Permalänk
Medlem

duale core

hej jag sitter här och ska snart bygga en ny dataor och har fundera på att satsa på en amd 64 3800 + men eftre som inte båda kärnorna används i några av dagens spel och program kommer min processor då bara gå i 1600+ dfå menar ja att 1600+ ligger på ena kärnan och lika mycket på den andra ´.är det värt att köpa den eller inte ??

Permalänk

Re: duale core

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bossen89
hej jag sitter här och ska snart bygga en ny dataor och har fundera på att satsa på en amd 64 3800 + men eftre som inte båda kärnorna används i några av dagens spel och program kommer min processor då bara gå i 1600+ dfå menar ja att 1600+ ligger på ena kärnan och lika mycket på den andra ´.är det värt att köpa den eller inte ??

Nej nej. Den kommer köras som en enkel 3800+ med programmen som inte stödjer två kärnor

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem

Hehe, hur står det till med matten?
En x2 3800+ har två kärnor som var och en är en 3200+. Som du säger så kommer det att i ett spel som inte kan dra nytta av dubbla kärnor ge samma prestanda som en sådan. I ett spel som är optimerat däremot så kan det ge en fin prestandaökning.

Permalänk
Medlem

oki tack så mycket för svaren men är det någe att satsa på??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bossen89
oki tack så mycket för svaren men är det någe att satsa på??

Svarade de inte precis på det? Det beror på. Ska du göra flera saker samtidigt är det bra. Annars är single core kanske att föredra. Jag själv tycker det är rätt bakåtsträvande att köpa singlecore nu. Jag tycker du ska slå till på en 3800+. Även om den ligger på 3200+ när du bara gör enkeltrådade saker är det bra prestanda. Har du lust/tid/vilja kan du dessutom alltid testa att klocka upp den lite.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

oki tack så mycket men en fråga till vf går den bra som en 3200+?? om ja istället köper en 3400 + vad kommer den gå i då??

Permalänk
Medlem

3800+ finns som dual core och som vanlig. En dual core går som 2st 3200+, en vanlig som en 3800+