En löjligt enkel fråga om Komplett

Permalänk
Medlem

En löjligt enkel fråga om Komplett

Hej, det är så att jag tänkte beställa hem en massa delar+en Opteron 146. Tänker välja att dom ska skicka allt så fort den kommer in, men det lär dröja ett tag

Till frågan, om man gör som jag har gjort och priserna på en/flera delar går ner betalar man priset som var för dom då man beställde eller uppdateras det?

Tack på förhand

Permalänk

uppdaterades

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Du betalar det du beställer för.. Alttså det pris som står på orderbekräftelsen..

Men kna tipsa om att du ev. kan maila och be dem ändra i ordern om priserna sjunker.. Det gjorde jag på datorbutiken i väntan på att ett grafikkort skulle komma in. Priset på CPUn hann sjunka både en och 5ggr. Allt de gjorde var att de släppte reservationen på den cpu som var ämmad för mig och reserverade en ur nästa leverans till mig..

Det är värt ett försök iaf!

Permalänk
Medlem

Okej... hmm. Kanske är bättre ätt boka CPU'n på webbhallen och sen när den kommer köpa dom övriga delarna? Fast det kanske är ännu svårare att få tag i en där.
Hmm.. jobbigt dilemma det här.

Permalänk
Medlem

Du vill antagligen att priset uppdateras även när det går upp va?

Visa signatur

"Problemet med socialism är att till sist tar alla andras pengar slut" - Margaret Thatcher

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EyEr0n
Du vill antagligen att priset uppdateras även när det går upp va?

Haha större chans att det går ner

Permalänk
Hedersmedlem

Re: En löjligt enkel fråga om Komplett

Citat:

Ursprungligen inskrivet av exhale
Hej, det är så att jag tänkte beställa hem en massa delar+en Opteron 146. Tänker välja att dom ska skicka allt så fort den kommer in, men det lär dröja ett tag

Till frågan, om man gör som jag har gjort och priserna på en/flera delar går ner betalar man priset som var för dom då man beställde eller uppdateras det?

Tack på förhand

Anledningar till varför man inte bör ställa direkt företagsrelaterade frågor är följande:
1. Du kan få fel svar från medlemmarna
2. Svaret finns redan på företagets hemsida, varför kollar folk inte på företagens hemsidor? Där finns all relevant information till kunden. (Jag vill bara lära folk få fisk för livet O_o)
3. Om svaret inte finns på företagets hemsida får du inom någon dag "korrekt" information

Här ser du ett exempel på felaktigt svar som jag nämner i nr1 (detta är ingen utpekning)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av (Någon medlem på swec)
uppdaterades

http://www.komplett.se/k/k.asp?action=custserv&topic=prices

Priser

Alla våra priser är inklusive moms, om inte annat uppges, men exklusive frakt och betalningskostnader (t.ex. postförskott). På vissa produkter måste vi lägga på en miljöavgift, som i så fall specificeras i kundvagnen och kassan. Det finns inga dolda kostnader eller tilläggsavgifter på Komplett.se och du får full översikt på alla kostnader innan du beställer. Priserna uppges i svenska kronor.

Komplett ändrar kontinuerligt priserna på våra produkter. Detta påverkas av valutakursen och prisförändringar från leverantörer. Priser som ändras antingen uppåt eller nedåt påverkar ej liggande order.