MSI K8N Diamond + Opteron 144, dåliga klockresultat

Permalänk
Medlem

MSI K8N Diamond + Opteron 144, dåliga klockresultat

Hejsan!
Jag har ett MSI K8N Diamond moderkort med en Opteron 144 processor. Mina minnen heter Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB (2x512), och de skall eneligt vad jag har hört klocka bra. Problemet är att jag knappt kan höja FSBn något alls, jag har sänkt minnesfrekvensen till 166 mhz, så dom kommer inte ens över 200 mhz - vilket dom är specificerade för. HTT har jag sänkt till både 4 och 3x, utan resultat.
Köpte processorn för ett tag sedan, och när jag läste om dess goda klockegenskaper blev jag givetvis intresserad..
Men detta var ju en liten besvikelse, att den knappt klockar alls. Skärmen blir svart på post screen (ja, pcie klockan är låst) och jag får reseta cmos. Usch.
Har bios v1.7 (senaste)

http://tinypic.com/igxj7m

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Minnena gillar inte överklock särskilt mycket.
Kanske dåliga exemplar.

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........

Permalänk
Medlem

sänk minnedivider till 133 mhz istället..

Visa signatur

| ASrock 939Dual-Sata2 with TT Big Typhoon | AMD Opteron 144 Cabge @ 2700 MHz |
| Kingston HyperX 2x512 mb PC3200 2-2-2-5 2T | Connect3D X800GTO 16 pipes @ 590/560 with Silencer 4 Rev2 |
| Chill-Innovation 520W, 38A | 3Dmark05 = 6900 p |

Permalänk
Avstängd

Re: MSI K8N Diamond + Opteron 144, dåliga klockresultat

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Hejsan!
Jag har ett MSI K8N Diamond moderkort med en Opteron 144 processor. Mina minnen heter Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB (2x512), och de skall eneligt vad jag har hört klocka bra. Problemet är att jag knappt kan höja FSBn något alls, jag har sänkt minnesfrekvensen till 166 mhz, så dom kommer inte ens över 200 mhz - vilket dom är specificerade för. HTT har jag sänkt till både 4 och 3x, utan resultat.
Köpte processorn för ett tag sedan, och när jag läste om dess goda klockegenskaper blev jag givetvis intresserad..
Men detta var ju en liten besvikelse, att den knappt klockar alls. Skärmen blir svart på post screen (ja, pcie klockan är låst) och jag får reseta cmos. Usch.
Har bios v1.7 (senaste)

http://tinypic.com/igxj7m

Har en polare med exakt samma minnen han kan inte ens höjja 2fsb sen blå skärm
bara sitta med dom och grina lr köpa nya =)...

Permalänk
Medlem

Re: Re: MSI K8N Diamond + Opteron 144, dåliga klockresultat

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaffebryggarn
Har en polare med exakt samma minnen han kan inte ens höjja 2fsb sen blå skärm
bara sitta med dom och grina lr köpa nya =)...

Doh!

Har fått blåskärm några gånger, även om man bara klockat på test med D.O.T., 11% höjning. Det förklarar allt. Tack och bock och fan.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Sitter med dom minnena i 240mhz = 240fsb så knappast nått fel med dom...

Visa signatur