Permalänk

DDR minnen på DDR2 moderkort

Funderar på att köpa ett nytt moderkort, men går det att sätta min nuvarande DDR minnen på ett moderkort som har DDR2 platser?

Tack på förhand

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Medlem

nej det går inte

[Edit]: hehe

Visa signatur

Huvuddator: | Gigabyte X58A-UD3R | Core i7 930@4GHz | 6GB (3x2) Corsair XMS3 | Zotac GTX570 |
Backupdator: | DFI DK P45-T2RS Plus | Core 2 Duo E6750@3.2GHz | 4GB (2x2) Corsair Dominator PC8500 | XFX 8800GTS XT 640MB |

Permalänk
Medlem

Nej det går inte.

//fog

EDIT: Hmm, 1 sek efter

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Okej, men vad är bäst då, att köpa ett moderkort med DDR2 och skaffa nya minnen, eller köpa ett som bara stödjer DDR och behålla mina gamla? Är det någon stor prestanda skillnad mellan de olika?

Visa signatur

Beauty is in the eye of the beholder.
DI, din portal till musik.
Mitt galleri

Permalänk
Hedersmedlem

Detta har varit uppe massor av gånger.. Du ska inte basera datorköpet på valet av minnen. Väljer du ett modernt AMD-system så är det automatiskt DDR som gäller, väljer du Intel är det DDR2. Valet står aldrig mellan DDR och DDR2, för det finns annat som är mycket viktigare.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |