Permalänk
Avstängd

Nytt bra överklocknings mobo

Tjena jag sitter nu med ett Asus a8n-e som går mej på nerverna min prolle skriker efter mera volt när jag klockar.

Men 1.550 volt e max vilket jag ej visste när jag köpte detta djävulska moderkort!

Men i alla fall så söker jag efter ett bra och schysst överklocknings mobo ej DFI för dyrt och NB bryggans temp är för hög.

Plus att dom kostar hutlöst mycket tycker ej deras mobos är värda det priset tyvärr men tillbaka till vilket mobo som är ett bra överklocknings mobo som kan ge mycket volt på vcore och så vidare...

Vore kul med lite tips och råd..

Ps..mitt asus a8n-e till salu..

Permalänk
Medlem

Agp/Pci-e ?

Visa signatur

A64@2.5@7700CU | 2*1GB Twinmos DC | MSI K8N Neo2 Plat. | MX518 | VX724

Permalänk
Avstängd

socket 939 pci-e sorry glömde nämna det...

sitter med amd 3500 venice 7800gtx 1024 pc4000...

Permalänk
Medlem

dfi e bra...

Visa signatur

A64 3200@2300mhz, Gainward 7800gt gs, Dfi Lanparty sli-dr expert, 1024 speedpremium.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0sci
dfi e bra...

Skrev ganska tydligt ej DFI... dyrt hög temp NB fläkten så felplacerad som den kan bli...

Permalänk
Medlem

MSi's kort är ju tydligen väldigt bra, neo4 har bra minneshantering enligt tester, neo2 med nforce ultra 3 är väldigt klockvänligt.

Annars har väl asus a8n-sli lr abit's serier av kort väldigt bra resultat, även gigabyte och epox.. Vad krävs av kortet mer än överklockning?

kanske ska ge dig på ett asrock? personligen skulle jag aldrig köpa något sånt själv men 50% verkar lyckas klocka någorlunda och resten har felaktiga kort. brukar vara så med Budget-kort

Permalänk
Avstängd

Nja ej asrock =)...

sett att abit har bra överklocknings egenskaper visst mitt asus a8n-e funkar prima med allt förutom att prollen kräver mera volt ...
Mina förra asus moderkort har man kunnat gett 1.7 1.9 volt men detta 1.550 blev så besviken..

Permalänk
Medlem

Msi:s nya sli modell verkar bra. Har docki inte kollat i vilken prisklass den ligger.. Men Gigabyte skulle jag inte rekommendera eftersom att Vcore:n är instabil....Msi...?

Visa signatur

A64@2.5@7700CU | 2*1GB Twinmos DC | MSI K8N Neo2 Plat. | MX518 | VX724

Permalänk
Avstängd

Jo msi är schyssta moderkort måste jag säga bra egenskaper osv... som det ska vara...

Permalänk
Medlem

Abit fatality är riktigt fin med.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Avstängd

Jo sant men 1799kr är lite att ta i hehe dyrare än dfi's ultra kort..

Permalänk
Medlem

du kanske kan kolla in dfi infinity. tror bara att det finns sli-modell av det kortet, men i alla fall nordbryggan bättre placerad => lättare att byta till passiv kylning till den. inte lika mycket *bling bling* som lanparty-serien.
recension:
http://www.cluboc.net/reviews/motherboards/dfi/NF4SLI_Infinit...
9.5/10

köpa:
http://www.buggy.nu/index.php?a=search&q=dfi+infinity

http://www.datorgallerian.com/Shop/Index.php?Id=50297
1369kr inklusive frakt

ganska exakt samma bios som till lanparty-korten. spänning till minnen <3.2V, cpu <1.850V.

jag tror att det kortet är det bästa nu för de pengarna

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Avstängd

Schysst moderkort högt pris tyvärr...

Visst verkar det vara ett toppen moderkort men priset är ej tillfredsställande

Permalänk
Medlem

hur mycket kan du lägga dig på då? kommer inte på något billigare kort med likvärdiga egenskaper du får hoppas att det kommer ut i nf4 ultra-version. då kommer kortet nog tappa lite i pris

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Avstängd

Jepp hoppas det hehe...

Synd haft massor av asus moderkort och alltid har biosen rockat fett tycker jag massor med volt till prollen osv men detta kort är utom all kritik ..

Permalänk
Inaktiv

Mitt kort har

CPU 1.4-1.85v

Minne 2.5-3.2v minimum är jag osäker på

NB bra placerad för passiv kylning, vilken somhelst typ...om man vill modda riktigt mycket

Säger NB men det är väl där chipset sitter typ, är inte hemma på någonting om det, har hört att inte sb finns längre utan finns bara chipset som hm kallas nb???

Det har väl ingen betydelese idag hur mycket kräm du ger till chipset när du klockar, har då inte hjälpt för mig

Permalänk
Avstängd

Jepp har länge tittat på abit's kort hört att dom e bra osv..

Funkar allt stabilt osv ?

Permalänk
Inaktiv

Ljudkortet verkar vara lite unket...vet inte hur jag ska fixa det...men har som mono ljud eller vad man ska säga i vissa spel...har testat lite ljuddrivrutiner men inte hjälpt.

Typ i world of warcraft...när jag ska höra ett ljud till vänster om mig, så hörs det som i båda lurarna fast framför mig.

Sen övrigt så är kortet stabilt för mig, det har rätt många inställningar för minne och tja klocken ser du ju, fick ge ganska mycke volt för att komma upp i denna hastighet, jag vet inte om det är bordet eller cpun som är boven, jag glömde kolla stepping på min venice 8/