Beställa högtalare från amazon.co.uk

Permalänk

Beställa högtalare från amazon.co.uk

Jag har läst tips som många gett här angående att handla från Amazon - "köp från amazon.co.uk så slipper du tull och momstillägg". Låter bra det, då jag funderar på att köpa mig nya datorhögtalare.

Men det verkar som om elektronik inte levereras utanför Storbritannien och Irland:

"This item can only be delivered within the UK and Republic of Ireland"
(http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B0007SQK6I/qid=11344...)

Finns det något sätt att kringgå detta, eller det är bara till att beställa från amazon.com och riskera fet tull?

Tack på förhand

Visa signatur

MacBook

Permalänk

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010072895
Fri frakt och kommer då kosta mindre än om du skulle köpa det i från uk eller staterna...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010072895
Fri frakt och kommer då kosta mindre än om du skulle köpa det i från uk eller staterna...

£192.99 = 1800 kr
$219.99 = 1712 kr

Menar du att frakten från USA/UK skulle gå på minst 1200 kr?

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Medlem

Nu vet visserligen inte jag hur du räknar men £192.99 är ju snarare något åt 2600kr

Och för övrigt om du läser på amazon.com,
"Shipping: Currently, item can be shipped only within the U.S."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rixton
Nu vet visserligen inte jag hur du räknar men £192.99 är ju snarare något åt 2600kr

Och för övrigt om du läser på amazon.com,
"Shipping: Currently, item can be shipped only within the U.S."

Ah, det missade jag.

Du har rätt, £192.99 är 2600 kr. Kollade inte så noga på valutatecknet, och av någon anledning fick jag för mig att UK har Euron...

Men faktum kvarstår - när väl Amazon får igång sin fraktning även till utlandet (antar att det beror på att det är juletider), så borde jag spara väldigt mycket genom att köpa högtalarna utomlands.

Visa signatur

MacBook

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eromerolod
Ah, det missade jag.

Du har rätt, £192.99 är 2600 kr. Kollade inte så noga på valutatecknet, och av någon anledning fick jag för mig att UK har Euron...

Men faktum kvarstår - när väl Amazon får igång sin fraktning även till utlandet (antar att det beror på att det är juletider), så borde jag spara väldigt mycket genom att köpa högtalarna utomlands.

2600:-, sen så kommer frakten gå på ca 500:- på dustin home så blir den 2900:- och då är det gratis frakt. Bara att välja, skulle personligen köpa den från dustin verkar som du max kan spara någon hundring om du har tur. Köper du sedan från staterna så kan du räkna med att få tulla.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Ojoj de högtalarna är tunga. Skulle inte kosta lite i frakt från USA.

Permalänk
Medlem

finns för typ 250 euro ifrån tyska nätbutker. Testa pricerunner, frakt brukar vara 30 euro men om du köper fler saker så blir ju frakten uppdelad på flera komponenter och så tjänar du ett par hundralappar på högtalaran (och på andra grejor oxå)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eromerolod
Ah, det missade jag.

Men faktum kvarstår - när väl Amazon får igång sin fraktning även till utlandet (antar att det beror på att det är juletider), så borde jag spara väldigt mycket genom att köpa högtalarna utomlands.

jag vet inte hur det är med amazon.com men amazon.co.uk har inte skickat elektronik utanför GB ganska länge. Senast jag försökte beställa var i februari och då levererade de ej elektronik till eu.