nfsmw hackar med ett Leadtek 7800 GT extreme?!

Permalänk
Medlem

nfsmw hackar med ett Leadtek 7800 GT extreme?!

tja

mitt nfsmw hackar när ja tar på högsta inställningarna. har ett Leadtek 7800 GT Extreme, vilket borde klara av att köras på max i just detta spel. har för övrigt en P4 3,4, 1024 mb RAM vilket borde räcka för att köra allt på högsta ?? (eller har jag fel?) nått måste väl vara fel för spelet är ju inte SÅÅÅ snyggt att mitt grafikkort inte kan klara av det.

peaz

ps kan det vara drivrutinerna som spökar??

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har samma(?) problem, visserligen med lite sämre hårdvara men ändå. (Se profil)
Nu kör jag 800x600 med AA på medium (2x?), samt det mesta på low... Det ska för fasen inte behövas! Är det såhär krävande för alla?
Jag kan nämna att NFS3 ligger i ungefär samma grafikklass som MW gör hos mig...

Inte nog med det, jag får ändå inte riktigt bra framerate, det är tydliga drops ibland (gissningsvis till 25-35 fps).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

riktigt knas asså nån som vet???

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk

Tror det är själva spelet som spökar. Samma sak för min storebrorsa som borde kunna köra det med flyt. Apropå Most wanted så kan jag påpeka att grafiken är ful som fan! Det går ju inte heller att stänga av bloom (ond liten overklig sak).

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

prova att sätta allt på max och stäng ner skuggorna.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk

Jag upplever samma drops lite då och då, oavsett hur jag fipplar med inställningarna.
Man kan ju tycka att ett GTX och en Opteron i 2,7, med "bara" 1 gig minne (som körs synkront i 270 MHz) skulle räcka till..

Det verkar vara många som har samma bekymmer, det luktar buggar..

/J

Permalänk
Medlem

Har själv inte spelat de men det verkar ju ganska dåligt optimerat,eller så förväntar det att alla kör med x2 4800 eller fx 57a med gtx i sli
spelet är ju inte så snyggt för allt den "kraft" den kräver.

Permalänk

Jag har 3200+, 1024MB DDR pc3200, X800XT, WD 160GB 7200RPM 8mb, MSI K8N Neo2 Platinum-54(g). Hackar ingenting när jag kör 1024x768 och fullt på alla inställningar förutom upplösningen.

Permalänk
Medlem

Spelet äter en jävla massa ram helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Upplever samma fps-drops lite då och då, jag säger inte att spelet hackar eller så, det flyter på riktigt bra, men ibland sjunker fps'en ner en BRA bit en kort stund, helt utan anledning. Mycket skumt.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av konvex
Spelet äter en jävla massa ram helt enkelt.

Nja, jag tabbade mig ut för att kolla det, och inte var det något minnesmumsare a'la Fear direkt.

1280 med allt på flyter utan problem på min dator, men dropsen kommer lite då och då.

/J

Permalänk
Medlem

Prova stäng av skuggorna, hört att det är det som tar på prestandan så in i tydligen.

Permalänk
Medlem

Det är inte bara ni som upplever det utan det är många andra oxå.

Permalänk
Medlem

Jag har datorn i sign och jag kör allt maxat i 1280, märker inte av något hack eller fps-drops alls...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nisse14
Tror det är själva spelet som spökar. Samma sak för min storebrorsa som borde kunna köra det med flyt. Apropå Most wanted så kan jag påpeka att grafiken är ful som fan! Det går ju inte heller att stänga av bloom (ond liten overklig sak).

Eeh, då får jag nog anta att du inte sett spelet spelas på en dator som gör det rättvisa.. Most Wanted är det snyggaste bilspelet hittills enligt mig! Solljuset är bara helt läckert och bilarna blänker jättefint! Åtminstone på mitt system..

Visa signatur

Gigabyte B560M Aorus Pro | i5 11400 | 16GB Corsair Vengeance DDR4 | FireCuda 520 M.2 NVMe 1TB | ASUS GTX 1080 8GB ROG STRIX | Corsair Strafe RGB mkII Cherry MX Red | Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

ni måste ju ha nå fel på era datorer

ja kör datorn i sign, inget o klockat, kör 4x AA och 16x AF i 1024x768 och fullt i spelet.. inga lagg.. snyggaste bilspelet hitils...

Visa signatur

Hem: MSI K8N Neo2 Platinum 54G ][ A64 3200+ @ 9x290 1:1 ][ 2x512MB Corsair 3200XL Samsung TCCD ][ OCZ MODSTREAM 520w ][ Asus 6800GT 430/400 ][

Jobb: P4 3.0Ghz ][ 512mb

Permalänk
Medlem

Som sagt måste vara något fel,

Kör allt maxat med min bärbara acer 5024wlmi lagar pytte lite men typ inget som skulle störa vädligt. Men ialla fall har du ett 7800 bordet det lätt kunna spela det maxat

Permalänk
Medlem

Inga probs, allt maxat i 1280x1024 pa ett 6800 GT @ 410/1120 och en 3000+@2,4 och 1 gig minne.

Visa signatur

Strategery!

Permalänk

Kollade nu lite snabbt med fraps - jag verkar ligga runt 50-60 fps och rulla hela tiden, men det är något mystiskt med grafiken som jag uppfattar som lagg, men fraps indikerar stadiga 50+ hela tiden.

Det kan ju vara att jag är allergisk mot spelet? *asg*

1280 med allt på max utom "visual treatment".

/J

Permalänk
Medlem

Verkar vara väldigt olika från datorn till dator. Kan köta med ALLA inställningar på MAX i 1280x1024 utan något lagg. Med datorn i profil

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk
Medlem

jag kan spela på 800x600 med medium grafik inställt med ett ati Radeon 9550 kort..

Så något skumt måste de vara för er, bör flyta på bra mycket bättre.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Ni kan testa om det inte är grafikkortet som blir alldeles för varmt eller så...
I början så kan jag spela liret med max inställningar @1280x1024 i princip, men efter ett tag så börjar det lagga utav bara den... Då alt-tab:ade jag ut i win å kollade tempen på mittt 6800le graffe å mycket riktigt var det alldeles för varm. Så kolla om det är det.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

sitter på system enligt sign... flyter på utan minsta hack eller dålig fps men maxat allt i 1024*768. du har nog nåt fel på din burk, kanske drivisar

Permalänk
Medlem

Har märkt en sak o det är om man väljer t.ex 800x600 och trycker på allt max så funkar det bättre än när man drar ner på detaljer .. Helt sjukt alltså.

Permalänk
Medlem

Se till att stänga av absolut allt som ens kan tänkas försöka komma åt minnet under tiden ni spelar. I mitt fall orsakade samurize en massa frys-problem men efter jag stängde det så flyter det hur bra som helst (640x480, 2x AA, low/medium @ P4 1.8 GHz, 512 MB ram och Radeon 9600 pro )

Permalänk

Har själv problem med hackanden från ingenstans. Ibland blir det "Ryckigt" o fpsen går 5 - 35 - 5 - 35 - 5 varje sekund typ, även i menyn. Och ibland kan det hända att det helt plötsligt går ner till 1fps i typ 3min

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk

...som jag skrev, fps:en snurrar på i stadiga 45-60 (kollade lite mera noga med loggning), trots att jag upplever fryslagg, man kan lugnt anta att det är någon egenhet i grafikmotorn jag upplever som lagget, och inte att faktiskt är ett problem.

Jag är aldrig under 45 fps enligt fraps, vilket torde vara bevis nog.

/J

Permalänk
Medlem

hmm... att kortet blir varmt kan inte stämma för den ligger på cirka 49-53 full load vilket inte är mkt (har en P4 Processor fläkt x-tra på graffekortet). folk säger ju att det kan köra med fullt på allt med 6800 kort i 1280 x 1024 vilket inte jag kan???? skumt?? nått måste det vara för det är ganska irriterande. det känns som om hackandet har en rythm. det hackar runt var 8 sekund njaa kanske vart 6:e. har inte mkt men ändå jävla lagg på en soppas bra dator är lite sug plus det är jääävligt störande att det laggar till sådär från ingenstans var 6-8:e sekund. btw tankade ner de sensaste drivisarna men det hjälpte inte. spelet är snyggt ingen tvekan om det men har inte lust att dra ner på något. det verkar ändå inte lösa probemet :S

then what to do ??

EDIT: testa att ändra lite på inställningarna nyss men det funkar ju inte samma skit.. nåm som har ett förslag??

PS för er som undrar varför ja spelar så tidigt är för att ja jobbar natt .. ja har ett liv =P hehe går inte upp så tidigt för att spela ett jävla spel. kom precis hem o tänkte ta mig an detta mysterium heheh

anyway iam off

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

På min dator flyter det på riktigt fint på max på allt, utom AA och dom andra dubbelbokstäverna, plus att jag kör på 1680x1050.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade också problem med fpsdrops i början, löste de genom att installera äldre drivrutiner.
Detta är alltså en lösning för Ati kort.

Nyaste Ati drivrutiner=fpsdrops
Ati 5.6=inga fpsdrops för mej.

http://forums.easports.com/mboards/thread.jspa?messageID=1547...

Visa signatur

| NF7-S 2.0 | AMD Athlon XP-M 2400+@2500Mhz - H20 Kyld DD-TDX v240radde | 1024Mb DDR333@400Mhz 6-3-3-2.5 |
| ATi Sapphire 9800Pro@XT 475/405 (R360) - CPUKylning - vModd --> Kylningen |
| Antec True Power 430W | Antec Performance Plus1080AMG Chassi Modd | 440Gb HDD | 8Mbit |