Permalänk

Angående Asrock dualsata + 7200

Jag fick igår hem mitt asrock moderkort. Jag och en kompis monterade allt när vi kom hem till mig. och när vi var klara och startade datorn verkade allt funka fint, gick igenom windows XP pro installationen utan fel och så. MEN när jag sen skull komma in i windows så är det något konstigt. Det kommer upp den vanliga laddnings prosseduren som går VÄldigt snabbt (1.5 ggr går strecket). Sen när den kommer förbi så blir det svart ett litet tag och sen kan två saker hända, antingen så startar systemet om sig eller så kommer det fram en svart bakgrund med en liten muspekare i mitten som inte går att röra (datorn är totalthängd).

Jag har kommit in i felsäkert läge och då står det att det är något fel med AGP...... och skicka inte eller skicka fel rapport. Har läst andra tråda om Asrock kortet där det tydligen är problem med Asrock och AGP.

Är det möjligt att lösa problemet med en Flashning av BIOS? Eller vad är det som kan vara fel? Hjälp mig snälla någon.

Systemet:
ASrock dualsata939
AMD 3000+ winchester
ATI radeon 7200 AGP

Visa signatur

System:
Hemmabyggt trächassi DFI Lanparty Ultra-D SLI moddat AMD 3700+ @ 2.55 GHz 24/7 San Diego, nvidia Geforce 6800GS PCI-e. 2x512 Twinmos Speedpremium BH-5 RAM 200 Gb samsung pata

Permalänk
Medlem

Prova ställa MA timing till 2T i bios om du inte redan gjort det.
Är förmodligen inte det men det kan vara värt att prova. Min dator är inte stabil med 1T.

Permalänk
Medlem

Saxxat från OCW's forum, avdelning FAQ.

"I am using an AGP card, and I am getting low framerates in ______ benchmark/game.
If you have not installed the AGP driver, you have to do so. It’s recommended to use ULi’s integrated driver v2.1. The AGP driver is REQUIRED if you are using a AGP video card.

Do as follow (the sequence of the steps is important):
- uninstall all existing video card drivers
- reboot
- install ULi integrated driver (DO NOT select USB driver if you are using Windows XP)
- reboot
- install your video card driver

ULi Integrated driver 2.1

NOTE: Some people are having troubles with the AGP driver came with ASRock CD, so it’s recommended to use the ULi integrated driver. If you don’t have any issues with ASRock AGP driver, don’t make any changes."

http://www.uli.com.tw/eng/products/uli_powered_products_m1695...