AMD släpper duellfilm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akius
Någon som kan länka direkt till filmen?

(Alternativt säga mig varför jag inte kan kolla på film via browsern sedan jag installerade Firefox 1.5?)

Testa att skapa en ny profil. Jag hade samma problem med flash, quicktime osv. men med en ny profil löste det sig.

Permalänk
Medlem

haha, lika seriöst som wrestling, men bra var det. när ska folk inse att amd är bättre?

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

Det är väl självklart att detta test är serriöst gjort! Alla vet ju att Intel aldrig kommer att bli så bra som AMD. O varför skulle AMD ljuga om sina processorer? Det är ju som att Sony skulle ljuga om PS3, vilket de aldrig skulle göra, fråga pepsiiii.

Permalänk
Medlem

Vet bara att om intel kommer med en bättra processor än nuvarande, kommer de inte skylta med det på samma sätt... sorry, Intel är kanske "tråkiga"...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
hakan på flintkillen hade en haka längre än Jay Lenos

Precis vad ja tänkte på

OnT: Men filmen var ju värdens skämt, bara siffror.. Kan ju lika gärna vara trams (vilket hela filmen iofs är).

Intel läre snart göra ngt åt den stora prestandaskillnaden annars kommer AMD bli som microsoft imo

Visa signatur

Intel i7-5820k .:. 32GB DDR4 2400 MHz .:. RTX 3060 Ti .:. 1TB 970 EVO NVMe .:. AOC 49" 5120x1440@120Hz
Intel E3-1230v2 .:. 32GB DDR3 ECC .:. GTX 1650 .:. 9x3TB WD Red & 4x10TB IronWolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Från AMD:s sida

2. Dell told them they weren't allowed to participate

Hahaha, detta var ju det mest nedvärderande av allt

Jaja, hoppas nu att AMD klarar av att hålla ställningarna, känns som risken för att intel ska göra en liknande sak mot AMD ifall de får en svacka i framtiden är ganska överhängande nu.

Visa signatur

jag reserverar mig icke för felaktigheter i ovanstående inlägg citera för svar tack
Jag har en dator...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tantanx

Jaja, hoppas nu att AMD klarar av att hålla ställningarna, känns som risken för att intel ska göra en liknande sak mot AMD ifall de får en svacka i framtiden är ganska överhängande nu.

Troligen.
Hoppas bara att intel utvecklar ett sinne för humor tills dess, för om nått sånt här görs med seriös mening så är det ju sjukligt dålig stil...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

FAN VAD LOL, dom är ju helt överseriösa, kolla bara på dom när dom snackar Dom efteråt är inte bättre, vadå 200% bättre, säger ju inte en ett skit. AMD är mest lol på PR.

Permalänk
Medlem

Ni som gnäller på AMDs film, har ni alla glömt Intels film med dansande gubbar iförda glittriga "rymddräkter" i ett lab?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Hhum, tyvärr för jag inget ljud, så filmsnutten blir inte uppspelad här, antagligen kommer den att "läcka ut" nånstans där man kan tanka hem den och se den inom en snar framtid, och det låter onekligen som om det är lite humor i det hela.

Apropå Suns utmaning mot Dell, kunde de ju hoppa på IBM i stället, som producerar mainframes med Intel cpu'er i samma stora skala som Sun gör med AMD... 32 cpu'er och liknande, med eget operativsystem, skulle inte vara helt fel och se slåss om tronen som herre på täppan. Det skulle antagligen sluta med AMD vinst i alla fall, men det är väll ingen nyhet? Det finns i dag väldigt få arbetsupgifter Intel är mer lämpad för än AMD, man ska aldrig säga ingen / inga, men jäkligt få är det i alla fall.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Måsta säga att AMD är grymt töntiga när dom gör så här. Helt oseriöst. Vet inte äns om värdena stämmer. Tror nog att Xeon presterar bra på sitt sätt. Annars är den rolig.

Visa signatur

_________________
Intel i5 9600k @ 4.0Ghz - Asus Z390A Prime -Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - Gigabyte RTX3080 OC - Samsung NVMEs - Corsair RM1000W - Asus TUF Vq27A1

Permalänk

"bra på sitt sätt" omg, lägg ner det här med "töntiga" vadå töntiga ? är du 12 år eller ??, det är ffs en skoj grej bara för du själv sitter med intel och drömmer att du hade cash till nåt bättre SLUTA nu för fan. vad är det med er ? intel har också gjort filmer om amd men då var de inge jävla wajn FAN skärp er!!!

och ja mina första 8a år var på INTEL allihop så kommentera inte min AMD.

zoddan: ja och du är mest lol som person tydligen DET ÄR ETT SKÄMT samtidigt som det är lite allvar ja. och "seriösta till 200% titta på dom" fattar du inte att det är skådespelade ex dom 2 vid ringen ?. pat förklarar ju bara vad det är och hur de fungerar. du e lol pojk.

blir så trött på folk som inte har fantasi längre än deras dickar fan det är illa

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Kul att du kom och spred lite dynga N'doja, nu kanske det växer till sig ordentligt här. Skämt åsidor, du är självklart medveten om att det finns uppgifter de olika cpu'erna lämpar sig olika bra för, och vad viktigare är, de flesta användningsområden som folk ser när de tänker "server" kräver inte den prestanda vi stoppar i dem över huvudtaget, så slappna av, andas, inse att om nån hellre kör Intel, för att de känner en tryghetsfaktor i det, så är det okaj. Du kan komma billigare undan med AMD, och du känner dig lika trygg, fantastiskt, lite tråkigt att du inte är inköpare för alla itbolagen så att vi kan få lite ordning och rätting i leden.

Allvarligt talat.Skämtet är att du kommer inrusande, som om det här vore liv och död, hojtar o vrålar som en annan berserk. För att du ska förstå vad jag menar, ska jag försöka utrycka mig på ditt sätt lite.

"TA ETT PAR STEG BORT FRÅN TANGENTBORDET OCH ANDAS!!!"

Sådär, jag hoppas medelandet gick fram, och att du känner dig mer harmonisk och trevlig nu. Tänk på, det här är trots allt ett gemensamt forum, där det är meningen att vi alla ska trivas.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vill ha en kommentar från Skruvis!

Permalänk
Medlem

Ganska rolig film och ännu roligare att läsa vissa gnälliga kommentarer i den här tråden.

Permalänk
Medlem

Klart att AMD vill ha större marknadsandelar på företagsmarknaden för det är väl där dom stora pengarna finns. Sen att dom inköpsansvariga kanske inte nås direkt men indirekt nås dom säkert då dom flesta säkert har famil och ungar.

Ungarna ser säkert denna film och pratar om den så att "farsan" hör om den och börjar sedan kolla runt lite själv och sen är bollen i rullning till AMD:s fördel.

Sen tog jag filmen som en rolig grej gjord med glimten i ögat men ändå en gnutta allvar trots allt. Sitter själv med Intel för ögonblicket men som jag sagt tidigare så är AMD starkare/krona i dagsögonblicket så nästa rigg lär bli med en AMD dual core.

Permalänk

Den dagen Intel har dne bästa serverprocessorn kommer att bli en rolig dag ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deathclaw
Den dagen Intel har dne bästa serverprocessorn kommer att bli en rolig dag ^^

Den dagen var för många år sedan. Jag förusätter att du fortfarande är inne på X86 cpu'er, för när vi överger den plattformen är spelfältet mycket större, och de olika sätten att vara "bäst" på så många...

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Mr_B=-
Kul att du kom och spred lite dynga N'doja, nu kanske det växer till sig ordentligt här. Skämt åsidor, du är självklart medveten om att det finns uppgifter de olika cpu'erna lämpar sig olika bra för, och vad viktigare är, de flesta användningsområden som folk ser när de tänker "server" kräver inte den prestanda vi stoppar i dem över huvudtaget, så slappna av, andas, inse att om nån hellre kör Intel, för att de känner en tryghetsfaktor i det, så är det okaj. Du kan komma billigare undan med AMD, och du känner dig lika trygg, fantastiskt, lite tråkigt att du inte är inköpare för alla itbolagen så att vi kan få lite ordning och rätting i leden.

Allvarligt talat.Skämtet är att du kommer inrusande, som om det här vore liv och död, hojtar o vrålar som en annan berserk. För att du ska förstå vad jag menar, ska jag försöka utrycka mig på ditt sätt lite.

"TA ETT PAR STEG BORT FRÅN TANGENTBORDET OCH ANDAS!!!"

Sådär, jag hoppas medelandet gick fram, och att du känner dig mer harmonisk och trevlig nu. Tänk på, det här är trots allt ett gemensamt forum, där det är meningen att vi alla ska trivas.

B!

jo men att skriva att det är patetiskt är de ju inte ? bra att nåt STORT företag har lite humår och gör nåt skoj i det. förstår inte problemet med folk som tycker det är patetiskt. och eftersom det är ett forum så ska man kunna diskutera sånna här saker.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Kul o se att du kan utrycka dig sammanhängande, och på ett sätt som gör dig förstålig N'doja, jag vet inte om jag kan ta äran åt mig, men jag tänker i alla fall försöka, då det ser ut som andningspausen gjorde nytta.

Jag håller fullständigt med, nu har jag iofs inte sett pr klippet, men det är aldeles säkert så att det är en helt vanlig pr historia, reklam, har en tendens till att vara det. Det är sällan så påkostad reklam läggs enbart på nätet, men AMD vet uppenbarligen var de har kundernas intresse.

Din synpunkt om att man ska kunna diskutera, var vad som föranledde mitt inläggs inriktning på dig var att du i en försvinnande hög hastighet var påväg ut i en balistisk omloppsbana, och därifrån hör resten av oss jäkligt dåligt, och det vi hör, är osamanhängande. Som en personlig notering vill jag anföra att jag tycker det är fantastiskt bra av dig att ta mitt inlägg på det sättet du gör, istället för att bli (mer) hysterisk, och ställa til det.

All heder.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Haha, filmen var ju klockren! Gillar AMD än mer nu, när de visar att de har humor.