Sony patchar patchen - fler säkerhetshål

Permalänk
Melding Plague

Sony patchar patchen - fler säkerhetshål

<font style="font-size: 10pt"><b>Sony patchar patchen - fler säkerhetshål</b></font> <small class="small">fredag 9 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Tidigare i veckan uppmanade <a href="http://forum.sweclockers.com/showthread.php?threadid=532943">Sony</a> alla som köpt deras CD-skivor med kopieringsskyddet MediaMax att installera en patch eftersom MediaMax innehåller säkerhetshål. Säkerhetsproblemet var att skyddet automatiskt kör program från en viss mapp när man sätter in en CD-skiva i datorn. Alla program och användargrupper oavsett säkerhetsnivå har tillgång till mappen. Detta innebär att virus kan installeras enbart genom att lägga virusfilen i den här mappen.
<br />
<br />Nu har det visats att patchen själv innehåller liknande säkerhetsproblem som det ursprungliga kopieringsskyddet. Av den här anledningen har Sony och SunnComm som tillverkat skyddet släppt en ny patch som ska vara säkrare.
<br />
<br />Säkerhetsproblemet med patchen är långt ifrån lika allvarligt som avinstallationsprogrammet för rootkitet, det första problematiska kopieringsskyddet som upptäcktes i oktober. Dock olyckligt för Sony som speciellt nu borde varit mer försiktiga med tanke på alla problem de haft hittills.
<br />
<br />Läs mer hos <a href="http://www.freedom-to-tinker.com/" target="_blank">Freedom to Tinker</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Sony borde "göra slut" med BMG.

Dom tjänar ju alla pengar på Playstation iaf.

Permalänk
Medlem

Sony suger, det här verkar aldrig sluta alltså...

Permalänk
Medlem

men va fn.. att de inte lär sig... vad är de thär.. 3:e, 4:e gången de gör samma sak?
"Oj då, vi åkte dit, vi fixar och gömmer ett till i "botemedlet" och hoppas ingen märker nått"

ungeför lika intelligent som nått kalle anka eller pluto skulle hitta på...
förbaskade clowner... Sony borde bryta alla band med BMG och bara låta dem skjuta sig själv med såna här dumheter...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

Och att BMG tog hjälp av ett utomstående företag för att tillverka skyddet bevisar ju bara ännu mer att riktiga Sony har väldigt lite, om ens något, med det här att göra.

Jag tycker det är illa att Sony Japan får ta skit för något deras idiotiska amerikanska dotterbolag har gjort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cau
Och att BMG tog hjälp av ett utomstående företag för att tillverka skyddet bevisar ju bara ännu mer att riktiga Sony har väldigt lite, om ens något, med det här att göra.

Jag tycker det är illa att Sony Japan får ta skit för något deras idiotiska amerikanska dotterbolag har gjort.

Om inte Sony Japan m.fl. gör nåt åt det så får de skylla sig själva.
Sony BMG förpestar världen och de är bland de få som kan göra nåt åt det.

Permalänk
Medlem

Lägg märke till att sony vägrar att ta bort programmet från din dator, endast göra det mindre skadligt...

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
Lägg märke till att sony vägrar att ta bort programmet från din dator, endast göra det mindre skadligt...

Inkorrekt, sony BGM vägrar ta bort det.
Skilj på företagen!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Varför ska JAG skilja på bolagen när inte dom kan göra det? Sony borde begripa det nu och klippa loss sej från BMG för att kunna starta om på nytt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Varför ska JAG skilja på bolagen när inte dom kan göra det? Sony borde begripa det nu och klippa loss sej från BMG för att kunna starta om på nytt.

Precis...
att vara inaktiv är också ett val, och om Sony som helhet väljer att låta BMG hålla på såhär är de precis lika skyldiga imho!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
men va fn.. att de inte lär sig... vad är de thär.. 3:e, 4:e gången de gör samma sak?
"Oj då, vi åkte dit, vi fixar och gömmer ett till i "botemedlet" och hoppas ingen märker nått"

ungeför lika intelligent som nått kalle anka eller pluto skulle hitta på...
förbaskade clowner... Sony borde bryta alla band med BMG och bara låta dem skjuta sig själv med såna här dumheter...

om ens det räcker 6e gången gillt ... men nu är ju folk trötta på det ... så nu kan dei lugn och ro fortsätta å köra på med deras rootkits ..

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman
Varför ska JAG skilja på bolagen när inte dom kan göra det? Sony borde begripa det nu och klippa loss sej från BMG för att kunna starta om på nytt.

Okej, då gör vi så här:

MOZILLA FOUNDATION ÄR VÄRDELÖST, FÖR DE HAR SLÄPPT INTERNET EXPLORER OCH DET ÄR FULLT MED SÄKERHETSHÅL!!!!!

Ja, du bör veta skillnaden mellan två olika företag som heter olika.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Helt plötsligt har det blivit BMGs fel att SonyBMG klantat sig

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Okej, då gör vi så här:

MOZILLA FOUNDATION ÄR VÄRDELÖST, FÖR DE HAR SLÄPPT INTERNET EXPLORER OCH DET ÄR FULLT MED SÄKERHETSHÅL!!!!!

Ja, du bör veta skillnaden mellan två olika företag som heter olika.

ok, men då kan vi också göra så att nästa gång riksdagen röstar igenom en korkad lag så skyller vi bara på killen som skrev det på pappret... att resten satt och höll med och på så sätt såg till att det hände har ju inget ansvar alls, eller?

Sony har inte gjort ett skit rent ut sagt, för att stoppa sonyBMG... Och ja, om de verkligen ville skulle de ha makten att göra det, det finns det väl knappast några tvivel om. De har genom att vara passiva valt att inget göra, och är på så sätt lika skyldiga till resultatet.
Vist kanske jag är lite hård, men det här är ett enorm företag med massivt inflytande, de borde behandlas hårt, för annars kommer resten av marknaden ta efter och sen är det öppen säsong på konsumenterna, bara att plocka upp företagsbössan och börja trycka av...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Okej, då gör vi så här:

MOZILLA FOUNDATION ÄR VÄRDELÖST, FÖR DE HAR SLÄPPT INTERNET EXPLORER OCH DET ÄR FULLT MED SÄKERHETSHÅL!!!!!

Ja, du bör veta skillnaden mellan två olika företag som heter olika.

Du menar alltså att Sony och Sony BMG är lika obesläktade som Mozilla Foundation och Microsoft?

Permalänk
Avstängd

ska det va så himla noga så bör du väl skriva
SONY BMG MUSIC ENTERTAINMENT

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler