Permalänk
Medlem

byte från Opteron till Athlon?

Hej! Hade beställt en "AMD Opteron 146 64bit "Venus" 2.0GHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket939" för en vecka sen på datorbutiken.com men fick ett mail idag oim att den inte finns i lager förrän nästa år. Funderade istället på att beställa en sådan här: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/fläkt ... är detta ett helt okej byte eller? passar det bra till övriga datorn, kan ju ingenting själv.

Såhär ser övriga datorn ut:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=155789

Tack.

Permalänk
Medlem

2,2Ghz (San Diego) med 1mb cache borde ju vara snabbare om jag inte tänker fel? Så det är nog bra, ja.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Okej, tackar för svaret! Blir nog o beställa en sådan istället.

Permalänk
Medlem

Snabbare i originalutförande dvs. Sen hur den är att överklocka ska jag inte uttala mig om. Stepping osv är ju viktigt så det finns inga garantier.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Asså den är snabbare i orginal, den klockar däremot som en oavmaskad skunk...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swampus
Asså den är snabbare i orginal, den klockar däremot som en oavmaskad skunk...

Kul ordval där
Varför skulle den göra det? Beror väl helt på stepping osv? Eller?

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

opteronen klockar 10x bättre, typ. det beror bara på stepping ja, men i original utförande så är san diegon bättre. (elelr vänta, opteronen är nog också san diego?)

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Opteron är inte san diego, det är en venus

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

nästa år är ju inte så långt som det låter :D, jag tycker du ska vänta lite och ta opteronen

Visa signatur

e6750 @3,2ghz | MSI P35 Platinum | EVGA 8800GTS 320mb | OCZ Gold PC6400 |

Permalänk
Medlem

jag har beställt en 144, fast jag ska klocka en del så...dom flesta köper nog opertons för klockningens skull!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Opteron 148 kanske kan vara något om du inte vill vänta? Ligger på ungefär samma pris som san diegon tror jag.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VonPluring
Opteron är inte san diego, det är en venus

Venus ÄR San Diego

Visa signatur

Huvuddator: | Gigabyte X58A-UD3R | Core i7 930@4GHz | 6GB (3x2) Corsair XMS3 | Zotac GTX570 |
Backupdator: | DFI DK P45-T2RS Plus | Core 2 Duo E6750@3.2GHz | 4GB (2x2) Corsair Dominator PC8500 | XFX 8800GTS XT 640MB |

Permalänk
Medlem

Re: byte från Opteron till Athlon?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GPI
Hej! Hade beställt en "AMD Opteron 146 64bit "Venus" 2.0GHz Boxed (with cpu-cooler!) Socket939" för en vecka sen på datorbutiken.com men fick ett mail idag oim att den inte finns i lager förrän nästa år. Funderade istället på att beställa en sådan här: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/fläkt ... är detta ett helt okej byte eller? passar det bra till övriga datorn, kan ju ingenting själv.

Såhär ser övriga datorn ut:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=155789

Tack.

kanske du får kanske inte..jag var en av de första 50 stycken som beställde opteron och de sade att de hade 80 st i lager...jag väntar>>>.....

Visa signatur

Amd Opteron 144 1,8 ghz. Asrock dual sata II. Maxtor Diamondmax 200 Gb. 1 Gb twinmos ram minne 3200. 9800 Pro