Permalänk
Medlem

Kommer 146 tillbaka?

Som många vet har ingen webbshop opteron 146 just nu och många har leveransdatum i januari.
Tyckte jag läste nånstans att AMD skulle sluta med Opteron till 939.
Vad tror ni, kommer webbshoperna få in dom igen eller?

Permalänk

Är nästan säker på att de inte kommer få in dem igen,
fast man vet ju aldrig..

Visa signatur

MSI K8N Diamond Plus | AMD Athlon X2 4600+ 2.4ghz | 2048mb ram 2 st Corsair TWINX XMS-512 3200C2 | POV 7800GT 256mb

Permalänk
Medlem

De verkar ha kommit in i tyskland nu precis. Såg en som fått in iaf. Till ett hutlöst pris dock. 249€. Boxad.

Visa signatur

| ASRock K8Upgrade-760GX | s754 AMD Sempron 3100+@2.4 GHz | 2x256 TwimMOS PC2700 CL2 | Radeon 9800pro |

Permalänk
Medlem

AMDs Försälningschef: Hmm, Opteron till 939 har en leveranstid på 2 månader i hela världen och vissa butiker kan ta 249 euro för dem. Undrar om vi ska skeppa fler processorer, näää vi skiter i det.

AMD är korkade om de inte skeppar fler prollar

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia

AMD är korkade om de inte skeppar fler prollar

Eller också är dom smarta, antingen vill man ha AMD eller P4..
När man kunde köpa 146an som är och var grymt bra för de pengarna tog man givetvis den.. Men för att komma upp i 3GHz med en annan CPU måste man betala mer, och jag tror många är beredda att betala mer än 1500:- för en cpu, iaf upp till 3500:-..

Så AMD gör nog helt rätt i att inte skeppa fler om det blir så.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
AMDs Försälningschef: Hmm, Opteron till 939 har en leveranstid på 2 månader i hela världen och vissa butiker kan ta 249 euro för dem. Undrar om vi ska skeppa fler processorer, näää vi skiter i det.

AMD är korkade om de inte skeppar fler prollar

AMDs Försäljningschef nr 2 (Med ansvar för de vanliga A64 / icke Opteron) Sluta dumpa priserna på Opteron ! Jag får ju för F.. inte sålt mina A64 : or !!
Get the Point ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
AMDs Försäljningschef nr 2 (Med ansvar för de vanliga A64 / icke Opteron) Sluta dumpa priserna på Opteron ! Jag får ju för F.. inte sålt mina A64 : or !!
Get the Point ?

Mjo, men Opteron är ju populära hos entuasiaster. De är nog en rätt "liten" del av alla CPUs de säljer. Majoriteten är nog till OEM. Och där kör de inte Opteron iaf.

(Kan ha fått det om bakfoten såklart)

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Varför envisar sig alla med att vänta efter 146'an?

stick o köp 144'an istället!

Permalänk
Medlem

opteron 146 venus har 10 i multiplier

vilket är oumbärligt vid 3000 Mhz om man skall ställa in minnesdivider och inte vill bränna moderkortet...

Permalänk
Medlem

Jag väntar på min 146, tänker då inte byta ut den mot en 144! har en bra plats i kön på db.se och väntar tills dom får in även om de gäller till nästa år. Den där extra siffran i multipliern är värd att vänta på. Är nästan helt hundra på att det kommer att komma en leverans till till sverige, dom kan ju inte ha strypt alla fabriker på en sekund.

Permalänk

Kappy: Precis

Denethor:

FSB (/HTT): 334
Mult: 9
= 3006mhz

Mem Divider: 125mhz
= 200.4mhz

Funkar väl fint? Ledsen om jag är helt ute och cycklar,
jag är ny på det här..

Visa signatur

MSI K8N Diamond Plus | AMD Athlon X2 4600+ 2.4ghz | 2048mb ram 2 st Corsair TWINX XMS-512 3200C2 | POV 7800GT 256mb

Permalänk
Medlem

Exakt, en 144'a med finaste steppingen är ju mycket goare än en 146'a med skräpstepping.

Om någon är intresserad av 146or med go stepping, kolla sign

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gustav128

FSB (/HTT): 334
Mult: 9
= 3006mhz

Mem Divider: 125mhz
= 200.4mhz

Vad är en mem Divider?