Måste ha ett snabbt svar ang volt på processor.

Permalänk
Medlem

Måste ha ett snabbt svar ang volt på processor.

Satt i bios och höll på sänka volten på min processor för att få den kall, nu är det så att jag sänkte till 1,0volt om jag inte minns fel. Nu är det såhär att skärmen vill inte starta =/ vad ska jag göra?

Visa signatur

I can change your destiny.

Permalänk
Hedersmedlem

Rensa CMOS. Står i moderkortsmanualen hur du gör.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Åfan, en fråga till dig Vicotnik. Försvinner allt från datorn då eller ?

Visa signatur

I can change your destiny.

Permalänk
Hedersmedlem

Nej, alla dina inställningar i BIOS rensas.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Tackar Vicotnik! Nu är det gjort och allt funkar fin fint ;D Bugar mig för det snabba svaret Men du. System time är det vad klockan är eller?

Visa signatur

I can change your destiny.

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, precis.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Tackar tackar! Nu funkar allt som det ska! Tack än en gång för hjälpen!

Visa signatur

I can change your destiny.

Permalänk
Medlem

jag har, som du hade, problem med att skärmen inte sätter igång :S har testat clearacmos fungerar inte har också testat byta grafikkort men hjälper inte... vad ska jag göra?

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det är lite skrämmande att en person som sitter och pillar med spänningen till CPU'n inte vet vad som händer om man rensar CMOS?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ckytep
Är det bara jag som tycker det är lite skrämmande att en person som sitter och pillar med spänningen till CPU'n inte vet vad som händer om man rensar CMOS?

Mnjo iofs, men han skulle sänka neråt...inte höja volten. Fast det brukar ju vara en fördel om man har ett hum om saker INNAN man börjar pilla...eller hur Redrom ?:p

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Sedan frågar han ju en smart sak..
"Försvinner allt från datorn då eller ?"

Ställer du en sån dum fråga så ska du nog hålla dej till nått annat, te.x Windows.

Permalänk
Hedersmedlem

Learning by doing. Bättre att sänka än att höja iaf.

hiphop_orre: Ni har nog olika problem. *Redrom*s problem var bara att han sänkt spänningen för lågt i BIOS så att datorn inte startade, han hade inget direkt problem med datorn så en återgång till standardinställningarna fixade så att han kom in i systemet igen. Att skärmen inte startar betyder oftast att datorn helt enkelt inte POSTar och orsaken till det kan vara nästan vad som helst. Kan vara kortslutning, kan vara nödvändiga kablar som inte är isatta, kan vara trasigt moderkort, kan vara klent eller trasigt nätagg, kan vara nästan vad som helst som sagt.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hiphop_orre
jag har, som du hade, problem med att skärmen inte sätter igång :S har testat clearacmos fungerar inte har också testat byta grafikkort men hjälper inte... vad ska jag göra?

Jag hade ett liknande problem när det inte funkade att göra clear cmos, så då så satte jag pinnarna så att den ska göra clearcmos och sen tog jag ur batteriet i några timmar.
Sen gick datorn igång igen.

Lycka till

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Men sluta nu tracka ner mina frågor! ;D Var ju något stressad vid den tidpunkten så ni får ta frågorna med tilit

Nu kommer kanske en till fråga som ni kan tracka.

När man nu har sänkt späningen, sp minskar inte själva processorn? altså att den blir slöare.

Visa signatur

I can change your destiny.

Permalänk
Medlem

Nej den blir inte slöare. Men om du sänker för mycket så kan den inte jobba som den ska och du kommer att få stabilitetsproblem-BSOD, häng, mm. Det är därför överklockare höjer spänningen för att få en "snabbare" processor stabil.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av *Redrom*
Men sluta nu tracka ner mina frågor! ;D Var ju något stressad vid den tidpunkten så ni får ta frågorna med tilit

Nu kommer kanske en till fråga som ni kan tracka.

När man nu har sänkt späningen, sp minskar inte själva processorn? altså att den blir slöare.

Hehe Heja Redrom !
Mmm om jag fattar rätt vad du frågar......så sänks ju inte din speed av matningsvolten.
Speeden har du själv ställt in, däremot kan ju prollen få för lite Juice (som du märkte )
och lägga av i win eller när du skall boota...Se bara till att den är stabil så...
Däremot när du väl börjar att klocka upp den, så kommer du behöva öka volten.
Din tanke med att sänka volten är ju att få ner tempen, men fortfarande vara stabil..

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Du har fattat rätt så rätt ;D Åfan men det låter ju fint Tack ska du ha!

Visa signatur

I can change your destiny.