Program som implenterar in en .srt fil i film.

Permalänk
Medlem

Program som implenterar in en .srt fil i film.

Hejsan, jag har ett filmklipp jag har satt undertext på.

Filen som innehåller undertexterna heter: kines.srt

Sedan har jag klippet som ligger på 11MB och heter kines.avi.

När jag startar upp filmen så är det bara själva filmen, inga undertexter.

Jag måste alltså själv lägga in .srt filen i filmen, jag använder BSPlayer för att göra detta.

Men om man ska slippa att lägga till .srt filen i filmen varje gång man vill ha undertexter kanske man kan 'svetsa' ihop .srt filen och filmen så när man kör filmen så kommer det undertext utan att man har implenterat något.

Går det?

Tack på förhand!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns bergis nån guide på videohelp.com

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Permalänk

pröva vobsub funkar i allafall till wmp

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Medlem

Kan ju testa att konvertera den från *.avi till *.avi med WinAvi converter. Det programet lägger på subtitles filer om du har vobsub installerat

Visa signatur

"Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor; snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag"
Citat: Nalle Puh

Permalänk
Medlem

Enklast är nog att använda Avisubtitler.

Permalänk
Medlem

Jag vet iaf att du kan göra det med VLC.

men då måste du encoda videon. du kan göra det genom file o sen wizard (eller på svenska fil o sen vägvisare)

sen väljer du omkodning/spara fil och öppnar filen och en sub.

Permalänk

Vad jag vet finns det inget sätt att "svetsa" in en .srt fil i en .avi container, däremot finnd det andra containers som tillåter det - t.ex Matroska (.mkv)

Visa signatur

[Antec P180][c2dE8200][Gigabyte GA-EP35-DS4 P35, s775][4GB PC6400 Corsair XMS2][Sparkle Geforce 8800GT 1GB Cool-pipe 3]