Powercolor X800 GTO med 16 pipelines från fabrik testat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hammarslag
8 Vertex Pipelines ???

Jag reagerade också på det, mitt x850xt ju 6st

Permalänk

är 16pipes plus 8vertex bra eller dåligt?

samt hur mycket prestanda skillnad skulle det bli om jag gick från et vanligt x800 12pipes till detta kort??

låter ju lovande men presterar det ändå inte sämre än ett riktigt x800xt??

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
är 16pipes plus 8vertex bra eller dåligt?

samt hur mycket prestanda skillnad skulle det bli om jag gick från et vanligt x800 12pipes till detta kort??

låter ju lovande men presterar det ändå inte sämre än ett riktigt x800xt??

Det är ju bara att läsa artikeln

Permalänk
Medlem

agp hade smakat faktiskt.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk

AGP åt folket. Helvete vad skönt det vore att slippa byta moderkort

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk

nice kort men lite utdaterad inge sm3.0 stöd samt så har det långsammare minnen än mitt X800 mitt har 1.2ns den 2.0 samt har den ju 4pipes mer då samt högre klock men prestandan blir inte riktigt det jag är ute efter blir o vänta på ett X1800Xl nån gång nånstans

men o andra sidan så var ju 3dmark poängen bra mer än vad jag får med min rigg så kanske ändå priset lär ju vara rätt

1900-2200kr kan det vara en bra gissning???

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|