Butik som säljer piratkopior

Permalänk

Butik som säljer piratkopior

espelbutiken.com

säljer bland annat resident evil 4 för 65 kr till ps2 - och det är original "från fabrik" haha

detta måste vara samma tomtar som hade den där elektroniksidan där man BARA kunde förskottsbetala, och köpte extremt billiga ipods etc.

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

sidan ser ju bra ut

men med dom priserna så börjar man ju fundera på om allt står rätt till

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

den sidan såg bra skum ut, någon som vet något om den?

edit: haha, att sälja piratkopior är väl allt annat än lagligt?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Det är en warez butik......

Produkterna skickas direkt till kunden från Asien.
Produkterna är inte original. Produkterna säljs som säkerhetskopior av original du redan äger.
Genom att beställa hos eSPELBUTIKEN.COM intygar du automatiskt att du äger motsvarande originalprodukt.
Alla spel är fullversioner och fungerar precis som originalen. Om originalet går att spela online går säkerhetskopian oftast inte.
Alla spel har färgtryck på skivan och skickas i plastficka med tryckt omslag i färg. Kvaliteten är i allmänhet hög, för undantag se nedan under resp. spelkonsol.
Spelen innehåller inte instruktioner.
Spelen är engelsk version om inget annat anges.
Tillgång och pris kan skifta utan förvarning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Det är en warez butik......

Produkterna skickas direkt till kunden från Asien.
Produkterna är inte original. Produkterna säljs som säkerhetskopior av original du redan äger.
Genom att beställa hos eSPELBUTIKEN.COM intygar du automatiskt att du äger motsvarande originalprodukt.
Alla spel är fullversioner och fungerar precis som originalen. Om originalet går att spela online går säkerhetskopian oftast inte.
Alla spel har färgtryck på skivan och skickas i plastficka med tryckt omslag i färg. Kvaliteten är i allmänhet hög, för undantag se nedan under resp. spelkonsol.
Spelen innehåller inte instruktioner.
Spelen är engelsk version om inget annat anges.
Tillgång och pris kan skifta utan förvarning.

haha, sån verksamhet är ju inte laglig:)

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Men skickar dom en bränd kopia som funkar så är det ju bra. Inga dyra priser direkt.

Edit fast hur bränner dom advance spel egentligen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koppp
Men skickar dom en bränd kopia som funkar så är det ju bra. Inga dyra priser direkt.

Edit fast hur bränner dom advance spel egentligen.

med flash kassetter, sparningarna kan försvinna näsom helst

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Citat:

Edit fast hur bränner dom advance spel egentligen.

Det är kopior inte brända spel. Dvs dom har kopierat även kassetten och tillverkar den med.

Permalänk
Avstängd

Om hela verksamheten ligger i Kina eller vad det var, gäller lagen då också eller vadå? Vad kan de åka på?

Visa signatur

Ta inte mina inlägg som seriösa och allvarliga.

Permalänk

intressant.... undra hur lagligt det är att beställa från ett sådant företag

Permalänk
Geeks
SweClockers

*Flyttad/Rubrik ändrad*

Håller er till att diskutera själva butiken, vill inte se något som bryter mot §7.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

någon som kan förklara det här....
här har vi en sida som är skriven på svenska som säljer kopierade spel till låga priser!
det som är säkert är ju att det är olagligt i sverige iallfall att inneha piratkopierade spel och sälja och ladda hem och dela med sig av piratkopierade spel. men hur är det när man köper från ett annat land, fungerar det med köp i god tro? visst dom skriver på förstasidan öppet att det är kopior och att det inte går att spela online...
borde det inte vara så att polisen bara skulle kunna spåra alla som köper något från företaget och sätta dit dom?

någon som vet vilket land sidan är lagd i?

Permalänk
Korsordsguru

Registrant: espelbutiken.com espelbutiken.com Lat Prao 86 Bangkok, BKK 10310 Thailand Registered through: GoDaddy.com Domain Name: ESPELBUTIKEN.COM Created on: 30-Aug-05 Expires on: 30-Aug-06 Last Updated on: 12-Sep-05 Administrative Contact: espelbutiken.com, espelbutiken.com no.reply.ever@gmail.com Lat Prao 86 Bangkok, BKK 10310 Thailand 25590206 Fax -- Technical Contact: espelbutiken.com, espelbutiken.com no.reply.ever@gmail.com Lat Prao 86 Bangkok, BKK 10310 Thailand 25590206 Fax -- Domain servers in listed order: NS1-MARS.NSWEBHOST.COM NS2-MARS.NSWEBHOST.COM

IP-adressen tillhör nac.net som har servrar i USA.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle aldrig beställa därifrån. Först så har vi chansen att bli lurad, sedan har vi frågan hur lagligt det är (häleri?) och sist men inte minst så vill i alla fall jag stödja de tillverkare vars spel jag gillar, alltså spel som jag fortsätter spela efter att ha provspelat det, antingen på internetcafé eller på demo.

EDIT: Kul kontakt-adress: no.reply.ever@gmail.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk

Hur ser lagarna ut i Asien egentligen? Kina, thailand, vietnam...etc.

Är det lagligt eller olagligt? Ser staten genom fingrarna med sånt...

För i Asien är ALLT piratmaterial typ...från spel till klockor och filmer och kläder... Deras kultur bygger ju på pirateri

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem

Vet att piratkopiering är tillåten i asien, ialla fall Iran

Permalänk
Medlem

hehe, dynagames som återuppstått ser det ut som.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakan86
med flash kassetter, sparningarna kan försvinna näsom helst

Köpte pokemon emerald till gameboy advance åt en kusin. Såg 100%(jämförde) likadant ut so men normal kasset men gissa vad. När hanklarat "ligan" så startar den om o säger:
"Savefile has been erased due to file corruption or data loss". Lol.
Men de va bara 125 spen. Men ändå. Förövrigt så är han inte längre registrerad medlem på ebay.

Visa signatur

hp Pavilion zv6243 AMD 64 3200+, 512mb DDR, ATI Mobility Radeon x200 128mb, 60gb, 15.4'' widescreen, DVD-RW...
Stationär Dator: AMD 64 3200+, 1024mb DDR, ATI x300se (tmp), 360gb, 2x 19'' CRT, DVD-RW...
Mobilt: nu: Nokia N70, fd: hp iPAQ 1930, Asus MyPal 620bt, hp iPAQ rx3715, hp iPAQ 5455, Qtek 2020i

Permalänk
Medlem

Gamla sidan: http://www.dynagames.com/
Jag köpte en massa spel i thailand i våras och det var inga som helst problem iallafall. Dem ser ju exakt ut som äkta. Jag ser då ingen skillnad på dem. Är det någon som vet om det är lagligt att köpa säkerhetskopior om man äger spelen\spelet och kan bevisa att man äger det?

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Innehav av piratkopior är väl inte olagligt, att ladda hem och ladda upp är det, men senast jag kolla så kunde man utan problem knalla igenom tullen med pirat-DVD, spel och kläder. Olagligt att sälja, men de verkar ju hålla till i Thailand och där är det ett annat läge.

Permalänk
Medlem

För en massa år sedan när jag hade dreamcast så fanns det en sida som enbart sålde piratkopierade spel. En svensk sida. Och det gick hur bra som helst att beställa därifrån! Om detta är lagligt så kanske man skulle prova...men är det olagligt så struntar jag i det. Skulle behöva ett nytt gt4 då mitt amla börjar bli utslitet

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
För en massa år sedan när jag hade dreamcast så fanns det en sida som enbart sålde piratkopierade spel. En svensk sida. Och det gick hur bra som helst att beställa därifrån! Om detta är lagligt så kanske man skulle prova...men är det olagligt så struntar jag i det. Skulle behöva ett nytt gt4 då mitt amla börjar bli utslitet

det är www.psx-master.com du tänker på va? besällde massa fir¨ån där förut.. sen införde dom att man gatt vara emdlem för att få beställa, och då man kunde bli medlem så fick man 2st spel gratis hemskickad i brevlådan... beställde säkert en 5ggr därifrån... sen så bara försvann sidan...

men alla spe,l var de tryck på i riktiga fodral me färg omslag.. kostade 65kr styck lr 5st för 300:-

Visa signatur

Hem: MSI K8N Neo2 Platinum 54G ][ A64 3200+ @ 9x290 1:1 ][ 2x512MB Corsair 3200XL Samsung TCCD ][ OCZ MODSTREAM 520w ][ Asus 6800GT 430/400 ][

Jobb: P4 3.0Ghz ][ 512mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExIzteNz
det är www.psx-master.com du tänker på va? besällde massa fir¨ån där förut.. sen införde dom att man gatt vara emdlem för att få beställa, och då man kunde bli medlem så fick man 2st spel gratis hemskickad i brevlådan... beställde säkert en 5ggr därifrån... sen så bara försvann sidan...

men alla spe,l var de tryck på i riktiga fodral me färg omslag.. kostade 65kr styck lr 5st för 300:-

Nope..var typ: shop2000 eller något. Typ såhär: Men nu är det en annan sida.
http://www.shop2000.com.tw/

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk

Man blir ju inte direkt sugen på att beställa backups på sina nuvarande spel, om dessa kopior ballar ur och raderar sparfiler etc. Låter som dåliga kopior.

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk

så om jag fattat detta rätt så är det alltså "TRYCKTA" kopior och inte brända spel DVS: funkar på en ICKE chippad konsoll ? hur blir det då med regions skyddet? iofs så har kanske inte spelen regions skydd jag vet inte ? :S

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcus_amd
så om jag fattat detta rätt så är det alltså "TRYCKTA" kopior och inte brända spel DVS: funkar på en ICKE chippad konsoll ? hur blir det då med regions skyddet? iofs så har kanske inte spelen regions skydd jag vet inte ? :S

nopp funkar ej, det är silver skivor, oftast ntsc....

Visa signatur

Hem: MSI K8N Neo2 Platinum 54G ][ A64 3200+ @ 9x290 1:1 ][ 2x512MB Corsair 3200XL Samsung TCCD ][ OCZ MODSTREAM 520w ][ Asus 6800GT 430/400 ][

Jobb: P4 3.0Ghz ][ 512mb

Permalänk
Medlem

fan va rubbat.. vem ska beställa sånt skräp ?

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog personligen inte handla därifrån, mest för att kvaliteten på kopiorna ofta är riktigt kass. Men det beror ju också på vad det är för typ av kopior, längst ner på den här sidan finns en sammanställning av olika typer av kopior. http://www.bangkokbob.net/pantip.html

I thailand är det olagligt med piratkopior, och det verkar som om regeringen har börjat agera, se http://www.thaivisa.com/index.php?514&backPID=10&tt_news=307

Men alla som har varit där vet ju att det är lättare att hitta piratkopior än äkta vara. Hoppas att det fortsätter så.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DI6
Jag skulle nog personligen inte handla därifrån, mest för att kvaliteten på kopiorna ofta är riktigt kass. Men det beror ju också på vad det är för typ av kopior, längst ner på den här sidan finns en sammanställning av olika typer av kopior. http://www.bangkokbob.net/pantip.html

I thailand är det olagligt med piratkopior, och det verkar som om regeringen har börjat agera, se http://www.thaivisa.com/index.php?514&backPID=10&tt_news=307

Men alla som har varit där vet ju att det är lättare att hitta piratkopior än äkta vara. Hoppas att det fortsätter så.

Hehe, jag handlade en del från Pantip Plaza i våras. härligt ställe!