Apple förväntas öka försäljningen av bärbara datorer 2006

Permalänk
Melding Plague

Apple förväntas öka försäljningen av bärbara datorer 2006

<font style="font-size: 10pt"><b>Apple förväntas öka försäljningen av bärbara datorer 2006</b></font> <small class="small">måndag 19 december av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Jonas</a></small><br>
Apples bärbara datorer verkar ha drabbats av Ipod-effekten, rapporterar <a href="http://www.anandtech.com/news/shownews.aspx?i=25456" target="_blank">Anandtech</a>. Nästa år förväntas Apple sälja 3,27 miljoner bärbara datorer, enligt undersökning gjord av Topology Research Institute, vilket är en ökning med 42% från i år. Det gör att Apples marknadsandelar för bärbara datorer isåfall skulle öka från 3,9% till 4,7%.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

apple suger...

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk

ja de gör dom fan ! apelsin äger =D haha

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem

Låter trevligt, hoppas att dem använder pengarna vettigt.
Måste vara svårt att ha en såpass liten marknadsandel och leverera så bra produkter.

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk
Medlem

Nja, siffror går aldrig att räkna sådär.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

Njah, det är rätt. Svårt att räkna exakt.

Men visst är det roligt att dom kommer någonstans. Redan nu är ju iBook 12-tums rejält billig, men får jag den med en 60GB HDD och 512+256mb minne för 9995:- om två-tre månader så blir jag väldigt nöjd ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Nja, siffror går aldrig att räkna sådär.

Nåväl, det är ju en förväntning/ett antagande, inget konkret. Däremot tror jag absolut att de kommer öka sin försäljning, känner otaliga som går i köptankar om t ex iBook.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Tufft att de klarat att slå sig in sådär på marknaden, nästan från dödsgraven! Ger ju en känga åt dom som säger att Microsofts monopol är "ointagligt" om man inte lagstiftar mot det, men i själva verket handlar det bara om att något annat företag tar fram ett bättre alternativ.

Permalänk
Medlem

Sitter på min 15" PowerBook 1.5Ghz 1.5GB Ram och 128mb ATI grafik kort o skulle inte byta ut den mot något i världen

*Lyckligt omvänd till Mac världen!!!*

Permalänk
Medlem

Konkurrens!!!!!

Permalänk

Apple kommer med mycket stor sannolikhet gå över till att använda Intel-processorer i sina bärbara modeller (och därefter övriga) i mitten på nästa år eller tidigare. Kanske är det på grund av detta (och de effekter detta väntas få) som förväntingarna är såpass höga. Sedan beror nog den höga procentuella ökningen på att deras bärbara modeller sålt relativt dåligt detta år.

Visa signatur

Är det verkligen det här du borde läsa just nu?

Permalänk
Hedersmedlem

blir nog tidigare

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

OS X, Xp, och Linux i samma burk blir nog mumma. Jag skall i alla fall ha mig en intelburk så fort dom kommer.

Visa signatur

Yepp, it´s 1984

Permalänk
Medlem

Köper en förhoppningsviss i januari/februari..... ska ha en innan de går över till intel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Köper en förhoppningsviss i januari/februari..... ska ha en innan de går över till intel

Precis. För en G4 är ju så mycket bättre än en Yonah/Merom. Eller?

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zandros
Precis. För en G4 är ju så mycket bättre än en Yonah/Merom. Eller?

/Adrian

Efter ha kört P4 Wilma och NW de senaste åren så är jag inte direkt sugen på att använda intel igen de närmaste åren....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Efter ha kört P4 Wilma och NW de senaste åren så är jag inte direkt sugen på att använda intel igen de närmaste åren....

Eftersom jag har kört en AMD K6-2 de senaste fem åren, så vill jag inte använda AMD igen...

Trots allt verkar det ju som om 2.0 Ghz Yonah (aka Core Duo)åtminstone är lika bra som en X2 3800+, men använder mindre effekt, så det är väl inte direkt dåligt på en laptop. Men den kommer antagligen vara dyrare än en 1.67 Ghz G4 processor. Om IMB hade fått fram ett mobilt Power 4 chip i tid så skulle det nog se annorlunda ut med prestandaskillnaden.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zandros
Eftersom jag har kört en AMD K6-2 de senaste fem åren, så vill jag inte använda AMD igen...

Trots allt verkar det ju som om 2.0 Ghz Yonah åtminstone är lika bra som en X2 3800+, men använder mindre effekt, så det är väl inte direkt dåligt på en laptop. Men den kommer antagligen vara dyrare än en 1.67 Ghz G4 processor.

/Adrian

Får erkänna att man har lite PPC fetisch efter ha varit hemma hos min syster (jobbar med reklamfilm) .. satt o testade en G5 .. var helt frälst efter ha testat Avid o PS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Får erkänna att man har lite PPC fetisch efter ha varit hemma hos min syster (jobbar med reklamfilm) .. satt o testade en G5 .. var helt frälst efter ha testat Avid o PS

Samma här, jag tycker det är synd att IBM och Freescale inte kunde ge Apple vad de behövde, men jag har insett att PPC till x86 switchen nog är till det bättre. Det är synd bara att AltiVec/Velocity Engine försvinner.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.