vad som kan köpas sen liksom så att jag vet det när det är dags:P

irt: nitroxxx , nä det är det inte det är två 512-or

Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

de min kompis föreslog är däremot det.. om det va de du menade men det visste jag redan..

Visa signatur

....ursäktar om jag svär mycket...

Permalänk

SItter du på en 3700+ så antar jag du har ett 64 bitar system. "dooh". Då råder jag dig att INTE använda 3 stickor osm du nu vill. (om jag förstår det rätt). Då du inte kommer åf stabilt system samt att risken finns det inte ens startar. Skaffa därför 2 identiska stickor på 1024 vardera. Som tex http://komplett.se/k/ki.asp?sku=309845&cks=PRL

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

doh, sorry. Trodde du menade att det bara var 512MB sammanlagt. Förlåt om jag missförstog dig.

Visa signatur

DFI Lanparty SLI-DR AMD64 3000+@ 2.5Ghz Twinmos Speed Premium BH-5 @ 1.5-2-2-2 (235Mhz)
Powercolor x800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MindFreaK^
SItter du på en 3700+ så antar jag du har ett 64 bitar system. "dooh". Då råder jag dig att INTE använda 3 stickor osm du nu vill. (om jag förstår det rätt). Då du inte kommer åf stabilt system samt att risken finns det inte ens startar. Skaffa därför 2 identiska stickor på 1024 vardera. Som tex http://komplett.se/k/ki.asp?sku=309845&cks=PRL

okey ett vettigt förslag där men.. varför inte tre stickor? varför skulle det göra skiten ostabil? har det med dual ch att göra så är det inget jag behöver bry mig om s754 har ju inte det... eller är det nått annat ?

irt: nitroxxx hehe händer lätt så inget o bry sig om

Visa signatur

....ursäktar om jag svär mycket...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snubbe
okey ett vettigt förslag där men.. varför inte tre stickor? varför skulle det göra skiten ostabil? har det med dual ch att göra så är det inget jag behöver bry mig om s754 har ju inte det... eller är det nått annat ?

Detdär förslaget tyckte jag också låter lite konstigt. Varför konstruera ett moderkort med 3 slots om det blir instabilt när man använder dom?

Är själv i en liknande situation, fast lite äldre komponenter:
ABit NF7-S
AMD XP 2500+ (Barton)
2 st 256Mb ram DDR 333MHz

Vill veta hur datorn kommer att bete sig om jag klämmer in en 512Mb sticka till...

Permalänk

Minnes hanteraren o ett processor är mycket känsligare än när odm satt i själva moderkortet.

Varför det blir så vet jag inte. Men jag tipsar er iaf inte att ha 3 stickor om ni nu vill vara 100 på att systemet ska vara stabilt.

Visa signatur

Dell XPS m1710 | 2.33GHz Core 2 Duo "4MB" | 2GB 667MHz | go7900GTX | 100GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MindFreaK^
SItter du på en 3700+ så antar jag du har ett 64 bitar system. "dooh". Då råder jag dig att INTE använda 3 stickor osm du nu vill. (om jag förstår det rätt). Då du inte kommer åf stabilt system samt att risken finns det inte ens startar. Skaffa därför 2 identiska stickor på 1024 vardera. Som tex http://komplett.se/k/ki.asp?sku=309845&cks=PRL

Hehe ....Mmmm missförstår kanske ....men var det inte till A64 minnena skulle vara till ? Eller hur bar det ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MindFreaK^
Minnes hanteraren o ett processor är mycket känsligare än när odm satt i själva moderkortet.

Varför det blir så vet jag inte. Men jag tipsar er iaf inte att ha 3 stickor om ni nu vill vara 100 på att systemet ska vara stabilt.

men nu är det tyvärr så att jag inte litar på fullt på er.. även folk här har fel.. jag ska nog prova 3 stickor iaf.. så får jag väl se hur det blir med stabiliteten för det ni säger verkar ju helknäppt, nog om det..

så ingen fler som har förslag på minnen som jag kan använda? priset är oviktigt och jag klockar inget

Visa signatur

....ursäktar om jag svär mycket...