Permalänk

Minnen olika??

Jag har Twinmos 2x512Mb Dualmode och nu undrar jag om jag skall köpa samma minnen igen för att få bästa prestanda eller gör det något om jag köper två andra 512 dom två av samma märke då tex. http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=118737&cks=WYO

Eller ska jag satta 100 spänn till för att få samma märken av alla 4 minnen...

Har märkt att BF2 går lite slött ibland pga att den kör på swapfilen så 512 elelr 1gb till skulle inte sitta fel.

/Tommy

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk
Medlem

det ska ju hellst vara samma clockcykel på dem så ja tycker att du ska kasta till en hundring.. men när du kör med 4 st minnen så kan du 8iaf oftast inte) kör dem i T1 utan du blir tvingad att köra i T2 vilket försämrar prestandan lite... med 2gb i BF2 e inte helt fel (det har jag)

Permalänk

Men kommer man märka nån skillnad mellan T1 och T2 med 2gb??? inte om man inte tänker på det va?? Jag är inte den osm clockar å grejar jag har haft en 900Mhz fram till i agusti i år så ALLT är snabbare hehe

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk
Medlem

Köp exakt samma om du kan..
Sen skall du veta att man vänjer sig vid det goda snabbt och att nyhetens behag går över fort.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Köp samma för att undvika problem. Nej, nu kommer inte märka nån skillnad på 1T eller 2T i spel. Inte i Win heller. Det är bara om man benchmarkar det kan ge vinst i princip. Kör själv 4x512 i 2T, BF2 flyter enormt mycket bättre än md 1GB. Speciellt Special Forces kräver ju en hel del.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs

Blev ett sådant paket... är exakt samma paket som jag köpte när jag införskaffade datorn i agusti.

Växlingsfilen/swapminnet vad skall jag ha det på? just nu står den på 1500MB och jag får inte ner det skall jag ta bort det helt och hållet eller? Testade stoppa 2-300 men den säger att det är bra men ändrar inte till det.

//Tommy

Någon som kan hjälpa mig?

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA