Permalänk
Medlem

Msi k8n diamond bios probs

Hejsan,

haft problem med att datorn autostartar, och gick därför in på msi för att skicka dem en fråga... då tog den fram mina system specs automatiskt,, och de såg ut såhär!

Gjorde en check på och fick fram mina system speck, de ser ut såhär

[System]
Description: AT/AT COMPATIBLE
Model: MS-7100
Manufacturer: MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
Number Of Processors: 2
Total Physical Memory: 1024 MB
System Type: X86-based PC
System Wake Up Type: LAN Remote
Power Supply State: 2
Power Manage. Support: null
Bootup State: Normal boot

Där de står wake up type: LAN remote... men jag kan för min GUD inte hitta någon sådan inställning i bios...

någon som har nån aning om hur jag stänger av den? för det är dryyygt att behöva stänga huvudströmbrytaren för att itne datorn skall gå igång hela tiden.

Visa signatur

MB 13" Retina

Permalänk
Medlem

Tjena..

har precis samma problem som du.

Köpte ett MSI p4n Dimond för 2 veckor sedan------har mailat msi dock inte fått några svar..

Permalänk
Medlem

Har samma problem, K8N Diamond. Försvann ett tag men nu är det tillbaka igen

Permalänk
Medlem

Skönt! att jag inte är ensam... har helt säkerställt att det är just lan som är boven i dramat...

jag tittade av en händelse på mitt vdsl modem häromdagen efter jag stängt av datorn, och då lös ethernet lampan även fast datorn var av. (det gjorde den ej på min gamla).

sen tog det som vanlingt 1min så drog datorn igång ingen... då testade jag att helt sonika dra ur strömmen på mitt modem efter att jag stängt av datorn, varpå den förblev avstängd.

Har rotat lite i MSI's forum jag, utan att lyckas få något vettigt svar... Ni har inte hittat detta problem på något annat forum? för det kna ju omöjligt bara vara vi som har detta strulet...

får ni också att wake up on lan är aktiverat när ni kollar system specs via live update funktionen som finns med moderkorte?

jaja, jag återkommer om det inkommer info till mig i detta forum... hoppas ni gör detsamma!

Visa signatur

MB 13" Retina

Permalänk
Medlem

Hittar du inte Wake On Lan i BIOSet?

Det är troligen det som skummar sig för dig. Brukar finnas där du ställer in första boot, andra boot etc.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

har kollat mitt bios och alla wake up events är disablade.... hörde med datorbutikens support och dom hade ingen aning....vilket är rätt konstigt...

Permalänk
Medlem

Hej, jag har också alla wake-up events disabled.

jag hittar 4st olika.. hittar inte nån som hter något med LAN dock.

Detta strulet började för mig när jag updaterade till senaste bios versionen. Men tyvärr måste jag ha den för att mobot skall fatta att man har en x2 processor, så det går ju inte att gå tillbaka till nån gammal version.

Shaft, vore tacksam om du hör av dig via detta forum om det skulle vara så att du får svar från MSI. Men jag tycker det känns som någon miss de gjort när de släppte senaste bios.

Men ingen som hittat någon lösning ännu då??

Visa signatur

MB 13" Retina