Skillnad mellan MSI K8N Diamond och MSI K8N Platinum?

Permalänk

Skillnad mellan MSI K8N Diamond och MSI K8N Platinum?

Tänkte höra efter vad det är för skillnad mellan MSI K8N platinum och Diamond, för de har ju samma specs på komplett och datorbutiken...

vad jag förstått av folk här på forumen så ska Platinum klara SLI, men det anges inte i specen på MSIs hemsida...
har jag fått det om bakfoten eller vadå?

Skulle upskatta om ni listade alla skillnaderna då jag behöver veta...

tack.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Diamond = medlemskap i Diamondclub, bluetooth och wifi. 6 sata + raid + sb live(vilket iofs är helt värdelöst då bf2 inte stödjer det(hårdvaruljud)

Om jag skulle köpa idag skulle det bli Diamond plus(16x sli, passiv kylning på moderkortet)

http://files.upl.silentwhisper.net/upload9/kylning.jpg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreeMan
Diamond = medlemskap i Diamondclub, bluetooth och wifi. Säkert något mer.
Om jag skulle köpa idag skulle det bli Diamond plus(16x sli, passiv kylning på moderkortet)

Och vad är Diamondclub?
så Platinum har inte Blåtand då?

btw. Fungerar Tagan 530W Easyconnect series för dessa kort? (inkl. diamonds WLAN/BT-adapter)?

andra bättre rekommendationer av nätagg?

Fungerar AMD X2-CPUs på dem? (hört att att premiumkortet ska klara det samt SLi då det är Ultra, stämmer detta, hur är det med Diamond, då det inte har Ultra i namnet?)

btw2. när jag ändå är igång så tänkte jag bara säkerställa att jag Inte MÅSTE utnyttja SLi-möjligheten, utan att det är valbart? har nämnligen inte tänkt att köra SLI just nu iaf...

tack.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

SLI är valbart
Jag kör X2 på diamond
wlan/bt-kortet monteras på en vanlig pci-plats eller om det är en pci-e plats.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FreeMan
SLI är valbart
Jag kör X2 på diamond
wlan/bt-kortet monteras på en vanlig pci-plats eller om det är en pci-e plats.

ah okej, gött... Om jag bestämmer mig för att köra SLi vid senare tillfälle, är det bara att plugga in ett andra kort då eller måste man göra annat också?

okej bra att X2 fungerar, funderar nämnligen på X2 så...

ang. wlan/bt-kortet så vet jag att det monteras i PCIe-plats men det står såhär på komplett:
"OBS! I detta paketet följer det med wireless 54G, Bluetooth och Dual Gbit Lan nätverkskort, denna version kräver intee 5volts kontakt på nätaggregatet"

och därför ville jag säkerställa att Tagan 530W easyconnect series är kompitabelt med detta kort...
ska antagligen köra 7800GTX 256 som moderkort och tänkte passa på att kolla om 530W räcker för att driva allt jag nämnt... eller bör jag satsa på 580W-varianten?

edit: oj såg att det stod "...kräver INTE 5volts..." på komplett... hehe ^^ behövs det ingen strömkontakt eller liknande till kortet då? bara att plugga in i PCIe-platsen?
tack.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".