Över 40 000 3dMark03 med luft

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Så meningslöst. Hoppas att pågen tycker det är roligt bara.

Alltid lika trevlig...

Kinc tar ju rekord till sverige tycker du enbart ska vara tyst och gratta karln..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HaGgZ
Ni som säger "Varför" och "totalt meningslöst" borde fundera på vilket forum ni är på ni. En medlem på sweclockers har nyss slagit ett rekord inom extrem överklockning och ni tyckar att det inte är något? (för er som inte ser sambandet gjorde jag det fetstilt, om ni fortfarande inte fattar vinken kan jag tipsa er om Lunarstrom, och komma tillbaka när det här forumet har bytt namn till swe-datorer-som-alla-har-råd-med-och-ger-100fps-i-cs-!!!1one.com)

Keep up the good work kinc!

Kan inte göra annat än att hålla med... blir lika förbannad på en massa ungjävlar om pappa betalar ens dator eller ifall man bor hemma..

Permalänk
Medlem

fint jobbat Kinc

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tokstor
Alltid lika trevlig...

Kinc tar ju rekord till sverige tycker du enbart ska vara tyst och gratta karln..

Maskinen är i den konfigurationen oanvändbar, därav inlägget.

Hade den varit flyttbar och slutmonterad i sin låda däremot, då hade det varit en bedrift.

Permalänk
Medlem

Dags att tipsa tv nyheterna om sånt här så folk för upp ögonen lite...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Maskinen är i den konfigurationen oanvändbar, därav inlägget.

Hade den varit flyttbar och slutmonterad i sin låda däremot, då hade det varit en bedrift.

Det är en bedrift därav 40k.

En del slår rekord för att ha roligt en del spelar spel.
olika maskiner för olika syften.
3dmark tex, är optimerat inte de inställningar folk har för spelande.

Vore mer korrekt om nvidia och ATI körde med 4xxAA samt 8XAF i alla tester i 1280x1024 som borde anses som standard.
Och en test med 1600x1200 för framtida behov.
Lägre än så är inte lönt då det är gamla maskiner samt gamla kort som kör lägre upplösning.

Lika logiskt

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

bra jobbat kinc ni andra kan lägga ner detta handlade inte om om ni tycker det är meningslöst eller inte. skippa era dumma kommentarer om ni tycker det är meningslöst skapa en egen tråd om hur meningslöst det är och se hur länge den tråden håller.

bra kinc. men asså jag är inte så high på det där hgur funkar det, vanlig fläkt eller som blåser på Gkorten eller??.. aja soft att du kunde dra upp så mycket iaf.

själv fick jag 18121 med 1. 7800GTX 256 och oklockad prolle 3800+ 2.4 hehe.

vad är det för kylare som sitter på det högra korte4t är det zalman7000b ? går den att sätta på vanlig GTX ?

hmm såg nyss att det är en Zalman VF700. fast det ser lite stort ut

aja vi får väl se ett nytt VR snart då

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

Hur givande vore det om bara en sorts svar vore tillåtna?

Permalänk
Medlem

Grattis, kul att se att du testar olika lösningar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Hade den varit flyttbar och slutmonterad i sin låda däremot, då hade det varit en bedrift.

På vilket sätt är den där inte flyttbar och varför måste den vara monterad i en låda? Hur ofta flyttar du på din dator egentligen

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fe|ix
Grattis, kul att se att du testar olika lösningar.

På vilket sätt är den där inte flyttbar och varför måste den vara monterad i en låda? Hur ofta flyttar du på din dator egentligen

Du tycker att ESD-skyddet är tillräckligt? Hur tror du att ett strålningstest (krävs för CE-märkning) skulle se ut?

Samma överklockning i en maskin som skulle klarat de basala kraven industrin och verkligheten ställer, det hade varit en bedrift. Detta är ju bara att via "brute force" lägga på mer av gammal skåpmat ovanpå gamla "lösningar".
Tror jag skall testa en maskin i fritt fall från 15000 meters höjd och se om den kylningen är tillräcklig

Som jag skrev innan. Det viktiga var att Kinc hade roligt under tiden han pysslade med sin hobby.
Vi har inte alla samma uppfattningar här i världen. Eller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HaGgZ
Ni som säger "Varför" och "totalt meningslöst" borde fundera på vilket forum ni är på ni. En medlem på sweclockers har nyss slagit ett rekord inom extrem överklockning och ni tyckar att det inte är något? (för er som inte ser sambandet gjorde jag det fetstilt, om ni fortfarande inte fattar vinken kan jag tipsa er om Lunarstrom, och komma tillbaka när det här forumet har bytt namn till swe-datorer-som-alla-har-råd-med-och-ger-100fps-i-cs-!!!1one.com)

Keep up the good work kinc!

Hahahaha helt rätt!

OT: grymt sa grisen

Permalänk
Medlem

Riktigt fint! synd bara att xtremesystems är nere eller super segt

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Kinc: Grattis

Visa signatur

Intel Core i5 2500K 3,3GHz@4.5GHz[H70] - MSI P67A-GD55 REV B3 - Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz VENGEANCE -
GeForce GTX 570 1280MB SLI - Corsair SSD Force Series 120GB 2.5" - 2TB Seagate Barracuda XT 7200.12 SATA III -
Corsair AX 1200W 80+ GOLD - Cooler Master Storm Sniper Mesh Version

Permalänk
Medlem

Ja vad ska man säga. Grattis :). Vad hade du för rumstemperatur? Minus 15 eller? :D. Synd att det inte finns mer bestämda reger när det gäller rekord i 3DMark bara.

Permalänk
Medlem

Kanske borde sponsra han med lite aluplåt så att han kunde bygga inte turbinen och övrig hårdvara i ett stort o fint chassi

Permalänk
Medlem

Nej men vad sa du kinc? Att du skulle ge mig äran? Oj man tackar ja

Haha.. nej men, fan grattis mannen!

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem

Turbo någon?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Synd bara att nyhetsförfattaren valt namnet turbin på fläkten bara )

Kinic Tips: Det finns ÄNNU större kannalfläktar med större flöden om du är intresserad

Permalänk
Medlem

Härlig lösning!

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

Mycket Mycket Mycket Nice.

Snacka om "P***sförlängare"

Visa signatur

bläe

Permalänk

man kan ju använda kompressor,inte turbo som många skrev,eller en flyg-plans-turbin,bra gjort tycker jag utvecklingen går framåt iallafall,ser framemot,såna prestanda i vanliga hem-pc a-la dell:=)ha ha

Permalänk
Medlem

Bara jag som har tänkt på att ifall de hade användt denna på en Intel 3,8GHz så hade tempen kanske hamnat under 50*C hihihi

Permalänk
ASUS Nordic
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triton242
Synd bara att nyhetsförfattaren valt namnet turbin på fläkten bara )

Kinic Tips: Det finns ÄNNU större kannalfläktar med större flöden om du är intresserad

Har en 3-fas kanalfläkt här med Lite väl kanske

Jag brukar samla på mig när jag är hos farsan

Permalänk
Medlem

Kan inte komma på att jag har har sett dej med vattenkylning. När kommer vi få äran att se dig med det?

Permalänk
ASUS Nordic
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Kan inte komma på att jag har har sett dej med vattenkylning. När kommer vi få äran att se dig med det?

Ni får nöja er med luft, flytande kväve, torris och cascade

Permalänk
Avstängd

Bra jobbat kinc...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
hur fungerar en där turbinen?
grymt med 4k luftkylt!!!!
vad är rekordet i 3dmark 03 annars?

Ne han fick inte 4000. han fick 40 000.

Visa signatur

Moderkort: MSI nForce4 Ultra || CPU:Opteron 146 @ 2600mhz orginalkylning || Minne: 2x1024mb @ 260mhz Kingston HyperX || Hårdisk:120+250+300+500gb || Gainward 7900GS 256mb || Antec P180 Black || Tagan 480w ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kinc
Har någon påståt att det är något märkvärdigt?

Jag tycker verkligen att det var något märkvärdigt!

Mitt inlägg var menat som ett sarkastiskt svar till snubben ovanför som sa typ att det inte var något märkvärdigt, lägg märke till rolleyes smileyn.

Imponerande kylning för övrigt, erat lilla bygge på DH var inte fy skam det heller

Permalänk
Medlem

Låt mig kalla det sinnes....

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)