Tips på butiker i New York.

Permalänk
Medlem

Tips på butiker i New York.

Hejsan!

Jag ska till New York över julen, tänkte bara höra om det är någon som har varit där och kan tipsa om någon bra/billig/maffig dator/teknik butik som man bör besöka?

Tack på förhand.

Visa signatur

ASUS P5K Deluxe WiFi AP, e6850@3.9ghz, 2x1gb Mushkin 6400@ 1060mhz 5-5-5-10. 8800gts 320mb 2x80gb Raid. 2x 500gb

Laptop: Hp Pavillion 2222. Intel Core2 Duo 1.73ghz, 2gb ddr2, geforce 7200, 120gb HDD

Permalänk
Medlem

Apple Store vid SoHo skulle nog vara roligt att titta in på.

http://www.apple.com/retail/soho/map/

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem

Comp USA är rätt kul att strosa runt i.
2 vån med det mesta.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren! Sumitomo, vet du vilken adress den där butiken ligger på eller om det ligger i närheten av någonting?

Visa signatur

ASUS P5K Deluxe WiFi AP, e6850@3.9ghz, 2x1gb Mushkin 6400@ 1060mhz 5-5-5-10. 8800gts 320mb 2x80gb Raid. 2x 500gb

Laptop: Hp Pavillion 2222. Intel Core2 Duo 1.73ghz, 2gb ddr2, geforce 7200, 120gb HDD

Permalänk
Hedersmedlem

CompUSA ligger på 5th .... tror det var över 42:a gatan men inte helt säker där.

I närheten av CompUSA, på 5th, finns det några mer affärer men inget jättekul. Men CompUSA är faktiskt ganska kul att gå it.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Det finns asmånga pyttesmå butiker, helt proppfyllda med elektronikprylar
De har helt ok priser också.

Edit: bara gå runt lite så bör du hitta ett par st.

Visa signatur

P4 3,4 Ghz EM64T, GeForce 6800NU 370/800, 1024 MB DDR2 SDRAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edizor
Tack för svaren! Sumitomo, vet du vilken adress den där butiken ligger på eller om det ligger i närheten av någonting?

5th Ave & 37th eller 57th & Broadway

www.compusa.com

När det gäller alla dessa tusentals små "arabaffärer" som finns överallt gäller
det att vara vaksam. Ofta säljer de exempelvis videokameror väldigt billigt, men
har plockat ut alla tillbehör som laddare osv som sen kostar extra.
Det är också vanligt att de säljer reparerade saker som nya eller rentav trasiga saker
när de märker man är turist.

Så det gäller att vara vaksam eller hellre betala några dollars extra i någon av de stora
butikskjedjorna.

Permalänk
Medlem

Min mamma och pappa köpte iaf varsin MP3-spelare på en arabaffär, de var i nyskick och har fungerat utmärkt.

Fast jag måste erkänna att jag småskrattade när det var en butik som sålde en pytteliten laptop med en p4 på 4 ghz

Visa signatur

P4 3,4 Ghz EM64T, GeForce 6800NU 370/800, 1024 MB DDR2 SDRAM

Permalänk
Medlem

B&H är definitivt värt ett besök.

Det är visserligen ingen renodlad dator-affär (egentligen en fotoaffär) men de har mycket teknikprylar.

Ligger precis vid madison square garden. (lite bilder från butiken)

Personligen tycker jag comp usa var ganska tråkigt (i jämförelse med B&H)

Permalänk
Medlem

quicksilver shop. Är guld värd grymma tröjor mm.

oj så inte att det var datorgrejer men en nice tröja är bra det med det gillar brudarna

Visa signatur

JAVA äter C++

Permalänk
Hedersmedlem

annars har du kult www.frozencpu.com

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk

haha.. du borde kolla in toys R Us.. ligger typ mitt i mahattan bredvid de kända reklamskärmarna.

Visa signatur

4800+ X2 | 7800gtx Golden Sample | 2st raptor | 3 st 300gb | asus k8n deluxe, antec chassi och nät agg | creative X-FI platinum | NEC dvd | 2 st 1gb kingston

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drutten87
haha.. du borde kolla in toys R Us.. ligger typ mitt i mahattan bredvid de kända reklamskärmarna.

Joo där är det lite tufft. Du menar nog Time square eller hur det stavas
Inne i Toys R Us har dom ju ett Parisehjul också. Det var lite små häftigt!