Crucial BallistiX eller Crucial BallistiX Tracer?

Permalänk

Crucial BallistiX eller Crucial BallistiX Tracer?

Är de stor skillnad i överklockingspotential mellan dom två?

Ska man ta ett kit med två st "matched" Crucial BallistiX 1gb

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=312362&cks=PRL

eller

Två separata Crucial BallistiX Tracer 1gb?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307186&cks=PRL

Tycker Tracer e coola som satan men hur dom klockar är viktigast givetvis

Permalänk

Re: Crucial BallistiX eller Crucial BallistiX Tracer?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TomaXtremE
Är de stor skillnad i överklockingspotential mellan dom två?

Ska man ta ett kit med två st "matched" Crucial BallistiX 1gb

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=312362&cks=PRL

eller

Två separata Crucial BallistiX Tracer 1gb?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307186&cks=PRL

Tycker Tracer e coola som satan men hur dom klockar är viktigast givetvis

Såvitt jag vet så är skillnaden mellan minnena att den ena har lys diodrar eller vad det var. Men eftersom det verkar vara stora problem med Ballistix efter nån månad pågrund av defekta batchar eller liknande så ska tydligen Tracer vara ett säkrare kort. Hur det ligger till med detta vet jag faktiskt inte men jag kan upplysa om att ifall man köper av Crucial (spelar kanske ingen roll var man köper dom) så får man "limited lifetime warranty"och många som haft probs med sina minnen har fått dom utbytta några ggr. Det som är intressant är att man kan tjäna några hundringar om man köper från england istället men detta är ett mycket osäkrare kort.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen skillnad i klock på de två vad jag vet

Har fått mina Ballistix bytta två gånger nu, gillar minnena men om de dör igen skulle jag nog gå på ett par andra minnen, OCZ t.ex:

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=2X1024DDRO50...

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Hehe ok, kanske bara nått ja fått för mig då att Tracer inte klockar lika bra

Hmm, verkar ju bra att Tracer kanske är ett säkrare kort då! Varför pajjar minnena då? Har hört att dom ska vara värme känsliga.

Tycker inte det är värt mödan att beställa från England, särskillt om man kanske måste skicka in RMA. Har bra erfarenhet av RMA från Komplett så ja kör på dom

Vad menar dom med "limited" i sin "lifetime warranty"?
Känns som man tappar poängen med livstids garanti om det inte är det ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCWarlock
Ingen skillnad i klock på de två vad jag vet

Har fått mina Ballistix bytta två gånger nu, gillar minnena men om de dör igen skulle jag nog gå på ett par andra minnen, OCZ t.ex:

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=2X1024DDRO50...

Så då är det inte bara england som har problem med sina, var köpte du dom? Är de köpta i sverige eller utomlands? Om Ocz minnena kostar lika mycket som Ballistix vilket av dom skulle du då rekommendera? Jag är oxå jäkligt sugen på Ballistix men att många har såna problem med dom gör en något skeptisk till dom.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Flikar in med en liten fråga här, hoppas trådskaparen inte misstycker.

OCZ minnena som det länkades till var "dual-channel"kit, nu e de så att mitt moderkort inte har dual-channel.

Gör det någon skillnad?
Funkar minnena lika bra ändå?
Några tips på hur/var/vilket prog som ska användas till klockning?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Så då är det inte bara england som har problem med sina, var köpte du dom? Är de köpta i sverige eller utomlands? Om Ocz minnena kostar lika mycket som Ballistix vilket av dom skulle du då rekommendera? Jag är oxå jäkligt sugen på Ballistix men att många har såna problem med dom gör en något skeptisk till dom.

Köpte mina från England, kostade nästan 4 papp så OCZ-minnena är definitivt billigare.

Vill inte till 100% rekommendera OCZ än då de är lite för nya.. dock är det testerna jag sett väldigt lovande!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TomaXtremE
Hmm, verkar ju bra att Tracer kanske är ett säkrare kort då! Varför pajjar minnena då? Har hört att dom ska vara värme känsliga.

Tycker inte det är värt mödan att beställa från England, särskillt om man kanske måste skicka in RMA. Har bra erfarenhet av RMA från Komplett så ja kör på dom

Vad menar dom med "limited" i sin "lifetime warranty"?
Känns som man tappar poängen med livstids garanti om det inte är det ^^

Fråga inte mig varför de bara går sönder.. man ska vara väldigt försiktig med extra spänning dock.
Kör på Komplett, tio gånger enklare. Visst är det skönt med UPS som lämnar vid dörren.. när de väl kan komma in. Första gången stod jag för frakten tillbaka själv dessutom (230:- )
Limited innebär väl att garantin inte gäller vid vissa fel.. typ överklockning med mera

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ModuLeX
OCZ minnena som det länkades till var "dual-channel"kit, nu e de så att mitt moderkort inte har dual-channel.

Gör det någon skillnad?
Funkar minnena lika bra ändå?
Några tips på hur/var/vilket prog som ska användas till klockning?

Spelar ingen roll, "dual channel kit" fungerar lika bra på ett single channel-kort.. det innebär bara tvp matchade stickor.

Läs OC-faq i OC-forumet.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCWarlock
Köpte mina från England, kostade nästan 4 papp så OCZ-minnena är definitivt billigare.

Vill inte till 100% rekommendera OCZ än då de är lite för nya.. dock är det testerna jag sett väldigt lovande!

Jag har märkt att komplett nu helt plötsligt sänkt sitt pris men de är ändå 600-800 kr dyrare än overclockers uk och detta är med frakt.
Kan hända jag räknat fel men med frakt och moms så begär Oc uk 192.53 £ och med dagens kurs på 13,6225 så blir det 2623 kr om det nu inte oxå krävs nån valuta växlings avgift eller liknande.
Rätta mig gärna om jag har fel, har ingen erfarhet av att handla utomlands. Angående Cruicals "limited life time Warranty" så undrar jag om den endast gäller vid köp på deras hemsida (borde inte vara så men man vet ju aldrig) för i så fall så har man ju en viss tygghet om varan råkar vara defekt. Har nämligen läst en del om att Oc inte har så bra Rma support men att de ska vara okej om det inte är nåt fel på det de skickar. Så ifall nu kostnaden för ett köp hos Oc uk blir 2623 kr (vilket är billigare än vad Ocz minnena går på här hemma) ska man köpa detta i stället eller ska man köpa från komplett?

Tack för tidigare svar
Johan

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Jag har märkt att komplett nu helt plötsligt sänkt sitt pris men de är ändå 600-800 kr dyrare än overclockers uk och detta är med frakt.
Kan hända jag räknat fel men med frakt och moms så begär Oc uk 192.53 £ och med dagens kurs på 13,6225 så blir det 2623 kr om det nu inte oxå krävs nån valuta växlings avgift eller liknande.
Rätta mig gärna om jag har fel, har ingen erfarhet av att handla utomlands. Angående Cruicals "limited life time Warranty" så undrar jag om den endast gäller vid köp på deras hemsida (borde inte vara så men man vet ju aldrig) för i så fall så har man ju en viss tygghet om varan råkar vara defekt. Har nämligen läst en del om att Oc inte har så bra Rma support men att de ska vara okej om det inte är nåt fel på det de skickar. Så ifall nu kostnaden för ett köp hos Oc uk blir 2623 kr (vilket är billigare än vad Ocz minnena går på här hemma) ska man köpa detta i stället eller ska man köpa från komplett?

Tack för tidigare svar
Johan

Ser ut som ett specialerbjudande, minnena kostar fortfarande ~360€ hos Crucial direkt.. där jag köpte mina minnen

Vad jag betalade för ett par månader sedan:
Kortköp, 392.44 EUR, Crucial Technology

Frågan är om du ska slå till.. det är ett kanonpris. Men åandrasidan kan det betyda att minnena är utgående pga problem.. eller något annat, vem vet? Ack dessa svåra i-landsproblem

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Haha ja "Dagens i-landsproblem"

Verkar väldigt skumt att dom är så billiga hos Oc UK, men det är ju inte till det dåliga precis

Men vet fortfarande inte om man ska beställa från Sverige iaf...så mycket smidigare med allt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCWarlock

Ser ut som ett specialerbjudande, minnena kostar fortfarande ~360€ hos Crucial direkt.. där jag köpte mina minnen

Vad jag betalade för ett par månader sedan:
Kortköp, 392.44 EUR, Crucial Technology

Frågan är om du ska slå till.. det är ett kanonpris. Men åandrasidan kan det betyda att minnena är utgående pga problem.. eller något annat, vem vet? Ack dessa svåra i-landsproblem

Jo det är inte klokt vilka problem man kan ha om man har en del pengar:)
oc uk säljer minnena för 10 £ mindre denna vecka men å andra sidan så stod det samma sak förra veckan. Håller med om att det är konstigt att de är billigare hos oc än hos cruical själva och det är detta som har fått mig att undra om man får samma garanti vid ett köp hos oc?
Jag är som sagt grymt sugen men jag har dock inte ett visa kort eller liknande men detta erbjudande gör det värt att skaffa ett:)

Du skrev ovan att du stod för frakten själv, berodde det på att du ville ha snabbare leverans eller är man tvungen att själv stå för leveransen om varan visar sig vara defekt?
Tack för alla dina tidigare svar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TomaXtremE
Haha ja "Dagens i-landsproblem"

Verkar väldigt skumt att dom är så billiga hos Oc UK, men det är ju inte till det dåliga precis

Men vet fortfarande inte om man ska beställa från Sverige iaf...så mycket smidigare med allt

Håller helt med om att det är både smidigare och (känns det i alla fall) säkrare. Men om Cruicals "limited lifetime Warranty" gäller vid köp hos Oc uk så gör det mig väldigt sugen att beställa från dom. Vad jag läst så verkar Cruicals Rma var i toppklass (i alla fall för de som bor i Usa eller england). Det kan behövas med alla problem som folk haft med dessa minnen (i alla fall den senaste "batchen" av dom)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ModuLeX

Flikar in med en liten fråga här, hoppas trådskaparen inte misstycker.

OCZ minnena som det länkades till var "dual-channel"kit, nu e de så att mitt moderkort inte har dual-channel.

Gör det någon skillnad?
Funkar minnena lika bra ändå?
Några tips på hur/var/vilket prog som ska användas till klockning?

Anledningen till att dessa kallas dual-channel kit är så vitt jag vet att minnena är så "identiska" det går att få. Alltså att båda minnen kan klara samma klock-frekvens så att säga. Så svaret på din fråga är att ska funka bra även på moderkort som inte stöder dual channel. Dock kan det vara så att ditt moderkort inte kan köra just det minnet.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk

Vad är det för garanti på minnena från komplett då? Nån som vet?

Permalänk
Medlem

Fick mina ifrån England igår kostade 2600kr med frakt

Visa signatur

QX6700ES 4,2ghz Evga 680i 2*1GB ocz titanium alpha pc8000 4.4.4.10 XFX8800GTX SLI Zeus 850W Lian li pc75B Vappochill LS

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CorranHorn
Du skrev ovan att du stod för frakten själv, berodde det på att du ville ha snabbare leverans eller är man tvungen att själv stå för leveransen om varan visar sig vara defekt?
Tack för alla dina tidigare svar

Vid första returen stod jag för frakten, frågade om de stod för frakten men antingen blev jag missförstådd eller så ignorerade de mig. Vid andra returen fick jag deras kundnummer hos UPS så där slapp jag frakten.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya