Permalänk
Medlem

Det blir spännande att se.. Jag hoppas verkligen inte att de lyckas smyga igenom det här.

Appropå politik, vad kan man rösta på i nästa val? Mao, vilka/vilket parti är emot lagen/direktivet/whatever?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doomas
Det blir spännande att se.. Jag hoppas verkligen inte att de lyckas smyga igenom det här.

Appropå politik, vad kan man rösta på i nästa val? Mao, vilka/vilket parti är emot lagen/direktivet/whatever?

Typ centern

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

Nästan bud på att rösta på det mest extrema man kan hitta så att politikerna får sig en känga

Permalänk
Medlem

Problemet ligger i att svensken är helt platt idag ,
ingenting kan få han att resa knytnäven mot himmlen och
vråla : Nu får det för fan vara nog !

Ska bli kul att se om våra telenät ens kan klara
den belastning som det ev. nya övervakningssystemet
kommer att ge .... servrarna på stora företag kommer
ju att få all data som går igenom nu gånger antalet uppkopplade
mot servern efter som all data ska loggas.
Vilka typer av monster system till servrar ska behövas då
och hur mycket kommer vanliga internet att försämmras
i " access-tid " ?
Det är det ingen som vet ännu , troligen inte
förrän Telias tekniker börjar bygga nya systemen kommer
vi att få veta att hela sveriges IT-system på sikt kommer
att rasa på grund av för hård belastning och
hackare som vill ha våra kontonummer.
Vore just fint det, vi som lever i det stabila och moderna IT-samhället.
Hahahaha, man kan bara skratta åt det,
det är ju bara ett stort skämt alltihop.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Går förslaget igenom i andra länder utom sverige - Klipp dem förbannade kablarna vid sveriges gränser.

Annars bygger vi ett stort jävla stackat WIMAX-nät. Jog donerar gärna en slant eller många.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Går förslaget igenom i andra länder utom sverige - Klipp dem förbannade kablarna vid sveriges gränser.

Annars bygger vi ett stort jävla stackat WIMAX-nät. Jog donerar gärna en slant eller många.

Ja, klipp kablarna som gå till alla EU' länder och låt de andra vara kvar. Sen fixar vi ett nationellt nätverk också. Haha, hade vart så tufft :), helt plötsligt skulle inte DH kännas som nått större LAN längre

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Det ser ju relativt bra up på pappret, men i praktien... Tänk vilken jävla db Telia skulle behöva ha för att lagra all crap, att sedan bearbeta alla data med. Varför inte lägga pengarna på saker som cancerforskning istället? Terrorism har ju inte på långa vägar tagit så många liv som vad sjukdommar och krigar har gjort. Detta känns mer som ett sätt för politikerna att säkra deras egen trygghet.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Men tänk oxså på alla leverantörer med fiber. Dom styr ju inte telia över. Då måste ju alla småinternetleverantörer köpa massa prylar som dom inte har råd med. Dom kommer konka, pristet kommer gå upp och ingen kommer ha råd internet längre. Då kommer lilla sverige hamna efter ordentligt inom IT-sektorn.
Nej vi får hoppas att politikerna har lite vett i skallen. Ahh. Fan. Det glömde jag. Kravet för att bli politiker är ju att man ska vara helt blåst och bara följa lemmeltåget mot fördärvet och dra alla andra med sig mot deras vilja.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är faktiskt vad jag hört nästan bara sossarna och vänstern som stödjer detta förslag.
Sen att enstaka sossar röstar nej och enstaka moderater röstar ja spelar ingen roll.

Någon som såg bodströms intervju i nyheterna nu på morgonen, ÅÅHH vi ska sätta dit mördare och terrorister, hur dumma tror dom folk är igentligen.
Ingen terrorist kommer ju att använda en dator eller uppkoppling som kan kopplas till dom.
Sen angående kostnaden kommer den att garanterat bli OTROLIGT stor, jag menar hur många här kommer inte att maxa uppkopplingen med en massa meningslös trafik och anslutningar bara för att jävlas om det går igenom

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Allt du skickar kommer inte lagras, däremot kommer tex vilka sidor du har besökt, servrar du har varit kopplad mot och dyl att lagras. Att skaffa fesaste warzssnöret och ladda hem precis allt olagligt du kan hitta gör ingen större skillnad, BBB kommer inte sitta med världens största arkiv av warez efter ett tag. Är så jag har fattat det iaf.

Verkade som att moderaterna officiellt var för det, men muf och vissa andra lösa individer i M verkar vara lite klokare.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Inaktiv

Förslaget gick igenom med någon ändring såg jag på direktsändningen, någon som har koll på det? Alvaro ville inte stå bakom förslaget så det var nog inget bra...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggler
Förslaget gick igenom med någon ändring såg jag på direktsändningen, någon som har koll på det? Alvaro ville inte stå bakom förslaget så det var nog inget bra...

Trevligt!

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Medlem

så det gick igenom...
helt katastrofalt, om inte den där ändringen handlar om hur lagringen bara skall vara aktiv om det redan finns bevis... men det tvivlar jag på att det var.
Någon som vet var man kan läsa exakt vad de röstade igenom?

btw, Så fort jag gått klart min utbildning sticker jag till norge, eller nåt land närmare ekvatorn utanför EU, så man slipper skitvädret också när man ändå håller på....

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Inaktiv

Vad jag kunde se så röstade Alvaro på den förlorande sidan i alla omröstningar. Röstsiffrorna var alltid ungefär 400 - 200. Får nog vänta och se till någon nyhetstjänst kan reda ut vad de dussin omröstningar om tillägg och ändringar egentligen betydde.

Edit: Från DN: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=554&a=502773&previou...
Från Computer Sweden: http://www.idg.se/ArticlePages/200512/14/20051214125743_CS/20...

Permalänk

Det är med andra ord verkligen dags att börja kryptera ens data och trafik nu om man inte redan gjort det.
Helt sjukt att sånt här går igenom

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Man får väl göra vad man kan för att lura dem...Se till att deras lag blir värdelös...

Visa signatur

Mvh!

Permalänk
Avstängd

Någon som vet när det ska börja lagras?

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Inaktiv

Det är ett direktiv så det måste implementeras av medlemsstaterna först, har inte sett något sistadatum.

Permalänk
Medlem

Den/Dem idioterna som röstade in Segelström i parlamentet skulle ha sig en ordentlig spark i röven

Permalänk
Medlem

Vil dom veta vad man sysslar med så kan dom väl få det, jag kommer att CC:a alla mina privata mejl till bodström.
Alla andra kan göra likadant.

Visa signatur

K6-2 350@450 mhz +Golden Orb kylare +Voodoo 5500 PCI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k6-2
Vil dom veta vad man sysslar med så kan dom väl få det, jag kommer att CC:a alla mina privata mejl till bodström.
Alla andra kan göra likadant.

Japp, det ska jag göra iaf...nu jävlar ska det DDoS:as

Det blir att flytta utomlands till ett icke-EUland så fort man fått igång ekonomin då.

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2.4GHz Core 2 Duo, X25-M 160 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k6-2
Vil dom veta vad man sysslar med så kan dom väl få det, jag kommer att CC:a alla mina privata mejl till bodström.
Alla andra kan göra likadant.

Jag hoppas att Thomas Bodström är lika överlycklig när hans nya polisstat slår tillbaka mot honom själv.

Kan vi inte organisera en jättedemonstration på julafton utanför hans hus? Och kräva avgång pga missbrukat förtroende?

Jag är alltså seriös med detta förslag.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Den/Dem idioterna som röstade in Segelström i parlamentet skulle ha sig en ordentlig spark i röven

Ja, minsann , en till kärring som inte fattar vad hon håller på med
och sitter i parlamentet...
" Det kommer inte att bli dyrare än det är idag för teleoperatörerna"
Vilket stolpskott, får alla monster servrar fallande från himmlen nu också ?
" Telia beräknar ny teknikkostnad på några miljarder "
Jaha, då får skattebetalarna säkert också räkna med
att hela telekom-branschen ökar sina avgifter +
höjd skatt pga "media-avgiften" som kommer
nästa år nu när radio-och tv-avgiften blev värdelös.
Som tillägg på allt detta så höjs även skatterna
CD,CD-R,CD-RW, DVD-R osv.. för att Ifpi och
kassettersättningen kräver det.
Vafan är detta för land egentligen ?
Toffel-land.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Jag hoppas att Thomas Bodström är lika överlycklig när hans nya polisstat slår tillbaka mot honom själv.

Kan vi inte organisera en jättedemonstration på julafton utanför hans hus? Och kräva avgång pga missbrukat förtroende?

Jag är alltså seriös med detta förslag.

Jag är på till 100%, vet vi vart han bor?

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2.4GHz Core 2 Duo, X25-M 160 GB

Permalänk
Medlem

Klicka på denna länk för att få Boström att inse hur onödigt allt han gjort denna vecka är.
http://www.stoppaovervakningen.nu/

Visa signatur
Permalänk

Tycker alla politiker borde läsa 1984 av George Orwell för att se vad vi nu tog första steget mot.

Permalänk
Medlem

Sjukt förbannad man blir... ah, det finns INGEN GRÄNS.

Kryptering kommer inte hjälpa, eftersom det inte är innehållet i kommunikationen som kollas, utan vilka som kontaktat vem och när.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Jag hoppas att Thomas Bodström är lika överlycklig när hans nya polisstat slår tillbaka mot honom själv.

Kan vi inte organisera en jättedemonstration på julafton utanför hans hus? Och kräva avgång pga missbrukat förtroende?

Jag är alltså seriös med detta förslag.

Du måste anmäla din demonstration två veckro före eller något liknande. Och vet ej om den blir godtagen då det sker utanför hans hus. Men du kan ju alltid pröva. Tycker det borde fungera bra ifall du frå tillåtelse att demonstrera. Säkert många som hakar på.

Visa signatur

insert något finurligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frozenpippi
Tycker alla politiker borde läsa 1984 av George Orwell för att se vad vi nu tog första steget mot.

Tyvärr överträffar ofta verkligheten dikten....

Visa signatur

Mvh!

Permalänk
Medlem

sälg telia aktierna!

Visa signatur

Om du någonsin får en bra ide' glöm den!